Inlägg från: Honeyflowers |Visa alla inlägg
  • Honeyflowers

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Gulletroll skrev 2010-06-26 18:32:34 följande:
    Ja och det är inget som jag anser är obtoligt. Bara för att man har säg ex adhd när man är 20 så behöver man inte ha det när man är 30.

Hjärnan är formbar hela livet.

Man är inte slav under sin hjärna!
    men adhd är väl inget som går över? Det får man ju leva med hela sitt liv. Men vid 30 kanske man har lärt sig leva med det, acceptera det..vilket man kanske inte har gjort vid unga år.....
  • Honeyflowers

saltabanditen: jo du har helt rätt i att den som är sjuk kan sakna sjukdomsinsikt...men samtidigt kan man ju inte förlita sig på att samhället ska ställa upp och hjälpa alla som har fått barn. Även om socialtjänsten finns till med stöttade åtgärder för föräldrar som inte klarar av att ta hand om sitt barn på egen hand. Men ansvaret ligger ju först och främst hos sig själv när man ska uppfostra ett barn.

Nu säger jag inte att människor med psykisk ohälsa inte ska skaffa barn....:)

• Honeyflowers
    Gulletroll skrev 2010-06-26 19:05:54 följande:
    FEL! Återigen, bara för att man har ADHD när man är 20 behöver man inte ha det när man är 30.

Seriöst, är folk så himla dåligt pålästa.....!!

Läs på och kom tillbaka så vi kan diskutera på samma nivå. Jo jag menar allvar.
    Jag har jobbat som LSS-handläggare i 4 år och jag har aldrig varit med om att ADHD går över, utan att man lär sig leva med sitt funktionshinder.
  • Honeyflowers
    Gulletroll skrev 2010-06-26 20:06:49 följande:
    Du kanske aldrig varit med om det men så är det.
    Fråga vilken psykolog som helst. Herregud, vi förändras som människor genom livet. Vi är inte slav under vår hjärna.

Seriöst, vad är det ni inte förstår. Gå och låna en bok på biblioteket !
    Men.. så är det? Jaha, men hur vet du det då?

ADHD är ingen förkylning eller ett virus, som bara går över. Jag ger mig inte på den punkten!
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?