• Helennnna

Är Dermalogica ett bra märke? (hudvård)

Som rubriken lyder.. Tänkte höra runt lite eftersom det är ett ganska dyrt märke så vill jag inte köpa å sen visar det sig att det är skräp. Det jag fastnade för är att deras produkter inte innehåller så mycket kemikalier och parfymer.

• Svar på tråden Är Dermalogica ett bra märke? (hudvård)
  • Lattemorsa

JAG ÄLSKAR DET!!!

Men som alltid, vilka produkter som är bra avgörs faktiskt till syvende och sist av vilken hudtyp man själv har.
    Vad som funkar just för dig.

För mig är Dermalogica super!

Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • Waersta

Jag stortrivs med dermalogica! Men jag rekommenderar Dig att gå till en salong och få de produkterna som Du behöver, fast det kanske är det Du tänkt.

Sen finns de billiga att handla på nätet när Du väl vet vilka Du ska ha!!

• Helennnna

Vad är det som gör att ni älskar produkterna? Jämnare hud? Hade ni problem med finnar innan? Berätta gärna.. för jag har pormaskar som jag aldrig blir av med, har testat alla de billigare serierna men ingenting fungerar. Jag brände mig ordentligt i solen för en månad sedan och då försvann pormaskarna. Men sen kom dom tillbaka efter en vecka. Jag får också finnar någon gång ibland och huden är ganska röd fläckig/ojämn. Jag tänkte testa deras kräm som kostar runt 700 för den ska vara för att just göra huden jämnare, kommer inte på vad den heter nu. Det är dyrt men fungerar det så betalar jag.

• Anna Paulita

För mig gjorde deras produkter inte ett dugg, hade lika gärna kunnat köpa Nivea. Men det är nog väldigt olika precis som det mesta. :P

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Waersta
    Helennnna skrev 2010-07-11 15:06:24 följande:
    Vad är det som gör att ni älskar produkterna? Jämnare hud? Hade ni problem med finnar innan? Berätta gärna.. för jag har pormaskar som jag aldrig blir av med, har testat alla de billigare serierna men ingenting fungerar. Jag brände mig ordentligt i solen för en månad sedan och då försvann pormaskarna. Men sen kom dom tillbaka efter en vecka. Jag får också finnar någon gång ibland och huden är ganska röd fläckig/ojämn. Jag tänkte testa deras kräm som kostar runt 700 för den ska vara för att just göra huden jämnare, kommer inte på vad den heter nu. Det är dyrt men fungerar det så betalar jag.
    www.jerseybeautycompany.co.uk/ Härifrån beställer alltid jag!!

Jag har alltid haft problem med huden, finnar och fet hy samtidigt som jag varit yt-torr.
  • mandelkatt

Jag fick jämnare hy med lyster, känner stor skillnad om jag går tillbaka till tiden innan. Använder flera av deras produkter. Särskilt daily microfoliant har gjort skillnad för mig, men jag använder den inte dagligen eftersom det inte behövs.

• blondtjej

Daily microfoliant är grym! När jag väl är duktig och använder mig av den och rengöringen får jag en jättefin hy i ansiktet. På vintern är jag riktigt torr och inget funkar så testade dessa produkter. Tycker dom är dyra och kanske kunde jag prova mig fram till ett billigare märke. Men jag orkar inte eftersom då kanske man får en  hemskare hud igen och det vill man ju inte Köp hos en återförsäljare först som kan se vad du behöver och sen köper jag också på nätet för det är så himla mycket billigare!

• Helennnna

Okej nu blev jag sugen på att testa Daily microfoliant. Den jag tänkte testa heter Daily resurfacer, det är ganska lika varandra om man läser in infon. Men Daily resurfacer kostar dubbelt så mycket. :P Kanske ska testa den billigare först. De är ju bra just för att jämna ut huden bland annat. Kan ni rekomendera någon rengöring till min problem hy?

• mandelkatt

Jag har blandhy/fet hy så jag vet inte hur produkterna funkar på andra hudtyper tyvärr.

Ett tips för daily microfoliant är att lägga lite pulver i korken eller en annan kopp och fylla på med lite vatten, jag gillar när den är mer koncentrerad och tar ganska lite vatten. Man blandar ihop och masserar sen i cirklar på fuktat ansikte. Jag brukar använda nedre delen på insidan av handen och håller på kanske 15 sek på varje ställe.
    Om man istället lägger pulvret i handen känns det som att slösa bort produkten då den bara rinner mellan fingrarna.
    Sen använder jag multi-active toner efteråt.

• Helennnna
    mandelkatt skrev 2010-07-12 11:37:38 följande:
    Jag har blandhy/fet hy så jag vet inte hur produkterna funkar på andra hudtyper tyvärr.

Ett tips för daily microfoliant är att lägga lite pulver i korken eller en annan kopp och fylla på med lite vatten, jag gillar när den är mer koncentrerad och tar ganska lite vatten. Man blandar ihop och masserar sen i cirklar på fuktat ansikte. Jag brukar använda nedre delen på insidan av handen och håller på kanske 15 sek på varje ställe.
    Om man istället lägger pulvret i handen känns det som att slösa bort produkten då den bara rinner mellan fingrarna.
    Sen använder jag multi-active toner efteråt.
    Okej tack för tipset.

Jag har varit inne på dermalogica.se några gånger. Men när jag läser där inne bland produkterna så fattar jag inte riktigt vad allt är.

Rengöring, ansiksvatten och ögonprodukter vet jag vad det är.
    Men sen står det, fukt och exfoliering, mjukgörare, boosters.. vad menas med det? Är alla de saker som vanliga återfuktnings krämer? *trög*

Sen så undrar jag om man ska behöva en av alla? Jag har alltid använt bara rengöring, ansiksvatten (för att vara säker på att All smuts försvinner samt för att en del återfuktar) och sen en kräm över för att återfukta.
Svar på tråden Är Dermalogica ett bra märke? (hudvård)