Anser du att "solskydds-smörja" ditt barn är en viktig ansvarsfråga?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 12:07
Jag vet inte vart den där mitten "bluppen" kom ifrån, men det behöver kanske inte sägas att den inte är med i matchen...
Ja, man kan ju skriva hur många alternativ som helst men det var inte meningen att det skulle bli en diskussion om detaljerna ;)
jag ville mer få fram om det är en självklarhet att vara medveten om barns skydd i solen eller om man helt enkelt struntar i det (många för att det är bekvämare) men det är ju ingen som erkänner att de "struntar i" sina barns bästa, därför blev det två hårddragna alternativ. Jag är säker på att ni är smarta nog att förstå ändå ;)
Personligen tycker jag att det är grov försummelse att totalt sturnta i att skydda barns hud. Som någon sa, de känner ju inte själva när det kanske är nog och dags att gömam sig i skugagn ett tag.
Fast många verkar tro att det är lugnt bara man undviker den där värsta brännan som gör ont, så är det ju inte. ALL färg är en bränna, och kan på lång sikt mycket väl göra lika mycket skada. Du kan ju självklart bygga upp ett skydd så att du inte bränner dig så att det gör ont lika lätt, men du kommer aldrig undan de farliga strålarna. Sen är det ju självklart värre ju mer man har bränt sig.
Jag smörjer mina barn med faktor 30 varje morgon, mer behövs inte, det syns aldrig ett spår av solen på dem trots att de varit ute hela dagen lång :)