Soul skrev 2010-07-19 14:25:10 följande:
Något som gjorde mig fruktansvärt arg när mitt ex's otrohet kom fram var när han sa "det betydde ingenting". Betydde ingenting??? Vad sa det då om vårt förhållande? Det betydde ingenting, men det var uppenbart värt risken att förlora mig och vårt liv tillsammans. Tror jag hade haft lättare att komma över otroheten om vi hade haft problem i vårt förhållande. Då hade jag haft en förklaring och vi hade kunnat arbeta på att förbättra förhållandet. Men vi hade det superbra tillsammans, vi var lyckliga. Det sa även han.
Tror faktiskt att jag även hade haft lättare om han sagt att han haft känslor för den andra tjejen. Vet att det låter jättekonstigt, men då hade jag haft en förklaring. Något vi hade kunnat arbeta på att förhindra i framtiden. Men hans förklaring att han varit dum och att det inte betydde ett smack återkom ofta i mina tankar. Om han kunde vara otrogen så lätt trots att vi hade ett bra förhållande, hur lätt skulle det inte vara att falla dit igen?
tillägger att vi också var lyckliga! Vi var mitt inne i ett lägenhetsbyte dessutom... Skulle börja packa och så kom hans ex och berättade allt. J-vla trauma. Trodde inte på ett ord första veckan. Litade på honom som jag aldrig tillåtit mig att lita på någon annan förr. Trodde aldrig aldrig att han av alla människor skulle hugga mig i ryggen, det fanns liksom inte på kartan.