Tre missfall på 10 månader, är det verkligen bara otur?
Vi har ett barn sedan tidigare som är knappt tre år. Nu när vi vill ge honom ett syskon får vi bara missfall hela tiden :(
Innan min son föddes försökte vi nästan ett år innan jag blev gravid. Men denna gång är det inga problem att bli gravid det har jag blivit på första försöket alla tre gångerna men sen händer något runt vecka 6. Jag har börjat få blödningar och sedan upptäckt med hjälp av UL hos gynekolog att fostret inte lever. Alla tre gångerna har jag också fått ta tabletter för att fostret ska komma ut vilket ju är väldigt påfrestande både fysiskt och psykiskt.
Min läkare säger att vi bara har haft otur. Men är det verkligen troligt? Finns det ingenting man kan göra? Jag har sagt att jag vill ha en utredning för att ta reda på vad som är fel men hon säger att man i stort sett aldrig hittar något på dessa utredningar. Nu ska jag dit imorgon och undrar om någon vet vad jag kan kräva att hon hjälper mig med? Finns det någon medicin eller speciell undersökning jag kan föreslå till henne?