Hertha skrev 2010-06-24 21:50:20 följande:
Jag orkar inte skriva svar på det här fler gånger. Gå till en körskola istället och ta ett eget körkort.
Det var inte jag som sa att alla män är potentiella våldtäktsmän, det var du. Jag svarade att jag vägrar att gå med på det synsättet men undrade också när jag skulle, enl din bedömning, börja se dem som det.
Alla män som är kapabla att tvinga till sig ett samlag är potentiella (det betyder möjliga) våldtäktsmän, det betyder inte att alla män våldtar, men att den nya bekantskapen
kan vara en våldtäktsman, eller så inte.
Jag väljer att betrakta alla okända män med viss misstänksamhet, till skillnad från de män jag känner väl, dom väljer jag att lita på till fullo.
I praktiken innebär det att jag
bedömer riskerna med att följa med en okänd (eller känd) man,
j
ag bedömer att risken att våldtas är betydligt större vid kontakt med okända män än med mina pålitliga killkompisar som jag känt i 20 år.
Om du tror att ditt säkerhetstänk är effektivare kan jag inte säga mycket om den saken, mitt sätt har fungerat i 30 år, om det beror på tur eller att jag tar ansvar för min egen säkerhet vet jag inte men jag är övertygad om att det är bättre att ha en plan än att chansa på att ingen man jag någonsin träffar kommer att vara en av de som våldtar.