Anser du att "solskydds-smörja" ditt barn är en viktig ansvarsfråga?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
Jag skyddar hellre med kläder o skugga än kräm, men om jag vet att vi ska vara på stranden ett tag så tar jag på lite kräm på de delar som inte skyddas av kläder.
Maggis, nej verkligen inte. På landet kan Siri lätt öppna dörren själv och dra ut samt att ingen har väl lust att sitta inne mellan 12-15 varje gång solen skiner? Inte vi i vår familj i alla fall.
Här smörjs barnen i början av sommaren sedan är de pepparkaksbruna-de har aldrig bränt sig.
Det är bara stora tjejen som inte blir brun, men hon är snart 13 o har koll på att smörja in sig själv.
Vi håller oss inne eller i skuggan mellan 11-15 nu när det är så varmt...
Nej, inte när man har så stora och lättklädda barn som jag (6 och 8). De sliter av sig kläderna så fort de kan på våren, så de vänjer sig gradvis vid solen och bygger upp sin skyddande solbränna naturligt långt innan den riktiga värmen kommer. Och när det är som varmast orkar de ändå inte vara ute. Hade de haft en annan hudtyp, eller om de hade varit fullt påklädda ända tills den första badstrandsdagen så hade det varit en annan sak.
ja de tycker ja är viktigt då de finns cancer som uppkommer via solljus samt de är INTE skönt för ett litet barn att bränna huden de första de gör. Så ja de tycker ja är superviktigt o ansvarstagande. Smörjer alltid min son om vi ska ut blir en rutin vid blöjbyte om vi ska ut direkt eller senare går aldrig ut utan o smörjt in sonen om de är soliga dar ute.
Fast många verkar tro att det är lugnt bara man undviker den där värsta brännan som gör ont, så är det ju inte. ALL färg är en bränna, och kan på lång sikt mycket väl göra lika mycket skada. Du kan ju självklart bygga upp ett skydd så att du inte bränner dig så att det gör ont lika lätt, men du kommer aldrig undan de farliga strålarna. Sen är det ju självklart värre ju mer man har bränt sig.
Jag smörjer mina barn med faktor 30 varje morgon, mer behövs inte, det syns aldrig ett spår av solen på dem trots att de varit ute hela dagen lång :)
Jag vet att det inte är lätt att hålla en 3-åring inne, har en själv . Var bara en reflektion då jag kände att det utgicks automatiskt från små barn när det svarades.