Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Mina svärföräldrar vill inte vara delaktiga?

Missy E skrev 2010-10-06 15:47:33 följande:
    Nu är jag ändå jättenöjd med hur det funkar med dem och jag har accepterat att det är den här typen av relation som vi kommer att ha i fortsättningen. Svärföräldrarna ställer upp som barnvakt så ofta vi behöver vilket är mer än vad många svärisar kan/vill ställa upp på. Toppen. Men jag kan inte låta bli att sörja att vi inte bor på 20 min avstånd från mina föräldrar istället...
    Alltså man har ju olika typer av sätt att umgås som någon nämnde.
    Nu önskar du ju att de vore som dina föräldrar. Varför kan de inte få vara olika?
    (för vissa här så låter det ju som himmelriket att inte ha gåpåiga föräldrar).
    Istället för att vara inriktad på hur deras beteende är (deras sätt att vara), hur är deras intention från hjärtat tycker du?
    Känns det som att de bryr sig om er/dig? (Behandlar de er olika, dig och din man? Det låter som att de bara har det sättet, även mot din man,
    då är det säkerligen deras "sätt att vara" och de visar inte att de har något särskilt sätt mot dig.)
    I vår familj, med tre systrar och en bror, så är det faktiskt så, att min mor är mer avvaktande mot min brors flickvän, än mot oss systrars män. Det blir liksom annorlunda, för att det är mamman som kommer närmst sina barn -på ett sätt- och styr och ställer.
    Det kan nog vara väldigt knepigt att vara sväris till sin sons fru/flickvän, tror jag. Obestämd
Svar på tråden Mina svärföräldrar vill inte vara delaktiga?