• HJ83

Planerar att inte amma - hur går det till på BB då ?

Varför vill/ville ni inte amma?

Beslutet är ens eget och det respekterar jag helt och hållet.
    Är mest nyfiken.

• HJ83
    Miss Lau skrev 2010-07-07 21:12:45 följande:
    Jag ville helt enkelt inte. Antar att du ville amma och det är väl samma sak fast tvärtom
    Ok. Jo, jag ville amma. Va mest nyfiken om det fanns nån annan bakomliggande orsak till varför.
    Men det e ju helt ok att inte amma. Det e väl som med allt annat. Vill man inte så ska man inte behöva heller Glad
  • HJ83
    Helene70 skrev 2010-07-08 11:11:56 följande:
    Håller med! Alla gör dom dom villGlad

Själv är jag mer förundrad över alla de kvinnor som VILL amma trots extrema problem, ångest och tårar (och de är inte få). Men de har säkert sina anledningar och då ska även de respekteras.
    Precis.
  • HJ83
    Julia08 skrev 2010-07-08 16:28:51 följande:

När jag fick min son för 10 år sen så var de väldigt "gåpåiga" om amning!
    Men när jag nu fick mitt andra barn så jag bara ifrån om att jag inte skulle amma och till min stora förvåning så ifrågasattes det inte ens! Dom respekterade mitt val och tillgodo såg oss med ersättning i stället! :)

Va det inte så förr att de menade på att det va det allra bästa för barnet för att bli skyddade mot sjukdomar och få antikroppar från mamman?
    Jag hörde detta, när jag kollade på Efter tio med Malou (ett av programmen i våras, minns ej vilket dock), att barnet mår precis lika bra om det får ersättning. Det finns inga belägg för att det faktiskt skulle vara bättre att amma.
Svar på tråden Planerar att inte amma - hur går det till på BB då ?