• Zamba3

Föräldralediga/lediga mammor

Hej!

Vår familj har precis flyttat från Täby till Västerhaninge, vi har en son som snart fyller tre och ett barn på väg som kommer i oktober.

Skulle vara roligt att lära känna andra mammor/ blivande mammor/vänner i Haninge-området, vi bor i Jägartorp, Västerhaninge för fika, promenader, utflykter, lek med barnen mm.

Jag kommer att v ara föräldraledig när andra barnet kommer men arbetar skift så jag är även nu ledig då och då i veckorna.

Vi hörs! :o)

• Svar på tråden Föräldralediga/lediga mammor
  • Eira78

Hej! Jag bor också i Jägartorp och har en två månaders liten kille. Då är det inte så långt kvar tills du får en till nu då? När är beräknat datum?

• Zamba3

Bf är den 25 oktober. Är lillkillen ditt först barn?

• Eira78

Ok, mindre än en månad kvar nu då. Tyckte sista tiden gick så sakta. Fast jag gick iof över 14 dagar också. Ja, han är första barnet. Trivs du bra här i Västerhaninge då?

• Zamba3

Idag är det tre veckor kvar enligt bf, William kom tre dagar tidigare, hoppas det blir lika nu. Jag förstår att du tyckte tiden gick långsamt när du gick två veckor över tiden.
    Så, vet du om det finns några aktiviteter att göra i Västerhaninge? Babycafe eller öppna förskolan? Är du med i någon mammagrupp?
    Jag ska jobba denna vecka ut men sen ska jag vara ledig, lust att ses?

• Alcaviola

Hej på er :) Bor också i haningetrakterna, har en snart tre-åring och en en-månaders. är mammaledig så jag hänger gärna på er!

• Zamba3

Kul, ska vi ses något nästa vecka då? Jag jobbar min sista vecka denna vecka. Har du treåringen på dagis eller hemma?

• Eira78

Det finns lite aktiviteter här i VH. Babycafé och babyrytmik på onsdagar nere i församlingshuset vid kyrkan. Där finns också föräldragrupp som man kan anmäla sig till. Jag träffar en föräldragrupp via BVC men jag tror att de bara ordnar föräldragrupp för första barnet. Finns även babycafé i Tungelsta på måndagar.

Ja, vore trevligt att ses något nästa vecka. Vart och när? Haninge centrum kanske? 

• Alcaviola

Har tre-åringen hemma nu när jag är ledig. Hur har du med det samba, sonen på dagis eller hemma?

Ses gärna nästa vecka i haninge centrum :) onsdag vid 14?

• Zamba3

Jag har William ¨på dagis när jag jobbar. Nu när jag går på fl kommer han vara mest hemma men ibland på dagis. Om du tar med din treåring så kan jag ta med William.
    Ons kl 14 passar bra för mig, passar det dig Eira78 ?

• Alcaviola
    Zamba3 skrev 2010-10-05 15:37:26 följande:
    Jag har William ¨på dagis när jag jobbar. Nu när jag går på fl kommer han vara mest hemma men ibland på dagis. Om du tar med din treåring så kan jag ta med William.
    Ons kl 14 passar bra för mig, passar det dig Eira78 ?
    Ja det var så jag också tänkte, tex om min kille är hemma (jobbar helg ibland så ledig vissa vardagar) kan hon va hemma med honom om ni bara har med de små. Men om du tar med din stora så gör jag det med.. :)
  • Zamba3

Ta med treåringen, det blir kul. Jag har ju ingen liten än då, men snart :0)

• Eira78

Onsdag kl 14.00 nästa vecka funkar bra för mig med. Vad kul! Vart i Haninge centrum ska vi ses då? Utanför Pause?

• Alcaviola

Jag är nyinflyttad jag med så jag är inte haj på var allt ligger men enligt killen är pause ett cafe som ligger brevid swedbank, trodde han iaf.. Stämmer det?  Vad ska vi hitta på då? :)

• Eira78

Precis, det var där jag menade. Kanske kan man ta en fika? Antingen där eller på något annat fik. Det finns ju något fik där borta vid Kicks också.

• Alcaviola

Absolut kan vi göra det, är dock ganska säker på att min treåring inte kommer vilja fika så länge.. men vi kan sitta så länge det funkar iaf :) 

Trevlig helg! 

• Zamba3

Ja vi kan väl börja med en fika, det blir trevligt.

• Alcaviola

Kul :) Jag tar bara med minstingen denna gång tänkte jag, stora tjejen får hänga på om det blir fler ggr.. Hur känner man igen er då?

Svar på tråden Föräldralediga/lediga mammor