Inlägg från: shoreline |Visa alla inlägg
  • shoreline

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Är Gulletroll fortfarande kvar?!

• shoreline
    saltabanditen skrev 2010-06-26 20:32:08 följande:
    Men varför slutar du inte vara slav under din egen hjärna?
    haha!
  • shoreline
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:42:38 följande:
    Man får ha taggarna beredda lite, men då brukar det gå att få vård. Allmänläkare får skriva ut antidepp.
    Tyvärr kanske man inte orkar ha taggarna beredda när man inte mår bra.
  • shoreline
    My Girls skrev 2010-06-26 20:51:33 följande:
    Nej givetvis hjälper inte endast terapi för alla utan en kombination, eller endast medicinering till en början. Ok, många mediciner är testade. Jag visste inte att det var många, utan har bara hört ett fåtal.
    Du har rätt, det är bara ett fåtal. Men du vet väll att man måste ha källa på allt här på FL?!
  • shoreline
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:50:15 följande:
    Hur så? Hjälper inte medicinen får man testa annan eller en kombination, vilket jag också gjort.
    Men så lätt är det inte alltid.
  • shoreline
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:54:37 följande:
    Har jag inte sagt, men hur dåligt jag än mått har jag bett om hjälp.
    Va bra att du kunnat det. Men alla kan inte/orkar inte att göra det. Näör du skriver om antidepressiva så får du det att låta så enkelt.
  • shoreline
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:56:34 följande:
    Jag har varit rejält långt nere, men slagit larm till min läkare.
    Ja men åter igen: ALLA klarar inte det!
  • shoreline
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:59:01 följande:
    De flesta klarar det. Har man kontakt med vården sen innan, ska de följa upp en. Men nu är det rejält ot, så jag svarar bara på frågor rörande ts nu. Jag kan inte ta hand om allas mående.
    Suck.
  • shoreline
    Stealth skrev 2010-06-26 21:01:26 följande:
    alla andra verkar fatta, tillochmed jag som sjuk pillerknaprare. Då är det nog inte alla andra det är fel på.
    hear hear
  • shoreline
    idiblon yes skrev 2010-06-27 11:16:40 följande:
    Kom tillbaka när du själv är fri från den, då.

Som sagt, att må bra är inte detsamma som att vara frisk.
  • shoreline
    Gulletroll skrev 2010-06-27 11:21:43 följande:
    Jag tänker inte i detalj gå in på det. Då jag anser att det är privat och känner inget behov av att fläka ut mig på det sättet.
    Men jag vet att många av era tankegångar stämmer in på hur jag själv tänkte och trodde under många många år när jag inte visste bättre.

Idag vet jag mera och min egen erfarenhet av detta gör att jag känner mig trygg i det jag säger och förmedlar till er.
    Va fint. Men du, har du någon utbildning eller har du läst dig till all din kunskap?
  • shoreline

Ja du Micke... DIna argument för att styrka trådstarten var ju inte heller särskilt starka.

• shoreline
    Stinky skrev 2010-06-30 11:13:38 följande:
    Visst, visst. Vi säger så.
    Men hur kan du säga att människor som är deprimerade inte ska ha barn, om de får den hjälpen de behöver för att ta sig framåt i livet med hjälp av ex. mediciner? Är du så enformig att du bara ser människor i diagnoser?
    Människan är av naturen komplex. Att vara sjuk i själen innebär inte per automatik att man blir en dålig förälder. För övrigt så har alla människor någon gång gått igenom någon slags trauma i livet, och då måste det väl innebära att ingen är lämpad som bra förälder i din värld? Det sägs ju faktiskt att alla har en eller flera slags störningar i olika grad. Det är därför ingen människa är perfekt.
    Frågan är hur mycket man ska rota i sitt förflutna för att bli "frisk", med tanke på ditt eviga terapisnack. Det är ju inte bra att älta det förflutna alldeles för mycket, och vad jag förstått (missförstått?), så är det vad du tycker man ska göra. Det är bättre att man får verktyg för att ta sig fram i livet. Detta brukar givetvis psykologer, psykiatriker och annat folk inom psykiatrin hjälpa till med. Dessa brukar även vara eniga om att mediciner i kombination med terapi är det bästa. De brukar dock inte döma folk på så sätt som du gör. De vet att folk som är sjuka i själen, faktiskt kan bli oerhört bra föräldrar.
    Men åh va jag gillar dej!! Kyss
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?