Inlägg från: ANOF |Visa alla inlägg
  • ANOF

Jag har fått en manlig granne.

sasssyy skrev 2010-06-28 21:34:39 följande:
    Varför tror du det?

Jag blev uppfostrad att om man träffar någon man känner igen, som man tex bor granne med så hälsar man.

Om man vill träffa någon så börjar man prata med denna/denne och bjuder den på en kopp kaffe eller en bit mat... att hälsa är INTE att flirta, det är att...HÄLSA kort och gott och tyder på en uppfostran och folkvett.
    JA, man kan hälsa och prata medf sina grannar, MEN nu ska tråden handla om hur man kan se att grannen vill någpt mer.
  • ANOF
    Faile skrev 2010-06-28 21:36:55 följande:
    Vår manlige granne brukar säga några ord till maken när de möts. Betyder det att han vill ha min man? Ska jag vara orolig?
    NEJ! Inte på det sättet. Tråden handlar om hur DUI vet att grannen är ute efter något mer!!!
  • ANOF
    Lindreas skrev 2010-06-28 21:37:52 följande:
    LuMa skrev 2010-06-28 21:35:27 följande:
    Nej det tror inte jag.
    Jag tror han är kär i dej. Eller så har han slut på ägg till sin majonäs?
    Kanske han egentligen skulle vilja låna en par ägg men vågar inte fråga?
    Ja, jag kanske borde fråga honom om han egentligen är kär i mig, och vad hans sambo och min make skulle kunna ha att säga om den saken?Men han träffar ju mig på tu man hand ganska ofta! Vi bor inte så många i min port, så när vi träffas så är vi oftast ensamma i trappen. Det kallar jag tu man hand!
    Jaa?? Händer det då något i porten när ni träffas?
  • ANOF
    sasssyy skrev 2010-06-28 21:41:09 följande:
    jag hade en granne en gång.. en manlig som frågade mig rakt ut om jag ville knulla med honom... det var rakt på sak men jag sa nej tack för han var inget för mig...men då var han ju ganska tydlig med att han ville ha något mer än ett hej i trappan liksom..
    Du ska berätta om det finns andra sätt att säga det på.
  • ANOF
    Sugarmama10 skrev 2010-06-28 21:42:05 följande:
    vet du att din manliga granne är ute efter något mer? vad gjorde han?
    Han försöker tränga in his mig och vill flytta in i min lägenhet.
  • ANOF
    Sugarmama10 skrev 2010-06-28 21:46:20 följande:
    känner du honom från förr eller? alla manliga grannar beter sig inte på det där viset...
    NEJ, det är en ny grannE.
  • ANOF
    Cacto skrev 2010-06-28 21:46:56 följande:
    Men vad säger han då?
    det är inte så mycket och det är inte intressant för tråden.
  • ANOF
    sasssyy skrev 2010-06-28 21:49:46 följande:
    Låter jävligt obehagligt skulle jag säga.. jag skulle polisanmäla sånt.. inte försöka lista ut om han vill ha mig.

Låter som någon man ska undvika....usch
    Nej, jag ska inte polisanmäla, utan istället ska den här tråden handla om hur det beteendet ska tolkfas.
  • ANOF
    Elsans skrev 2010-06-28 21:55:44 följande:
    Jag tolkar det som:

1. Han vill ha dig!
    2. Han vill ha din lägenhet (och husdjur?).
    3. Han är farlig och tänker TA dig och/eller din lägenhet utan lov.
    4. Han hade glömt nåt hemma hos dig som han vill komma in i lägenheten och hämta.
    5. Han är en vanlig trevlig granne som inte ville annat än säga hej.
    1. Ja, så kan det vara, därför ska ni skriva mer om det.
    2. Varför skulle han vilja ha min lägenhet när han har en egen? Jag har inga husdjur.
    3. Han kommer inte TA min lägenhet eftersom han har en egen.
    4. Nej, han har intew glömt något här.
    5. Varför ska han behöva flytta in hos mig för att kunna säga hej?
  • ANOF
    Femininum skrev 2010-06-29 17:04:03 följande:
    Jag har bara träffat min granne en gång och det var när han knackade på för att presentera sig. Han sa att han hade knackat på förut men jag inte varit hemma men den här gången såg han att det lyste i fönstret.
    Han berättade vad han hette, hur gammal han är och att han veckopendlar från typ Skövde eller var det nu var. Och så frågade han om jag var student, vilket jag är. Sen sa vi hejdå.

Hur ska jag tolka det här?
    Ja, hur ska man tolka det? Det låter lite som min situation, och jag undrar därför vad situationen innebär. Ville din granne komma in i din lägenhet?
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.