• leia83

Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.

Nu har vi fått domen, mina ägg är totalt odugliga och kommer aldrig kunna göra mig gravid . Hur är det möjligt att må såhär dåligt? Det är ett tungt svart mörker som sliter upp oss innifrån. Läkaren beklagade och sa att vi inte kommer få göra äggdonation i sverige heller...Nähä tack för den!!! Så nu beger vi oss till Riga. D 23 juli är det dax för första besöket och sedan skall vi bara lyckas hosta upp ungefär 150 papp peace of cake eller hur?
    Är det några fler som genomgår äggdonation i utlandet? Hade mer än gärna velat ha kontakt med fler i samma situation, just nu känner jag mig extemt ensam.
    Skriv gärna vad ni har för diagnos, dvs varför ni inte kan bli gravida och vad ni har för prognos med äggdonation.
    hoppas någon vill följas åt.

• Svar på tråden Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.
  • leia83

jo jag vet, men med behandlign och resor och hotell ör det vad vi har räknat med i kostnad. Vi har även lagt ytterligare lite för att ha över om vi behöver fler försök.
    Lättare med riga kliniken då dom sammarbetar med vår klinik i sverige.
    Gör ni äggdonation?

• leia83

Underbart grattis. Var gjorde ni det då?
    Får jag fråga vad du har för diagnos?

• leia83

vilket underbart problem hur gamla är dom nu?

Bengalen: Jag hoppar över till er. Vad är ett FSH värde?

• leia83
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-06-22 18:36:13 följande:
    Hur kan läkarna i Sverige neka er ÄD? Du är ju ung!? (såg på din pres..)
    FOLK ÄR SATAN!
    Før att ajg fick tillbaka ett ægg en gång, då ær det tværstop på det tyværr. Lækaren sa att det inte finns en chans att øvertala dom. Jag var æven gravid en gång før 4 år sedan som slutade i MA. Det dumma ær att lækaren sæger att æven om ett ægg skulle fastna skulle det till 99% inte bli något barn før æggen ær så usla. Men finns det en promilles chans så går landstinget inte med på æggdonation. Vidrigt!
  • leia83

vi går på ivf kliniken i öresund. Jag har ingen aning vad jag har för värden. Dom har inte tagit några sådanna prover på mig. Dom har bara konstaterat det eftersom jag reagerar så dåligt på hormon stimulleringen. Har fått max dosen var gång och fått ut kanske 2 ägg.
    Läkaren sa att det är helt omöjligt att få äd för oss och det inte ens är värt ett försök.  Jo men jag har varit gravid så det är väl det som är skillnaden kan jag tro. Även om läkaren säger att det aldrig skulle blivit ett barn så bryr sig inte umas om det.
    Det känns extremt orättvist.

Någon som vett om endomitros påverkar chanserna vid äd? Min läkare sa att det inte påverkar livmodern och att det därför är lugnt, men på vissa ställen här har jag läst tvärt om.... vad gäller?

• leia83

det handlar nog om var man bor i landet verkar det som. Men jag ska kolla upp det. I annat fall kan man göra äd i riga undetriden man väntar på sin tur. Ska ringa till umas och prata med dom om reglerna. Tack för all input

• leia83
    Bengalen skrev 2010-06-23 20:37:01 följande:
    Vi är ju i samma landsting så det kan inte bero på det. Cura skickade remissen till RMC så det borde Öresund också ha gjort.
    Alla har ju rätt till 3 kostnadsfria ET i Skåne.
    varfør sa han att vi inte har rætt till det då? det tær ju mycket mærkligt. det kvittade vilka argument vi hade så skakade han bara på huvdet. kan reglerna ha ændrats då?
  • leia83

villsågärna38: Vi har gjort tre försök varav två st inte gav mig några ägg, så 1 försök gav mig ett halv dant ägg. Får se hur vi göt. Vet ärligt talat inte om vi orkar ta den striden också.
    Startar med riga, om inte annat kan man kanske få hjälp av landstinget om det inte skulle funka.

Spencer: Vilken härlig solskenshistoria, stort grattis till er.
    Hur funkar det om man bara får så få ägg av donatorn? betalar man mindre då?
    Hur resonerade ni med försöken? Hur många försök bestämde ni er för att ge det?

Svar på tråden Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.