Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
mumcc: visst kan du lämna in en åkpåse.
mumcc: visst kan du lämna in en åkpåse.
mumcc: Det fanns massor med kläder och skor kvar när de stängde 13.10.... något mindre andra saker och ganska lite leksaker och böcker men det gick att göra fynd även sent.
Tänkte bara lysa upp tillvaron lite så här mitt i veckan med en bild på mina sötisar:
Camabo: Det stämmer och numer så gäller det från hösten (september tror jag) det år barnet fyller 3 år. Den avgiftsfria tiden dras av om man har barnet heltid så man betalar en lägre månadsavgift vid högre timantal än den avgiftsfria tiden.
En fixardag idag. Frostat av kylen (frysen däremot har vi aldrig behövt frosta av på de 4 år vi bott här....), slängt grejer på tippen, röjt i trädgården, storhandlat.
Häromdagen fick jag mina beställda pralinformar och idag har det inhandlats ingredienser. Bara en termometer som saknas och den ska inhandlas imorgon. Till helgen ska här göras chokladpraliner!
Jag jobbar imorgon och på fredag som vanligt. Maken min är ledig på fredag och planerar att ta alla tre tjejerna till simhallen på fm.
Ingen sovmorgon för min del imorgon...upp tiiidigt och åka med 06.19 tåget mot stan. Ska jobba på NK-Saluhall på fm. 4,5 timmes jobb och få betalt för 9! Röda dagar ger 100% ob-tillägg.
På em ska det tillverkas praliner med kardemummasmak.