• anka22

VI som plussat i Juni 2010

hej!
    jag plussade 1 juli Skrattande vi har försökt i 1½ år och vi är mitt i våran utredning och helt plötsligt tog det sej bara! är helt över lycklig men vågar inte ta ut så mycket i förskott, vågar liksom inte njuta riktigt, (du förstår säkert) först att jag verkligen är gravid!? och sen att de kan hända så mycket....tror jag aldrig varit så förvirrad och rädd..
    hur mår du? hur känner ni för allt?

jätte roligt om vi kan prata och ge tips mm här =)

• anka22

Hej!

Har iallafall fattat nu att jag är gravid Tungan ute men vågar fortfarande inte riktigt njuta av det..kommer nog mera med tiden.

Jag känner mig som vanligt faktiskt, det enda jag känt/känner är lite ont i magen ibland, lite så där som mensverk, men det är väl säkert som du skriver, att livmodern växer och fostret med..

Vilken vecka är du i? har du bokat nån tid hos mvc än?

kram

• anka22
    Nalli3 skrev 2010-07-09 12:22:50 följande:
    Kolla här på FL och då ska jag vara i vecka 6 (5+3 idag)... Jag har bokat tid för UL den 19 på Cura men inget hos MVC än.... Ska vänta med det tills jag varit på UL och sett hur allt är...
    Själv då Vilken vecka är du i då???
    KRAM
    kollade oxå nu och jag ska tydligen vara i vecka 5 + 3 idag, de betyder alltså att du ligger 3 dagar före mig Glad

jag har inte bokat något än efter som stället jag går på har sommar stängt, typiskt!! och de öppnar inte förens 15 aug....så jag har bestämt att gå till lokala mvc imorrn och prata med dom, vill ju så fort som möjligt se om allt är bra, känner att jag kommer inte kunna slapna av förens jag vet att allt är okej.

va skönt att du fått tid den 19, spännande!

jag börjar oxå känna av illamående nu och tröttheten har ökat, hur mår du? några förändringar?

kram
  • anka22
    Nalli3 skrev 2010-07-24 12:04:14 följande:
    Hej jo det gick bra, allt såg bra ut fick se det lilla hjärtat som slog helt fantastiskt var det. =).. Doktorn sa att jag var i vecka 7+5 då men när jag sedan någon dag efter ringde och boka tid på MVC så sa de att jag var i vecka 7+2 men ja får ta det mer med dem när jag kommer dit och ska prata.. =)..
    Hur har det själv gått då?
    KRAM
    åh va skönt att det gick bra! Glad 
    jag ska ju iväg på torsdag, är sååå himla nervös! tänk om det är något som är fel!? kan liksom inte släppa den tanken.....önskar så mycket att allt ska se bra ut och att man kan se ett litet hjärta slå Skrattande
    tog det lång tid? såg du på engång? fick du nån bild med dej hem?
    kram
  • anka22
    Nalli3 skrev 2010-07-29 19:47:03 följande:
    Hej förlåt för att jag inte svarat innan haft mycket i huvudet med graviditeten och hundarna och så... Nej det gick jätte snabbt faktist och vi fick med oss en bild hem som jag har i ett kuvär eftersom jag hört att om bilderna är ute hela tiden så kan bilden ljusna och försvinna typ och det vill jag inte riskera...

Så hur gick det för dig då???KRAM
    hej! har vart på semester så såg detta nu =) och jaa man har massor i huvudet hela tiden, glömmer saker gör jag oxå, hoppas det blir bättre snart med det =D
    det gick jätte bra för mej! de tog inte lång tid innan hon hittade det lilla fröet =D och vi fick se ett hjärta slå, sååå underbart! allt såg bra ut, så mycket som man kunde se iallafall. den va 13mm och då var jag i v.7+6.
    nu är jag i v. 9+6 och mår super illa hela tiden, va till mvc idag och fick tabletter som förhoppningsvis ska hjälpa. har lite små blödningar oxå, inte roligt, blir så hemskt nervös när de kommer =S

hur mår du?
  • anka22
    Smultronpuss100 skrev 2010-08-12 15:49:45 följande:
    Hej Tingeling!

Läste att du fått tabletter mot illamående, vad heter preparatet?

Jag mår inte illa, och har inte gjort det tidigare heller - men om jag tänker på "äckliga" saker, som
    t ex lukten av grillos/stekos får jag liksom ulkningar, vilket är rätt otrevligt eftersom jag tror att jag ska kräkas.

Jag har också haft blödningar, men de gick över så jag hoppas att det gör det för dig också.

Kram 
    De heter Postafen och är recept fria. Är tydligen emot åksjuka men de är helt ofarliga om man är gravid.

I vilken vecka var du när det gick över?

Krm
  • anka22
    Smultronpuss100 skrev 2010-08-13 09:17:35 följande:
    Hej igen!

Postafen provade jag när jag skulle ut med några kompisar och kände mig lite kymig, fungerade riktigt bra!

Kväljningarna minskar nu i v.11 liksom tröttheten är betydligt mindre och jag måste inte längre sova middag.
    Nu gäller det bara att klara nästa vecka, sen är väl värsta missfallsrisken över hoppas jag?

Kram 
    Hoppas verkligen min trötthet går över snart oxå då =) ska ju börja jobba nästa vecka och då blir de inget sova middag mera. Kommer va i v.11 då =)
    Ja de säger ju att klarar man till v.12 så minskar risken för missfall med 80%. Är oxå snart där!!
  • anka22
    Tussebus skrev 2010-08-13 13:50:29 följande:
    V. 12 +3 idag. Gjorde KUB imorse. På måndag är det inskrivning och onsdag dax för NUPP UL. Längtar!
    vad är NUPP UL?
Svar på tråden VI som plussat i Juni 2010