• Nalli3

VI som plussat i Juni 2010

Jag och min sambo har gjort en IVF behandling. Det är vår första och jag plussade på midsommar afton den 25/6.. Super glad. VI har försök få barn i nästan 2 års tid men inte lyckats förrän vi fick gjälp på Cura kliniken... FLer som har plussat som vill följas åt behöver inte ha gjort IVF utan kan ha blivit gravid på egen hand... Kan vara roligt att få och ge tips till varandra.. =)
  • Svar på tråden VI som plussat i Juni 2010
  • anka22

hej!
    jag plussade 1 juli Skrattande vi har försökt i 1½ år och vi är mitt i våran utredning och helt plötsligt tog det sej bara! är helt över lycklig men vågar inte ta ut så mycket i förskott, vågar liksom inte njuta riktigt, (du förstår säkert) först att jag verkligen är gravid!? och sen att de kan hända så mycket....tror jag aldrig varit så förvirrad och rädd..
    hur mår du? hur känner ni för allt?

jätte roligt om vi kan prata och ge tips mm här =)

• Nalli3

Hej. Först och främst grattis.. Glad Förstår precis vad du menar jag vågar inte riktigt heller njuter för tanken slår än ibland är det verkligen sant det har inte hänt innan varför nu??? Missförstå mig nu inte men vi har försökt i ca 2 år och det funkade inte. Tog kontakt med Cura började med min behandling och sen ca 1 månad efter så är jag gravid.... HAr gått snabbt men är så  glad..

Jag känner inte mer än att jag är trött hela tiden, mår illa emellanåt.. Har också haft lite ont i magen lite då och då... men det är väl för att livmodern växer och fostret växer och ja... Hoppas iallfall på det possitiva..
    Hur känner du dig själv då?
    KRAM..

• anka22

Hej!

Har iallafall fattat nu att jag är gravid Tungan ute men vågar fortfarande inte riktigt njuta av det..kommer nog mera med tiden.

Jag känner mig som vanligt faktiskt, det enda jag känt/känner är lite ont i magen ibland, lite så där som mensverk, men det är väl säkert som du skriver, att livmodern växer och fostret med..

Vilken vecka är du i? har du bokat nån tid hos mvc än?

kram

• Nalli3

Kolla här på FL och då ska jag vara i vecka 6 (5+3 idag)... Jag har bokat tid för UL den 19 på Cura men inget hos MVC än.... Ska vänta med det tills jag varit på UL och sett hur allt är...
    Själv då Vilken vecka är du i då???
    KRAM

• anka22
    Nalli3 skrev 2010-07-09 12:22:50 följande:
    Kolla här på FL och då ska jag vara i vecka 6 (5+3 idag)... Jag har bokat tid för UL den 19 på Cura men inget hos MVC än.... Ska vänta med det tills jag varit på UL och sett hur allt är...
    Själv då Vilken vecka är du i då???
    KRAM
    kollade oxå nu och jag ska tydligen vara i vecka 5 + 3 idag, de betyder alltså att du ligger 3 dagar före mig Glad

jag har inte bokat något än efter som stället jag går på har sommar stängt, typiskt!! och de öppnar inte förens 15 aug....så jag har bestämt att gå till lokala mvc imorrn och prata med dom, vill ju så fort som möjligt se om allt är bra, känner att jag kommer inte kunna slapna av förens jag vet att allt är okej.

va skönt att du fått tid den 19, spännande!

jag börjar oxå känna av illamående nu och tröttheten har ökat, hur mår du? några förändringar?

kram
  • Tussebus

Hej!
    Jag plussade den 20/6 efter IVF. Har sett hjärtat picka och det var en mäktig upplevelse.

Just nu känner jag mig megasvullen om magen och illamående. Borde äta något, men har inte ork att gå ut och köpa nåt...

Brösten har vuxit jättemycket och ömmar till och från. Är lite orolig för att prova en ny bh, undrar vilken storlek jag har nu? C, säkert, men kan jag ha gått upp till D? Nä, det tror jag inte, inte än iaf... Hoppas aldrig! Det räcker om jag går upp en storlek tycker jag ;)

Förmodligen borde jag köpa större kläder eftersom jag ännu inte kan ha min frus, men det känns onödigt på nåt vis... Dessutom jobbigt att ens tänka på det Flört

• Nalli3
    anka22 skrev 2010-07-12 10:48:16 följande:
    kollade oxå nu och jag ska tydligen vara i vecka 5 + 3 idag, de betyder alltså att du ligger 3 dagar före mig Glad

jag har inte bokat något än efter som stället jag går på har sommar stängt, typiskt!! och de öppnar inte förens 15 aug....så jag har bestämt att gå till lokala mvc imorrn och prata med dom, vill ju så fort som möjligt se om allt är bra, känner att jag kommer inte kunna slapna av förens jag vet att allt är okej.

va skönt att du fått tid den 19, spännande!

jag börjar oxå känna av illamående nu och tröttheten har ökat, hur mår du? några förändringar?

kram
    Nej har bara kraftigare illamåeende, och är trött alltid.... Inte roligt alls men man genom lider av en enda anledningen. Miraklet i slutet.. =)
  • fru2006

Plussade oxå på midsommarafton

• Nalli3
    anka22 skrev 2010-07-21 08:29:12 följande:
    Nalli3: hur gick det i måndags!? såå spännande Glad
    Hej jo det gick bra, allt såg bra ut fick se det lilla hjärtat som slog helt fantastiskt var det. =).. Doktorn sa att jag var i vecka 7+5 då men när jag sedan någon dag efter ringde och boka tid på MVC så sa de att jag var i vecka 7+2 men ja får ta det mer med dem när jag kommer dit och ska prata.. =)..
    Hur har det själv gått då?
    KRAM
Svar på tråden VI som plussat i Juni 2010