Lyckliga tillsammans efter otrohet?
Lider med dig. Min sambo var otrogen med sitt ex för 3,5 månader sedan. Han hamnade i säng med henne under 4 tillfällen på 2 veckor. Att jag ens fick reda på detta var för att hon mailade smaskiga detaljer till mig och spelade in (!) detta på skiva och postade det hem till mig samt hans föräldrar.
Att jag bär detta med mig som en enorm sorg varje dag är ett faktum, vissa dagar är bättre, vissa är rent ut sagt bra men man har det alltid i bakhuvudet. Tänk om han gör det igen... Varför gjorde han så? Är jag inte tillräcklig? Älskar han henne egentligen?
Otrohet är absolut ingenting som är positivt och således kan göra ett förhållande bättre. Då skulle vi också behöva vara otrogna nu så att det är inte fallet.. Däremot är det upp till en själv att göra det bästa man kan för att ens våga komma nära igen.
Så tilliten är borta. Respekten likaså. Gav honom en chans (första och sista) att kämpa för oss eftersom han ansträngde sig så hårt att få tillbaka mig.
Föreslår parterapi, vi ska gå och prata med någon nästa vecka...
Tack för en underbar tråd förresten, jag blir inte glad av att veta att fler är i min sist, men jag känner mig mindre ensam..