• mrsTe

Tre missfall på 10 månader, är det verkligen bara otur?

Linusida76 skrev 2010-07-24 14:07:16 följande:
    Tack vad ni är gulliga, vilka snälla ord!
    Jag har nu stått på mig lite hos BM och fått en remiss där både jag och min man ska ta blodprover för att kolla upp en massa saker. Hon säger att man i stort sett aldrig hittar något på dessa tester men jag vill ändå försöka.
    Läkaren skrev dessutom motvilligt ut Progesteron (tror jag det heter) efter att jag stått på mig även där. Hon säger att det inte finns något dokumenterat fall där man vet att det har hjälpt och tycker därför att det är onödigt.
    Men hon "erkände" också att de inte hittat några biverkningar så det kan ju inte skada att ta det.
    Har någon av er erfarenhet av Progesteron? Förstod inte riktigt hur och när man ska ta det?
    Kram till er alla. 
    Jag kan bara bidra med mina egna erfarenheter. Har haft tre tidiga missfall i ungefär samma vecka som du. Jag fick verkligen stå på mig, ringa och bråka etc med kvinnokliniken. Tillslut träffade jag en mänsklig läkare som lyssnade och skrev ut Progesteron och Trombyl till mig. Det blev fjärde gången gillt och vi fick vår prins tillslut. Men shit va jag har tjafsat med överläkare hit och överläkare dit. Problemet är ju att man kanske inte orkar med det i den situationen.

Jag tog Progesteron vagitorier två gånger per dag till v.12 (fullgångna) och sedan Trombyl 75mg 1 gång per dag till efter ultraljudet i v 19. Det funkade för mig och den läkaren sa att forskningen inte är helt klar än ang. detta, men att det troligen inte finns några biverkningar.

Jag kommer bråka mig till detta nästa graviditet också (om jag kan bli gravid igen vill säga..hoppas!!). Dessutom fick jag då tidiga VUL i v.6, 9 och 11. Väldigt lugnande, även om det finns skilda åsikter runt riskerna med VUL också.

All lycka till dig TS och er andra förstås! Kram/Anna
Svar på tråden Tre missfall på 10 månader, är det verkligen bara otur?