• leia83

Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.

Nu har vi fått domen, mina ägg är totalt odugliga och kommer aldrig kunna göra mig gravid . Hur är det möjligt att må såhär dåligt? Det är ett tungt svart mörker som sliter upp oss innifrån. Läkaren beklagade och sa att vi inte kommer få göra äggdonation i sverige heller...Nähä tack för den!!! Så nu beger vi oss till Riga. D 23 juli är det dax för första besöket och sedan skall vi bara lyckas hosta upp ungefär 150 papp peace of cake eller hur?
    Är det några fler som genomgår äggdonation i utlandet? Hade mer än gärna velat ha kontakt med fler i samma situation, just nu känner jag mig extemt ensam.
    Skriv gärna vad ni har för diagnos, dvs varför ni inte kan bli gravida och vad ni har för prognos med äggdonation.
    hoppas någon vill följas åt.

• Svar på tråden Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.
  • leia83

jo jag vet, men med behandlign och resor och hotell ör det vad vi har räknat med i kostnad. Vi har även lagt ytterligare lite för att ha över om vi behöver fler försök.
    Lättare med riga kliniken då dom sammarbetar med vår klinik i sverige.
    Gör ni äggdonation?

• isisisis

Jag har gjort 5 äd på olika ställen.Sist lyckades vi och har nu tvillingar

• leia83

Underbart grattis. Var gjorde ni det då?
    Får jag fråga vad du har för diagnos?

• Bengalen

Hej leia,

Du får gärna hänga på i vår tråd "vi som ska gör vårt första ÄD-försök 2010"

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m51314860.html

Vi har också varit i Riga på AVA i februari i år men tyvärr slutade det med minus. Vi har 8 st kvar i frysen som vi tänkte försöka med till hösten. Jag är väldigt svårstimulerad med ett på tok för högt FSH-värde. Har gjort 7 IVF-försök men bara 2 stycken ledde till ET så därför tyckte vår klinik att det var dags för oss att gå över till ÄD.

• isisisis

Jag gjorde mf utredning och allt var bra.Kollade rubbet,spermier ,myom och allt.
    Till slut fick jag gjort immunologiska prov.Där visade det en förhöjning på tnf alfa samt faktor VIII.
    Vi var i Polen
    Har en pipig tvilling i famnen så det blir kortfattat

• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

Hur kan läkarna i Sverige neka er ÄD? Du är ju ung!? (såg på din pres..)

FOLK ÄR SATAN!
  • leia83

vilket underbart problem hur gamla är dom nu?

Bengalen: Jag hoppar över till er. Vad är ett FSH värde?

• isisisis

De är 3,5 månader nu.Så nu börjar det bli lite rutin på vardagen och det tackar jag för

Lycka till med din behandling

• leia83
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-06-22 18:36:13 följande:
    Hur kan läkarna i Sverige neka er ÄD? Du är ju ung!? (såg på din pres..)
    FOLK ÄR SATAN!
    Før att ajg fick tillbaka ett ægg en gång, då ær det tværstop på det tyværr. Lækaren sa att det inte finns en chans att øvertala dom. Jag var æven gravid en gång før 4 år sedan som slutade i MA. Det dumma ær att lækaren sæger att æven om ett ægg skulle fastna skulle det till 99% inte bli något barn før æggen ær så usla. Men finns det en promilles chans så går landstinget inte med på æggdonation. Vidrigt!
Svar på tråden Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.