Inlägg från: trebarsmamma |Visa alla inlägg
  • trebarsmamma

Min 4 åring kan inte prata alls

Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa,  nån som varit med om det

• Svar på tråden Min 4 åring kan inte prata alls
  • trebarsmamma

jo vi har varit hos logoped jag har gått en tecken kurs, kommer nån till dagis ibland, men han pratar endå inte

• trebarsmamma

han förstår allt och han hör bra, vi va och gjorde hörsel test i veckan och de kunde inte säga nått ska göra ett till i höst

• trebarsmamma

jo logopeden frågade mig om vill ville ha kontakt med en psykolog och jag sa ja om det behövs så, men har inte hört nått än. han fungerar bra, han är jätte mysig av sig. hon som gjorde hörsel testet sa att han kanske kunde ha något fel på talsinnet i hjärnan kanske men hon sa att hon kan inte säga nått sånt exakt för hon tar bara testerna

• trebarsmamma

tycker att det är så jobbigt att han inte pratar, alla frågar mig när ska han börja prata och då måste man börja försvara sig och min lilla prinsen

• trebarsmamma

han pratar ju bebis språk. svårt att förklara, men han jollrade som liten. vi alla runt min son är ju oroliga att det inte händer nått i hans tal,

• trebarsmamma

alltså han pratar på sitt sätt, svårt att frklara men han pratar inte vårat språk, vissa barn pratar ju men inte rent, han kan inte det häller.

om han vill mig nått så visar han mig genom teckeneller hämtar han mig eller skriker lite

• trebarsmamma
    UpsyDaisy 

jo han har ju två äldre syskon och en mindre än han, som jag tror att det kan vara är väll kanske att jag som mamma oftast vet vad han vill och menar och hans syskon lika så. men hon på sjukhuset sa att det är inte alls så för att han är 4 år och ska kunna prata. de ska iallafall prata och om det är rent eller inte spelar ingen roll men min pratar inte alls. bara ljud typ.

Vi går hos logoped men de säger att det finns inte så mycket mera att hjälpa med, har ju gått en tecken kurs och vi använder det lite smått, men glömmer det mycket. dagis har börjat också men de är ju så många barn, men de försöker att få in det till alla barnen för de tycker att det är bra att alla lär sig lite tecken.

• trebarsmamma

extra ståkstöd på förskolan nä det får han inte, men det kommer nån logoped dit typ i gång var tredje månad eller nåt sånt.

min son förstår allt man säger till honom

• trebarsmamma
    nä vi har varit hos logopeden två tre gånger med han,  jag skulle vilja gå 1 gång i veckan med han så han lär sig och jag också hur man tecknar och kommer in i det, sen att de skickar oss vidare till olika utredningar som ni skriver. jag har inte äns fått en ny tid till han, och det va 2-3 veckor sen vi va där, de vill att jag ska bara göra tecken här hemma, sen komma tillbaka till logopeden efter 2 månader så de ser hur mycket han lärt sig,

vi va där för 6 månader sen och sen gick jag på tecken kurs, sen fick jag komma tillbaka nu och de kolla hur vi gör hemma med tecken och hu rvi anväder tecken, och min son hade inte äns blivit lite bättre på att tala, han kan inte tala. förutom mamma och pappa.  sen så klarade han inte testet på bvc så de skickade oss till hörsel på sjukan och de kunde inte säga nått så vi sk ai höst få komma tillbaka och göra det igen, fattar att de inte gör nått mera än så. jag va på dom sen han va 3 år och sähära långt har de kommit.
Svar på tråden Min 4 åring kan inte prata alls