Inlägg från: Waersta |Visa alla inlägg
  • Waersta

Är Dermalogica ett bra märke? (hudvård)

Jag stortrivs med dermalogica! Men jag rekommenderar Dig att gå till en salong och få de produkterna som Du behöver, fast det kanske är det Du tänkt.

Sen finns de billiga att handla på nätet när Du väl vet vilka Du ska ha!!

• Waersta
    Helennnna skrev 2010-07-11 15:06:24 följande:
    Vad är det som gör att ni älskar produkterna? Jämnare hud? Hade ni problem med finnar innan? Berätta gärna.. för jag har pormaskar som jag aldrig blir av med, har testat alla de billigare serierna men ingenting fungerar. Jag brände mig ordentligt i solen för en månad sedan och då försvann pormaskarna. Men sen kom dom tillbaka efter en vecka. Jag får också finnar någon gång ibland och huden är ganska röd fläckig/ojämn. Jag tänkte testa deras kräm som kostar runt 700 för den ska vara för att just göra huden jämnare, kommer inte på vad den heter nu. Det är dyrt men fungerar det så betalar jag.
    www.jerseybeautycompany.co.uk/ Härifrån beställer alltid jag!!

Jag har alltid haft problem med huden, finnar och fet hy samtidigt som jag varit yt-torr.
  • Waersta
    Helennnna skrev 2010-07-12 19:04:08 följande:
    Okej tack för tipset.

Jag har varit inne på dermalogica.se några gånger. Men när jag läser där inne bland produkterna så fattar jag inte riktigt vad allt är.

Rengöring, ansiksvatten och ögonprodukter vet jag vad det är.
    Men sen står det, fukt och exfoliering, mjukgörare, boosters.. vad menas med det? Är alla de saker som vanliga återfuktnings krämer? *trög*

Sen så undrar jag om man ska behöva en av alla? Jag har alltid använt bara rengöring, ansiksvatten (för att vara säker på att All smuts försvinner samt för att en del återfuktar) och sen en kräm över för att återfukta.
    Absolut inte en av alla! Det är därför det bästa är att gå till en salong så Du vet just vad Du ska använda för produkter. Det finns flera olika fuktkrämer beroende på vad Du behöver, likadant med rengöringen -alla är olika.
    Jag använder bara rengöring och fuktkräm nu. Ibland en peeling.
  • Waersta
    Helennnna skrev 2010-07-14 16:15:08 följande:
    Vad jag har hört så säger många olika beroende på salong. Så om jag går till en salong så säger de att "de här produkterna bör du använda" åh så blir det helt fel. Men men.. jag får testa att gå till en sån där, kanske två åh se om de säger samma sak.

Fler med erfarenhet av dermalogica? Vad är era favoritprodukter?
    Ja.. så kan det mycket väl vara.. någon salong jag varit på med har försökt sälja på mig allt som fanns.. kändes inte helt seriöst. Annars så har de jag varit på sagt likadant. Man får väl testa sig fram!

Testa att handla från Jearsey med så blir det inte lika dyrt!
  • Waersta
    Adut 27 skrev 2010-12-29 11:42:16 följande:
    jag har precis införskaffat mig dermalogica. Nu har jag visst ett spray ansiktsvatten, men hur mycket ska man ta egentligen? Nu har jag sprutat 3 ggr så hela ansiktet täcks, men då typ dryper det...?

Jag har hormonella finnar på hakan,, har ni det och isf, har det blivit bättre med derma eller bör man byta p piller sort?
    Är det denna Du har? Fantastiskt bra! Jag hade en sån flaska stod på jobbet och jag sprayade mig flera gånger om dagen.

När jag åt p-pillersorten jaz så blev jag av med allt vad finnar och grejer heter! Kan vara värt att pröva.
Svar på tråden Är Dermalogica ett bra märke? (hudvård)