• HeltSlut

Lyckliga tillsammans efter otrohet?

Lider med dig. Min sambo var otrogen med sitt ex för 3,5 månader sedan. Han hamnade i säng med henne under 4 tillfällen på 2 veckor. Att jag ens fick reda på detta var för att hon mailade smaskiga detaljer till mig och spelade in (!) detta på skiva och postade det hem till mig samt hans föräldrar.

Att jag bär detta med mig som en enorm sorg varje dag är ett faktum, vissa dagar är bättre, vissa är rent ut sagt bra men man har det alltid i bakhuvudet. Tänk om han gör det igen... Varför gjorde han så? Är jag inte tillräcklig? Älskar han henne egentligen?
    Otrohet är absolut ingenting som är positivt och således kan göra ett förhållande bättre. Då skulle vi också behöva vara otrogna nu så att det är inte fallet.. Däremot är det upp till en själv att göra det bästa man kan för att ens våga komma nära igen.

Så tilliten är borta. Respekten likaså. Gav honom en chans (första och sista) att kämpa för oss eftersom han ansträngde sig så hårt att få tillbaka mig.

Föreslår parterapi, vi ska gå och prata med någon nästa vecka...

Tack för en underbar tråd förresten, jag blir inte glad av att veta att fler är i min sist, men jag känner mig mindre ensam..

• HeltSlut

Fast det är ju många som säger att man visst kan komma över otrohet, eller iaf leva ett alldeles fullgott liv efteråt. Alla förtjänar en andra chans, men också endast en.

• HeltSlut
    Anonym skrev 2010-07-17 22:11:28 följande:
    Jag har inte kommit över min mans otrohet och det var fem år sedan den uppdagades. Jag försöker glömma, men då och då kommer det upp igen vilket får mig att må sjukt dåligt...

Det har såklart bleknat lite, men det gör fortfarande jävulskt ont...
    Jag tror på att man inte ska försöka glömma, för rätt som det är så kommer det upp som en ond påminnelse... ett ord, en doft, ett beteende, en känsla.. och man får uppleva traumat återigen.

Jag tror på att acceptera faktumet om att det hände. Det hände. Och ja- jag valde att leva med denne man ändå. Alla de fina sidorna som fått mig att ge honom en andra chans gör det värt på något sätt. Och självklart min kärlek till honom.

Som jag skrev innan, så har det gått 3,5 månader sedan hans affär med sitt ex. Och många vittnar om att det aldrig går över. Så jag vet vad som väntar mig i om mitt val att leva med denne man, men som du skriver så gör det fruktansvärt ont...
  • HeltSlut
    Svarta linjer skrev 2010-07-21 00:49:37 följande:
    Tack för att ni delar med er.
    På ett konstigt sätt känns det skönt att veta att man inte är den enda i hela världen som varit med om liknande....fast jag skulle aldrig önska någon att behöva gå igenom detta....ja ni vet vad jag menar.

Det var samma här. Inga problem i förhållandet, vi var lyckliga. Men ändå händer detta....mer än en gång. Och sen hävdar han att det inte betydde något. Han ångrar sig och mår dåligt. Känns inte som han tycker att det var så himla jobbigt och att han inte ångrade sig, eftersom han gjort det igen. Vad är det då som hindrar honom från att göra det igen? Jag känner mig inte säker på den punkten och jag kan inte släppa det. Tycker inte att jag får vettiga svar från honom heller....

Håller med dig Soul, vad säger det om vårt förhållande, var det värt att riskera oss och det vi hade för ett k**ll?!?! Blir så arg över att han ens kan uttrycka sig så. Att vi dessutom hade sex regelbundet och att det var bra sex, gör mig ändå mer förvirrad....vad var det då som var orsaken till det hela? Var han bara tvungen att "så sin vildhavre"...för att han kan få tjejer? Visst uppskattar alla uppmärksamhet men man måste ju inte ligga med alla för det!!!

Och visst känner man sig som ett offer....jag vill bli arg och skrika ut allt det onda!!!! Känner mig så jäkla lurad och dum, som givit honom mitt allt och så får jag det här kastat i ansiktet på mig....
    Problemet behöver absolut inte vara i ert förhållande- det är fullt möjligt att HAN har en störning (sexmissbruk etc). Kräv att han ska gå i terapi, min erbjöd sig själv för han vill gå till botten med varför han gick tillbaka till sitt ex trots att vi har det bäst och att hon är psykiskt störd. Nu vet vi och det är MYCKET lättare att gå vidare trots att det självklart gör ont.
Svar på tråden Lyckliga tillsammans efter otrohet?