leia83 skrev 2010-06-23 18:31:24 följande:
vi går på ivf kliniken i öresund. Jag har ingen aning vad jag har för värden. Dom har inte tagit några sådanna prover på mig. Dom har bara konstaterat det eftersom jag reagerar så dåligt på hormon stimulleringen. Har fått max dosen var gång och fått ut kanske 2 ägg.
Läkaren sa att det är helt omöjligt att få äd för oss och det inte ens är värt ett försök. Jo men jag har varit gravid så det är väl det som är skillnaden kan jag tro. Även om läkaren säger att det aldrig skulle blivit ett barn så bryr sig inte umas om det.
Det känns extremt orättvist.
Någon som vett om endomitros påverkar chanserna vid äd? Min läkare sa att det inte påverkar livmodern och att det därför är lugnt, men på vissa ställen här har jag läst tvärt om.... vad gäller?
Jag har också varit gravid. Vet flera som varit gravida som fått ÄD på Karolinska/Huddinge. Tycker att det är väldigt konstigt att de inte tagit FSH och AMH på dig. Om man har ett AMH-värde under 0,5 så vägrar de flesta kliniker att göra ivf för att äggstocksreserven är för dålig. Det är isf ett bra argument för att få remiss till att göra ÄD i Landstinget. Måste säga att det är oerhört orättvisa regler för hade du bott i Stockholm hade du def fått hjälp. Du hade fått vänta ett år iofs eftersom kön är lång men ändå... Kram