Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Här och nu skrev 2010-06-26 20:46:57 följande:
    Depression, autism, ADHD mm KAN va ärftligt, men det finns bra hjälp idag.
    För vissa hjälper vården vi har idag, för andra inte. Varit med om ECT någon gång?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:50:15 följande:
    Hur så? Hjälper inte medicinen får man testa annan eller en kombination, vilket jag också gjort.
    Kombination av vaddå?
    Har du varit igenom 30 mediciner? Hur många tabletter käkar du per dag och mot vad?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    shoreline skrev 2010-06-26 20:53:46 följande:
    Men så lätt är det inte alltid.
    Precis. Men om man fortfarande inte har full insikt verkar det som om man gärna vill tro att det är så enkelt som ett trollslag, kombinera lite hit och lite dit vettja.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:54:37 följande:
    Har jag inte sagt, men hur dåligt jag än mått har jag bett om hjälp.
    Så bra at du gjort det. Alla andra då?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:55:27 följande:
    Ta det lite lugnt. De flesta blir hjälpta av de första försöken och mina mediciner lämnar jag inte ut här.
    Inte? Varför skulel det vara ett prblem? Om de nu bara slagit till med standardmedicin 1A på dig som verkar ha fungerat så shoot, ingen kommer ju känna igen dig.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:57:54 följande:
    Alla har ju eget ansvar för sina liv.
    Så en schizofren person som tror att blomkrukan i hallen är gud, ska ocjkså ställas till svars för att denne inte bad om hjälp?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:59:01 följande:
    De flesta klarar det. Har man kontakt med vården sen innan, ska de följa upp en. Men nu är det rejält ot, så jag svarar bara på frågor rörande ts nu. Jag kan inte ta hand om allas mående.
    Konstigt för enligt psykvården klarar de flesta inte att be om hjälp, det är dte som är problemet idag, folk vill inte genrellt be om hjälp, de vill absolut inte stämplas med en psykisk sjukdom och de vill inte medicineras för det. Utgår du enbart fårn dig själv i varenda diskussion eller har du någonsin stöd i någon större foskning än egenforskning?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    shoreline skrev 2010-06-26 21:00:20 följande:
    Suck.
    alla andra verkar fatta, tillochmed jag som sjuk pillerknaprare. Då är det nog inte alla andra det är fel på.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-26 20:59:01 följande:
    De flesta klarar det. Har man kontakt med vården sen innan, ska de följa upp en. Men nu är det rejält ot, så jag svarar bara på frågor rörande ts nu. Jag kan inte ta hand om allas mående.
    Du är fantastisk! Du lyckas alltså tro något som är så fel, när du dessutom har informationen ett knapptryck bort och ett fåtall tangentnedslag vilket du tycks behärska ypperligt.

När jag var som sjukast, då resonerade jag somsåhär: ALLA klarara av att ta hand om sigsjälva.
    För det gör ju jag. För jag är så bäst. Sen fick jag fel medicin, som gjorde att jag blev ännu värre, jag blev ännu mer bäst, jag var bäst i hela världen och här och nu existerade bara mitt universum, inget annat var rätt, dessutom klarade jag av att ta hand om mig själv, jajjemensan!

Jag inser just hur jobbig jag var. "dom flesta klarar det".

Förlåt alla som jag försökte pracka på min skit.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Qarrolajm skrev 2010-06-26 21:31:52 följande:

Hmm , försöker läsa lite mellan raderna.
    Va du mitt uppe i en mani då? eller har jag fel?

Bra läst mellan raderna nere i en djup depression, med blandepisod, som katalyserades av antidepressiva som gjorde det till en... mani fast med depression. Är du med? Luddigt förklarat.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?