Min 4 åring kan inte prata alls
Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa, nån som varit med om det
Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa, nån som varit med om det
jo vi har varit hos logoped jag har gått en tecken kurs, kommer nån till dagis ibland, men han pratar endå inte
han förstår allt och han hör bra, vi va och gjorde hörsel test i veckan och de kunde inte säga nått ska göra ett till i höst
jo logopeden frågade mig om vill ville ha kontakt med en psykolog och jag sa ja om det behövs så, men har inte hört nått än. han fungerar bra, han är jätte mysig av sig. hon som gjorde hörsel testet sa att han kanske kunde ha något fel på talsinnet i hjärnan kanske men hon sa att hon kan inte säga nått sånt exakt för hon tar bara testerna
tycker att det är så jobbigt att han inte pratar, alla frågar mig när ska han börja prata och då måste man börja försvara sig och min lilla prinsen
om det är språkstörning vad kan man göra då
Linus på linjen
han pratar ju bebis språk. svårt att förklara, men han jollrade som liten. vi alla runt min son är ju oroliga att det inte händer nått i hans tal,
alltså han pratar på sitt sätt, svårt att frklara men han pratar inte vårat språk, vissa barn pratar ju men inte rent, han kan inte det häller.
om han vill mig nått så visar han mig genom teckeneller hämtar han mig eller skriker lite
extra ståkstöd på förskolan nä det får han inte, men det kommer nån logoped dit typ i gång var tredje månad eller nåt sånt.
min son förstår allt man säger till honom