Inlägg från: shoreline |Visa alla inlägg
  • shoreline

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Var har du det beviset? Naturligtvis finns det psykofarmaka som är skadligt för fostret men det finns också Lm som inte är det.

• shoreline

Men vad är det du inte förstår? Det finns läkemedel som inte innebär någon noterad risk för fostret/barnet.

• shoreline
    Kinsale skrev 2010-06-26 12:25:28 följande:
    Då kanske du bör förtydliga det i din trådstart? Vi är inga tankeläsare, you know...
    Precis.
  • shoreline

Gulletroll: Du är ju inte dugg trångsynt... Menar du på fullaste allvar att kvinnor som äter antidepressiva inte borde skaffa barn? Gäller det både kvinnor och män? Jag vet många som troligtvis kommer behöva antidepressiva livet ut och som är utmärkta föräldrar. Mycket bättre än vad många "friska" är. Dummaste jag hört.

• shoreline
    Gulletroll skrev 2010-06-26 18:32:34 följande:
    Ja och det är inget som jag anser är obtoligt. Bara för att man har säg ex adhd när man är 20 så behöver man inte ha det när man är 30.

Hjärnan är formbar hela livet.

Man är inte slav under sin hjärna!
    HAHAHAHA! tack för dagens skratt.
  • shoreline
    Crea skrev 2010-06-26 18:40:11 följande:
    Nu tänker jag göra en klassisk jämförelse: En diabetiker behöver insulin. Förmodligen hela livet ut. Insulin botar inte sjukdomen, utan håller den i schack. Precis som psykofarmaka gör för dem som lider av psykiska sjukdomar. Beklagar verkligen din inskränkta syn på psykiskt sjuka människor. Förlegat och patetiskt.
  • shoreline
    Gulletroll skrev 2010-06-26 19:02:39 följande:
    Japp det menar jag.
    Du gör mig så jävla förbannad att jag inte hittar ord. Inskränkt är ditt förnamn.
  • shoreline

GULLETROLL: Det sorgliga med dig coh din person är att du TROR att du är påläst...

• shoreline
    Gulletroll skrev 2010-06-26 19:10:09 följande:
    Men snälla du, här avslöjar du tydligt vilken nivå du ligger på.

Att jämföra insulin med psykisk ohälsa.

*skakar på huvudet*
    Men du fattar ju inte!! *skakar på huvudet*
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?