• lokisse

Hade hallonbladste någon effekt ?

hallon blads tee är en riktig höjdare.
    jag fick samandragningar men inte alltid. jag fortsatte efter grav och det funkade riktigt bra.
    jag brukade använda det runt mens och det förkortar med nästan tre dagar härligt. nästa vecka startar jag med nästa kur innan bebin kommer

Difficile est saturam non scribere
  • lokisse
    Lingling11 skrev 2010-08-01 22:41:53 följande:
    Jag drack minst 2 koppar hallonbladste (lös te) om dagen från v.37.
    Förlossningen startade i v.40+3, inga som helst sammandragningar eller förvärkar innan dess utan det hela startade och var över på drygt 12 timmar.  När tjejen var ute började jag blöda och förlorade närmare 1,5 liter blod. Så för mig hade det ingen som helst effekt på någon som helst sak som det sägs vara bra för.
    fast du vet ju inte hur det hade varit utan
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • lokisse
    Lingling11 skrev 2010-08-02 10:27:19 följande:
    Nä det är ju sant. Men för mig känns ändå hallonbladste som en bluff, om jag blir gravid igen kommer jag inte hålla på med det, utan kommer dricka annat som jag tycker är godare :)
    jag kan bara ge dig tipset att prova det under mens.
    jag har i regel 3 dagar kortare mens om jag dricker hallonblads tea tre dagar innan mens och genom mensperioden.

(skulle i och för sig inte dricka nagot som jag inte ville prova men det är ett prov du kan göra för att se hur (om) det funkar)
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?