Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Planera bröllop skulle jag vilja ha som jobb, kanske det vore nåt för framtiden. Ja ja, jag har ju ett fast jobb nu där jag trivs också, känns som revansch på förra jobbet. På torsdag blir det spännande att se vad Johanna väljer för tapeter till hennes rum,sen är det vårt sovrum och vardagsrummet kvar. Men det får bli eventuellt nästa höst, och då är det väl rätt att ta vårt sovrum först. Snart har vi tapetserat om hela lägenheten.

Johanna skall få skrivbord och stol till och ny byrå också, så det blir som julklapp i förskott. Och sedan matta och gardiner, så det får bli en julklapp det. Men det är så kul att få hennes rum riktigt fint.

Idag har jag träffat en kompis och inser att alla helger i nästintill är uppbokade i oktober och december, där är både veckodagar och helger bokade redan nu. Skall på ÅBO kryssning hela familjen och med min mamma och min låtsaspappa och sen skall vi på Luciakonsert i Globen Johanna med. Och sen min körs julkonserter och sedan julfest med jobbet och sen skall jag till en kompis och äta julmat och sen är det jul, alltid så i december.

Godnatt

• korfu08

Mondino, skönt att Theo gillar förskolan, Johanna har ju gått på förskola sen 2007, så henne är det inte problem att lämna, men hon är glad att hon skall vara ledig ett par dagar med mamma om två veckor. Då skall jag kompensera för sommarsemestern som blev så kort. Och sen har vi ju bokat en resa till Kreta i juni och provrörsbefrukningen skall vi göra i augusti. Man skall inte vara så stressad var Sophiahemmets tips och då är våren körd. Tog prover i måndags, för de vill se hur dugliga mina ägg är. Det är ju i och för sig bra, eftersom vi måste betala kalaset själva.

Kul Camabo att du fått ett nytt jobb och hoppas att du skall trivas.

Vi skall på dop på lördag och marknad i Örsundsbro på söndag med en annan barnfamilj och nu är det alldeles för kallt för min smak, fryser i hjäl.

I morgon skall Johanna välja tapeter till sitt rum och det blir spännande, hon får INTE välja rosa, för vi tänker inte tapetsera om om två år.

• korfu08

Jaha fredag och det är så skönt, är verkligen helt slut och känner mig som om nån som kört in en traktor i mig.

Jag är verkligen jättetrött och det är ju en hektisk helg, men det får gå.

Vi valde tapeter igår, men de var inte vackra de som fanns att välja på och vi tittade länge innan vi äntligen hittade nåt som inte liknade 70 tal, är anti mot 70 tals färger som orange, brun klarar inte såna färger alls. Men det blev vita med fint ljusblått mönster i och det känns jättebra faktiskt. Blir kul att se hur det blir när allt är klart.

Ha en bra helg och jag längtar efter en bebis då vi skall på dop i morgon och då känns det ännu mer hur mycket jag längtar. Men kul blir det också.

• korfu08

Vi har varit på dop idag och pussat på en femmånader Miranda som flickan heter. Och Johanna var så snäll mot alla bebisar som var där och kramade Miranda, så söt, missade det med kameran, typiskt.

Hon är snäll mot bebisar, detta är hennes låtsaskusin så vi lär ses en del. Till jul t ex för vi firar stor jul i hop även i år.

Tidigare på förmiddagen var det barndans och det var lika skoj som vanligt tyckte hon och det är ju bra.
    Jag är fortfarande lite täppt, och min kropp är lite kocko ibland. Men vi tänker nog försöka med provrörsbefruktning till nästa sommar om alla prover jag tagit är bra och inte nåt annat är hinder på vägen, vi skall på möte till Sophiahemmet den 18 november.
    Imorgon skall vi på marknad till Örsundsbro, kul blir det då vi åker med ett par kompisar. Och Johanna lär få skoj.
    Själv är jag trött och täppt i näsan igen.
    Vilken underbar höstdag, hoppas på samma väder i morgon.

• korfu08

Ja det tycker du skall vara Skydiver, hoppas få en sån där dag nån gång framöver. Men har alldeles för mycket just nu för att orka detta.
    Varit på marknad idag och var helt slut när vi kom hem och Johanna åkte karusell, höll på att knappt få henne hem, men det gick, hittade jättefina skrållankläder, som var billigare och finare än de som finns i affären.

Jag är rätt sliten och trött just nu,  och har varit på långpromenad idag och det tog lång tid att gå fram och till baks till Väsjöbacken, men har ju inte det bästa immunförsvaret just nu och orkar inte lika mycket, har ju varit dålig rätt länge, men det var astmamedicinen som hjälpte bort sk förkylningen, så den får jag äta nu tills i vår och hoppas kunna bygga upp immunförsvaret igen. Är nöjd med mina köp på marknaden, en ny gästskylt till badrummet och en läcker vintermössa till Johanna och så den där klänningen med prinsessor på  som hon bara sprang till och absolut skulle ha och eftersom priset var helt ok, så fick hon den faktiskt. Det var skoj på marknaden. Men var helt slut när vi kom hem och i morgon bokslut och kör och sen är det nog en lugnare helg i nästa vecka.

• korfu08

Jaha så var det tisdag, har verkligen ont i nacken, tror att semester nästa torsdag och ett par dagar framåt gör gott, har bokslutsvecka, så man stressar mer än vanligt.

Nu är det höst, och Johanna sa i morse, varför är det mörkt ute när det är höst ? Ja fyra år vill man ha svar på allt.

De har fotat sig på dagis idag, blir kul att se korten sen.

• korfu08

Lova med tre, jag är inte hemma nån mer dag än lördag och söndag, men det är nog inte helt ovanligt.

Just nu är det bokslutsvecka. Johanna hade en kväll då absolut inte nåt var bra, och så skulle vi välja kläder och hon ville bara ha klänning, och strumpor. Hon är så envis så man blir tokig i bland och har en vilja av stål.

Är sliten och trött och ser fram emot semestern nästa vecka faktiskt, jobbar mån-ons, sen är jag ledig t om tisdag veckan efter. Det behövs verkligen.

• korfu08

Camabo, idag var Johanna på bättre humör, tror hon också behöver ledigt och det skall hon få. Hon skall vara ledig étt par dagar till, och vara ute på Ingarö på landet hos min låtsaspappa som är ledig ett par dagar så hon får extra ledigt.

Skydiver, hade inte nån aning om att det fanns sån barnpassning i Stinsen då skall jag lämna Johanna där, för hon är ju fyra år, och hon kommer att älska det. Så kan man få gå själv i affärer. var ligger det bollhavet ? Jag har aldrig sett nåt.
    Tack Skydiver.

Idag har jag jobbat med en massa nytt kul, och känner att man sakta men säkert börjar komma in i jobbet mer och mer. En lugn helg väntar. Skönt. En kompis till Johanna skall komma hit och leka och sen på söndag får vi besök och vi behöver städa och fixa lite hemma tror jag, så det är skönt att få ha en lugn helg.

• korfu08

Hej  Skall bli underbart med helg och en helg där man för en gång skull inte har 150 saker att göra och sen har jag semester om ett par dagar och nästa fredag åker vi till Tallinn med kören och det blir skoj och det har fixat en massa sightseeing och annat. Det blir skoj och lite tid med Johanna och lite tid på fredagen själv.

Låter härligt med konferens i Italien MUMCC, jag önskar nån gång att jag får möjlighet att till Italien kanske en resa dit när jag fyller 40 blir bra. Och när jag blir äldre skall jag resa en hel del.

Mondino, låter mysigt med fredagsöl och svamp, får bli fredagsvin för mig, för jag dricker inte öl. I morgon blir det en kompis till Johanna på besök och alla har varit irriterade och gnälliga här hemma, tror vi alla är trötta, speciellt jag, två veckors sommarsemester och inte ens sammanhängande är för lite, man är inte nån robot.

• korfu08

Vi har haft en ganska lugn lördag, fast Johanna har haft en kompis här och det var full fart och sen barndans på f örmiddagen och det var full rulle där med. Så hon somnade kl 20,00 trött, själv känner jag mig rejält sliten, egentligen skulle jag vilja ta ett riktigt långt break men nu är jag ledig tors, fre kommande vecka och mån, tis nästkommande vecka. Jag tycker det skall bli underbart, och åker på körresa till Tallinn nästa fredag, så jag är borta själv ett par dagar, Thomas är på kick off med jobbet nästa helg och Johanna är hos morfar och min låtsasmamma och det blir spännande alla tre på olika håll. Men Johanna trivs bra hos morfar och hans sambo och det känns jätteskönt att veta det när jag åker iväg.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!