LivL skrev 2010-06-24 08:47:57 följande:
Hmm, good point. Helt arligt sa ar det ju en jamforelse.
Men nej, du har inget ansvar. Du ma ha retat och provocerat, absolut. Men det ar dom som utfor den kriminella handligen.
Fast i AIK-fallet sa handlar det om ren ilska, och sa vitt jag forstar sa ar ilska svarare att hantera an kathet.
Jag menar, jag har slangt saker efter min man nar jag varit arg (forlat...) men inte nar han vagrat sex.
En helt annan grej som jag kom och tanka pa: Jag har last att det ar olagligt att fraga om saker i en rattengang som inte ar relativt. Sa om jag lamnar en nattklubb i jeans och en kille foljer efter mig och valdtar mig, sa har mina underklader inget med brotten att gora. Han vet ju inte vad jag har for sorts trosor under dom dar jeansen! Men anda fragar man offret i varenda jakla rattegang om hon hade string...
Nar man blir ranad sa blir man ju knappast fragad varfor man sag rik ut (dyr klocka), varfor man bar runt sa mycket kontanter, var ensam etc.
Sa tydligen bryter manga advokater mot lagen har...
Våldtäktsmän vådltar en inte för att de är kåta, de våldtar en för att de vill visa sin makt. Våldtäkt har inget med sex eller kåthet att göra.