Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Vilka mediciner handlar det om?

• Reglementet

Problemet är väl snarare att läkare föreskriver medicin som ger fosterskador. Bättre att ge läkemedel som inte gör det.

• Reglementet

Gulletroll

Du är inte slav under din hjärna, sluta skriv nu!

• Reglementet

Gulletroll

Har du någon utbildning? Eller läser du populärvetenskapliga tidningar?

• Reglementet
    Gulletroll skrev 2010-06-27 11:14:52 följande:
    Egen erfarnehet av psykisk ohälsa i många år.
    Aha, men det förklarar saken. Vad har du för något?
  • Reglementet
    Gulletroll skrev 2010-06-30 09:20:11 följande:
    Jag märker att du har väldigt svårt att förstå.

Vill inget illa men måste fråga, lider du själva av nån autism-diagnos eller asberger/add? - för det verkar lite så eftersom du inte riktigt hänger med.

Som sagt, hoppas du inte tar illa upp men det verkar så uppenbart på nåt sätt. Å då är det inte så konstigt att du inte förstår vad jag menar och kommer med elaka uttalanden. Då klandrar jag det inte för isåfall kan du väl inte hjälpa det.
    Vad har autism eller adhd med saken att göra?
  • Reglementet
    Gulletroll skrev 2010-06-30 10:09:44 följande:
    Mycket.
    Svårt att samspela med andra människor och förstå kommunikation som pågår.
    Har du inte skrivit att de inte finns, tidigare?
  • Reglementet
    Göteborgsmamman75 skrev 2010-07-02 09:59:57 följande:
    men jag tycker faktist även om inte du gör det, att man bör vara oerhört restriktiv med all form av medicinering under sin graviditet, jag tycker det, du kan tycka annorlunda, men jag anser man bör hörda ut så gott det går, för sitt barns skull. Synd att folk inte kan inse att andra kan få tycka annorlunda utan attt bli arroganta.

Som jag skrev så fick jag ju medicin mot mitt illamående, men det var ingen som sa att det var psykofarmaka jag fick. Jag blev underlig till mitt humör och slutade omgående med denna medicinen lergigan som är antipsykotiskt preparat.
    Hm, lergigan antpsykotiskt? Var har du läst det?
  • Reglementet
    Göteborgsmamman75 skrev 2010-07-02 10:36:09 följande:
    Står på bipacksedeln att det främst används för behandling mot pyokotiska tillstånd och sådant, men även graviditetsillamående.
    Hm, nej, det gör faktiskt inte det.
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?