Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.

leia83 skrev 2010-06-23 00:21:04 följande:
    Før att ajg fick tillbaka ett ægg en gång, då ær det tværstop på det tyværr. Lækaren sa att det inte finns en chans att øvertala dom. Jag var æven gravid en gång før 4 år sedan som slutade i MA. Det dumma ær att lækaren sæger att æven om ett ægg skulle fastna skulle det till 99% inte bli något barn før æggen ær så usla. Men finns det en promilles chans så går landstinget inte med på æggdonation. Vidrigt!
    Var det dummaste jag hört. Jag har också fått tillbaka ägg, flera gånger, har även blivit gravid och fått MA, men när vi vid ivf på Huddinge förra året inte fick tillbaka något ägg och mitt amh-värde var dåligt så fick jag konvertera mina försök till ÄD istället. Vad har du för FSH och amh-värde? Om de visar på att du har dåligt äggstocksreserv så borde det vara självklart att du ska få göra ÄD.
    Life goes on...
  • villsågärna38
    leia83 skrev 2010-06-23 18:31:24 följande:
    vi går på ivf kliniken i öresund. Jag har ingen aning vad jag har för värden. Dom har inte tagit några sådanna prover på mig. Dom har bara konstaterat det eftersom jag reagerar så dåligt på hormon stimulleringen. Har fått max dosen var gång och fått ut kanske 2 ägg.
    Läkaren sa att det är helt omöjligt att få äd för oss och det inte ens är värt ett försök.  Jo men jag har varit gravid så det är väl det som är skillnaden kan jag tro. Även om läkaren säger att det aldrig skulle blivit ett barn så bryr sig inte umas om det.
    Det känns extremt orättvist.

Någon som vett om endomitros påverkar chanserna vid äd? Min läkare sa att det inte påverkar livmodern och att det därför är lugnt, men på vissa ställen här har jag läst tvärt om.... vad gäller?
    Jag har också varit gravid. Vet flera som varit gravida som fått ÄD på Karolinska/Huddinge. Tycker att det är väldigt konstigt att de inte tagit FSH och AMH på dig. Om man har ett AMH-värde under 0,5 så vägrar de flesta kliniker att göra ivf för att äggstocksreserven är för dålig. Det är isf ett bra argument för att få remiss till att göra ÄD i Landstinget. Måste säga att det är oerhört orättvisa regler för hade du bott i Stockholm hade du def fått hjälp. Du hade fått vänta ett år iofs eftersom kön är lång men ändå... Kram
    Life goes on...
  • villsågärna38
    leia83 skrev 2010-06-24 00:23:26 följande:
    varfør sa han att vi inte har rætt till det då? det tær ju mycket mærkligt. det kvittade vilka argument vi hade så skakade han bara på huvdet. kan reglerna ha ændrats då?
    Är helt övertygad om att ni har haft otur och träffat fel doktor. Be att få ut era journaler och ta kontakt med Cura för en konsultation så kanske ni kan få remiss därifrån istället? Be dem ta FSH och AMH om de inte gjort det så kan du säkert få "bevis" för att du inte ska göra fler ivf:er utan gå över till ÄD istället. Tycker att du har blivit väldigt orättvist behandlad om man jämför med många av oss andra här på FL iaf. Det enda jag kan tänka mig som hindrar är om du redan gjort dina försök hos Landstinget i form av ivf:er, då försitter man sin chans till ÄD eftersom det är antingen eller. Kramar
    Life goes on...
Svar på tråden Äggdonation i Riga, nu är det bestämt.