Varför psykofarmaka när man är gravid?
Går man under antideppressiv medicinering tycker jag inte att man ska skaffa barn. Om man äter sådan medicin så är det uppenbart att man just nu har svårt att hantera livet. Å har man svårt att hantera livet och sig själv så tycker jag man först ska ta tag i det INNAN man skaffar barn. För ett liv med barn blir liksom inte lättare så att säga.
Så mitt svar är NEJ. Å jag är rätt så bestämd där. Kan man inte hantera livet och sig själv och sina känslor så måste man först arbeta med sig själv och sina problem innan man sätter ett nytt liv till världen där ens uppgift är att vägleda barnet rätt i livet. Å kan man inte vägleda sig själv särskilt bra så är man inge bra vägledare åt någon annan.
Väljer man att göra det iallafall, skaffa barn altså - ja då anser jag att man handlar grymt egoistiskt som sätter sina egna behov före ett barns.
Bara för jag faktiskt kommer vara sjuk livet ut?!??!!
Fy fan säger jag bara...
inte direkt så att man väljer att bli sjuk.
Jag VET att de kommer vara mer krävande för mig om jag får barn, de kommer kräva MASSOR från min sida, men de e jag beredd på den dagen .. Jag kommer göra ALLT i min makt för att mitt barn ska få det så bra som möjligt!!!
Sen ja, jag kommer säkert dippa någon gång o må skit. möjligt!!!
Men vem gör inte det ibland?!!?