![Nalli3](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
-
Svar på tråden VI som plussat i Juni 2010
-
Hej. Först och främst grattis..
Förstår precis vad du menar jag vågar inte riktigt heller njuter för tanken slår än ibland är det verkligen sant det har inte hänt innan varför nu??? Missförstå mig nu inte men vi har försökt i ca 2 år och det funkade inte. Tog kontakt med Cura började med min behandling och sen ca 1 månad efter så är jag gravid.... HAr gått snabbt men är så glad..
Jag känner inte mer än att jag är trött hela tiden, mår illa emellanåt.. Har också haft lite ont i magen lite då och då... men det är väl för att livmodern växer och fostret växer och ja... Hoppas iallfall på det possitiva..
Hur känner du dig själv då?
KRAM.. -
Kolla här på FL och då ska jag vara i vecka 6 (5+3 idag)... Jag har bokat tid för UL den 19 på Cura men inget hos MVC än.... Ska vänta med det tills jag varit på UL och sett hur allt är...
Själv då Vilken vecka är du i då???
KRAM -
Nej har bara kraftigare illamåeende, och är trött alltid.... Inte roligt alls men man genom lider av en enda anledningen. Miraklet i slutet.. =)anka22 skrev 2010-07-12 10:48:16 följande:kollade oxå nu och jag ska tydligen vara i vecka 5 + 3 idag, de betyder alltså att du ligger 3 dagar före mig
jag har inte bokat något än efter som stället jag går på har sommar stängt, typiskt!! och de öppnar inte förens 15 aug....så jag har bestämt att gå till lokala mvc imorrn och prata med dom, vill ju så fort som möjligt se om allt är bra, känner att jag kommer inte kunna slapna av förens jag vet att allt är okej.
va skönt att du fått tid den 19, spännande!
jag börjar oxå känna av illamående nu och tröttheten har ökat, hur mår du? några förändringar?
kram -
Hej jo det gick bra, allt såg bra ut fick se det lilla hjärtat som slog helt fantastiskt var det. =).. Doktorn sa att jag var i vecka 7+5 då men när jag sedan någon dag efter ringde och boka tid på MVC så sa de att jag var i vecka 7+2 men ja får ta det mer med dem när jag kommer dit och ska prata.. =)..anka22 skrev 2010-07-21 08:29:12 följande:Nalli3: hur gick det i måndags!? såå spännande
Hur har det själv gått då?
KRAM -
Hej förlåt för att jag inte svarat innan haft mycket i huvudet med graviditeten och hundarna och så... Nej det gick jätte snabbt faktist och vi fick med oss en bild hem som jag har i ett kuvär eftersom jag hört att om bilderna är ute hela tiden så kan bilden ljusna och försvinna typ och det vill jag inte riskera...anka22 skrev 2010-07-24 12:32:19 följande:åh va skönt att det gick bra!
jag ska ju iväg på torsdag, är sååå himla nervös! tänk om det är något som är fel!? kan liksom inte släppa den tanken.....önskar så mycket att allt ska se bra ut och att man kan se ett litet hjärta slå
tog det lång tid? såg du på engång? fick du nån bild med dej hem?
kram
Så hur gick det för dig då???KRAM -
Hej gratis till er.. Ja vi tar också en dag i taget fram tills man passerat vecka 12-13. Har skrivit in mig på MVC och där jag går har de inskrivningen i 2 delar. Så har gått på första och andra blir i ca vecka 12..Smultronpuss100 skrev 2010-08-02 10:47:02 följande:Hej!
Kul att läsa dina rader - jag upptäckte också att jag var gravid under midsommarhelgen!
Vi gjorde ett återinförande av fryst embryo, vilket jag dömde ut skulle lyckas (får se, det är ju fortfarande inte helt säkert ännu men är i v.10 nu)
Vi hade gjort försök innan, och eftersom ägglossningen blir lite si- och så efter behandlingar - tänkte jag att chansen att lyckas var näst intill obefintlig.
Jag trodde därför det var fel på stickan när jag sedan gjorde provet under midsommarhelgen.
Efter någon vecka fick jag en blödning och utgick från att det var missfall. Dock stämde det inte riktigt, eftersom jag inte hade några smärtor i samband med blödningen.
Jag fick en tid för ultraljud hos kliniken och jag trodde inte mina ögon när jag såg den lilla "lysdioden" (hjärtat) på den lilla sända ut signaler till mig och min man att "jo - jag finns här och lever!"
Men - vi tar en dag i taget tills vi kommit igenom v12 -13 då risk för missfall minskar.
Kram och lycka till!
Ja vi gjorde också Ultraljud fast i vecka 7+5 som han räknade ut. Men det var de planerade ultraljudet efter IVF för att kolla om det fanns en hinnsäck mm... Så spännande att se hjärtat slå helt fantastiskt.... -
Vad betyder KUB?