Gravid mha IVF, BF mars 2001
Plussade ikväll, dagen före testdatum. BF 7 mars enligt FL.
Who's with me?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-01 00:34
Haha, jag menar NATURLIGTVIS 2011...
Plussade ikväll, dagen före testdatum. BF 7 mars enligt FL.
Who's with me?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-01 00:34
Haha, jag menar NATURLIGTVIS 2011...
Vad roligt! Ja det lär ju börja trilla in många fina marsbebisar snart, eller ja deras mammor alltså. Spännande!!!
Första för mig, så lyckan är ju stor. Lättnaden lika så.
Lilly, det behöver inte vara någon fara man kan ha mensliknande blödning, eller fler, under graviditeten. Är det någon mer än jag som fått se liten böna med tickande hjärta? Vilken underbar syn!
jag är också lite orolig för hur det ska gå när jag börjar jobba igen. Kommer man orka?
Jag gjorde min på Sophia hemmet. Väldigt nöjd med dem.
Smultronet, jag har inte ens ställt mig på vågen men kan inte ha några av mina byxor som jag hade innan ÄP och ET. Förutom leggings då. Jag har garanterat gått upp mer än 1 kg och jag är i vecka 10 nu. Jag fick mer ork när jag började ta blutsaft för att få i mig mer järn, är fortfarande trött på kvällarna men inte lika kraftlös i kroppen som jag kände mig innan. Ska försöka komma igång med träning nu också, och försöka hitta mammayoga att gå på under hösten.
Jag mår bra, men annorlunda. Allt känns annorlunda, hunger, trötthet, ilska, glädje, etc. Men jag börjar lära mig lite nu det var jobbigt i början bara. :)
Blutsaft finns i Hälsokostbutiker, smakar sådär men inte direkt äckligt iaf. Man tar en liten hutt en gång om dagen.
Jag har faktiskt börjat köpa mammakläder, särskilt byxor för jag kan inte ha några av mina byxor längre. Sjukt skönt med kläder som inte klämmer åt mitt på magen där man är som känsligast just nu. Så väga börja titta på mammakläder!
Igår bokade jag även in mig på mammavattenjympa! Ska bli så skönt att komma igång och få hjäp att träna lite på ett gravidanpassat sätt. Senare i höst tänkte jag gå på mammayoga också.
hur mår ni? hur går det?
<3
Jag går in i vecka 26 imorgon, var på MVC idag och följer alla kurvor fint och mår bra. Hade dock förvärkar igår och det slipper jag gärna igen (innan det är dags såklart). Otäckt, men ofarligt.
I Sthlm erbjuds man ett extra ultraljud i vecka 32 när man har genomgått IVF så vi väntar på det, för en extratitt tackar man ju inte nej till. Då ska vi ev ta reda på kön också. :)
Det vet jag inte, jag går också på MamaMia och det var banrmorskan som sa att man erbjuds ett tillväxtultraljud i vecka 32 när man gjort IVF, inte för att det behövs nu förtiden utan bara för att det är en "kvarleva" från tiden då IVF var ganska nytt och gruppen kvinnor som genomgick IVF ofta var ur någong form av riskgrupp (minns inte så noga det här sa hon på inskrivningen).
ixius: Välkommen till tråden! Jag har gjort två UL hittills, det första efter pluset och det var det häftigaste, se den lilla lilla bönan med sitt tickande hjärta, och sedan RUL hos mvc, men vi har som sagt blivit erbjudna tillväxtultraljud i vecka 32 också. Vi gjorde IVF på SophiaHemmet. Kul att höra någon mer med carving på just bröd! Eller kolhydrater i stort men särskilt bröd!! Uh, jag har gått upp 9 kg, men har inte kunnat tränat ordentligt så det är kanske inte så konstigt då i kombo med allt brödätande. :)
haha, jaaa, helt underbart! men mindre underbart med vikten. :P försöker att tänka på det, innan var mitt mål att inte gå upp mer än 15, nu får jag nog vara nöjd om jag håller mig under 20, jag menar 9 kg i vecka 26 och bebisen har knappt börjat väga något själv än och jag har inte börjat samla vatten än... nä, det blir en big mama här.