• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym

bra skrivet! Men lyssnar de ens?
    Jag är på den andra sidan,den obittra;) men lever med en man som har en bitterfitta till ex..mår bra om hon kan förstöra..nu är han så nerkörd att han knappt orkar med sina barn längre..det är bara problem:/
    så nu ger han snart upp..sa till exet,att du får ta barnen nu..när du ändå förstör allt.

Då sa hon:nej,det ville hon inte? Men varför hålla på hela tiden då? Stackars barn..de är helt förstörda.

• Anonym (drabbar oskyldig)

Så bra o tänkvärd ts!
    Som alltid drabbar inte ens hämnd den som hämnden är riktad mot- i detta fall ett ex, utan den drabbar alltid de oskyldiga- i detta fall barnen.
    Man tror att "hämnden" gör exet sömnlös av ångest på nätterna, men i själva verket sover exet gott medan barnen gråter sig till sömns...
    Är det verkligen det som är målet med vissa föräldrars (jag skriver föräldrars eftersom män inte är undantagna) personliga vendettor?!

• Anonym (Varför)

Är nyfiken på om ni som är drabbade av idiotiska biomammor har någon som helst aning om varför det kan tänkas bete sig som dom gör? Har mannen gått ifrån henne för dig? El är det bara så att det inte går att motivera varför hon beter sig så....

• Anonym (m)

Bra skrivet. Mer sånt här på FL

• Modig
    Anonym skrev 2010-07-04 19:27:02 följande:
    bra skrivet! Men lyssnar de ens?
    Jag är på den andra sidan,den obittra;) men lever med en man som har en bitterfitta till ex..mår bra om hon kan förstöra..nu är han så nerkörd att han knappt orkar med sina barn längre..det är bara problem:/
    så nu ger han snart upp..sa till exet,att du får ta barnen nu..när du ändå förstör allt.

Då sa hon:nej,det ville hon inte? Men varför hålla på hela tiden då? Stackars barn..de är helt förstörda.
    Jag vet ju inte om någon annan lyssnar, man kan ju hoppas.
    Mina bonusars biomamma lyssnar inte.. det vet jag.
    Hon lyssnar bara till strängar som spelar hennes melodi.
    Alla andra är idioter.

Min sambo hade oxå en period när han var så slutkörd så det enda han kände var;
    Låt henne vinna. hon får ta barnen på heltid, för jag orkar inte kriga mer.

Som tur är hittade han ny energi till att kämpa för rätten till sin papparoll.
  • Modig
    Anonym (drabbar oskyldig) skrev 2010-07-04 19:37:10 följande:
    Så bra o tänkvärd ts!
    Som alltid drabbar inte ens hämnd den som hämnden är riktad mot- i detta fall ett ex, utan den drabbar alltid de oskyldiga- i detta fall barnen.
    Man tror att "hämnden" gör exet sömnlös av ångest på nätterna, men i själva verket sover exet gott medan barnen gråter sig till sömns...
    Är det verkligen det som är målet med vissa föräldrars (jag skriver föräldrars eftersom män inte är undantagna) personliga vendettor?!
    Tyvärr har min sambo inte sovit gott, alls.
    Det tar tid att acceptera att man inte kan påverka det krig som omgärdar en själv och ens barn.
    Så det kan drabba både den som är motivet och dom som hamnar i kläm.
  • ArvidsMorsa

Väldigt bra text!

om könet vore ersatt så hade den stämt in på hur min sons pappa beter sig, allt i ett psykopatins namn

• Modig
    Anonym (Varför) skrev 2010-07-04 19:47:58 följande:
    Är nyfiken på om ni som är drabbade av idiotiska biomammor har någon som helst aning om varför det kan tänkas bete sig som dom gör? Har mannen gått ifrån henne för dig? El är det bara så att det inte går att motivera varför hon beter sig så....
    Ja vad den här biomamman pysslar med har jag ingen aning om.
    Det övergår mitt, och alla andras förstånd.
    Dom hade varit separerade i två år när jag kom in i bilden så mitt fel är det då inte.
    Och innan dom väl separerade har min Sambo försökt prata med henne i ca 5 år om att han inte var lycklig.
    Hennes svar var:
    "Det är inte mitt problem om inte du är nöjd."

Det är väl ett personlighetsdrag det där med egoism och noll självinsikt.
  • Modig
    ArvidsMorsa skrev 2010-07-04 19:52:17 följande:
    Väldigt bra text!

om könet vore ersatt så hade den stämt in på hur min sons pappa beter sig, allt i ett psykopatins namn
    Nu är det ju skriver ur mitt perspektiv.
    Det finns säkert biopappor som beter sig precis lika illa.
    Anonym (m) skrev 2010-07-04 19:49:56 följande:
    Bra skrivet. Mer sånt här på FL
    Tack!
  • Anonym

Suverän text.
    Önskar att min mans ex såg denna text ts skev och förhoppningvis fick sig en tankeställare. För precis så illa har hon betett sig i snart sju år. Hur kan man vara så långsint och bitter i sju år?

Svar på tråden Ni bittra kvinnor...