Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
MUM --> Har du kollat om det kanske finns nån mall eller liknande på nätet? Eller så kan du säkert kontakta hovet för att få reda på hur man ska skriva. Vad läskigt med Oscar
Vi ska också till brandstationen. Vi var där förra året och Armica har pratat om det ända sen dess så går vi inte dit lär vi ju bli halshuggna
MUM --> Kolla med hovet då. De har kanske nån mall Hade ni en bra barnfri kväll? Och hur var filmen?
Skydiver --> Usch vad jag kände mig otrevlig idag på ICA, men det var verkligen ett kritiskt ögonblick när jag stod där och försökte komma på allt jag skulle handla. Och jag kom ihåg alla grejerna också! Vad stora tjejerna har blivit! Går det bra att åka och handla med dem båda två?
Näråsåattee... mammaledigheten lider mot sitt slut och den 18:e ska jag börja på mitt nya jobb som jag gått och skaffat mig. En förskola i Barkarby där jag ska jobba med 4-5-åringar. Kom gärna och hälsa på mig och ta med fika
Jag är helt sjukt trött nu för tiden. Vid 20-tiden sitter jag och blinkar frenetiskt i soffan och skulle sååå gärna gå och lägga mig vid 21-tiden. Men eftersom ingen annan än jag kan planera bröllop, fixa matlistor, göra hushållsbudget och hålla kontakten med nära och kära så går jag sällan och lägger mig före 23. Fan, att man ska vara så oumbärlig... Hoppas att det inte beror på höstmörkret bara för så här kan jag inte ha det fram till april.
Tack för alla grattisar! Det ska bli kul, men jag är fortfarande lite inne på att plugga. Så jag ska nog göra högskoleprovet i vår och hoppas på att jag kommer in på det. Fast... det är så jag känner nu. När jag jobbat en vecka eller två kanske jag känner helt annorlunda
Korfu --> Vad lustigt. Vi var också på dop idag i Sollentuna kyrka. Vart var ert dop? Var vi på samma kanske?
Fråga Camabo, jag är jorden snålaste mamma och min unge är förskolans byfåne!
Ha ha! Jag lovar att säga till! Men då får du nog vänta i några år eller så.
Hej allihopa! Hur är det med er? Har ni lika mycket att göra som jag kanske? Det känns som att jag jobbar, äter, sover och jobbar igen. Och där emellan så hinner jag skriva nån liten statusuppdatering på Facebook och sen är det full rulle igen
Jag tänkte kolla med er om ni vet ifall det här stämmer. Jag hittade den här texten på wikipedia när jag sökte på "Förskola" och fattar inte riktigt vad de menar:
"I Sverige har vårdnadshavare, som studerar eller förvärvsarbetar, rätt att placera sina barn i förskola från ett års ålder. Barnet har rätt att behålla platsen om vårdnadshavaren blir arbetslös eller föräldraledig. Barn som är fyra eller fem år har rätt till allmän förskola 525 timmar per år, vilket motsvarar 15 timmar i veckan. Den allmänna förskolan är avgiftsfri, annars betalar föräldrarna en avgift. De flesta kommuner följer maxtaxan som baseras på föräldrarnas inkomst, där högsta avgiften är 1 260 kr i månaden för första barnet."
Menar de att det är avgiftsfritt för barn som är över fyra år och som går 15 timmar i veckan?? I don't get it. Jag gick in på Sollentuna kommuns sida också men blev inte mycekt klokare där. Nån som vet nåt?
Ja här har vi haft ettårskalas! Vår lilla plutt som var nyfödd för fem minuter sedan är nu en sprallig och envis ettåring. Hur gick det till? Vi samlade i alla fall de 25 närmaste och hade ett jättetrevligt kalas som uppskattades av alla. Inte minst av Armica som fick äran att öppna alla paket eftersom Nova var mer intresserad av att mingla
Hon har så smått börjat gå men bara om man håller henne i händerna. Att gå i gåstolen är absolut uteslutet och gåvagnen som hon fick i present av oss duger mest till att bli skjutsad i
Jobbet går bra! Jag har lärt mig alla barnens namn och jobbar nu på att lära mig alla föräldrars namn vilket kommer ta ett tag till eftersom man bara träffar dem fem minuter om dagen. Jag, som är en riktig julknarkare, får verkligen min dagliga dos av julsånger nu när vi bärjat öva inför Lucia på jobbet. Det är nästan så att jag tycker att det är liiite för mycket julsånger, men säg inte till nån att jag skrivit det
Siljelin --> Hmm, mystiskt med Tristan. Anar du oseriös omplacerare eller är hon bara virrig?
Mondino --> Verkligen cool fackla! Ni trivs bra på landet förstår jag? Och hur går det med lämningar och hämtningar på förskolan nu för tiden?
Skydiver --> Hur blev pepparkakshuset då?
Korfu --> Kom igen nu! Nu är det snart jul. Släpp all trötthet och allt tråk på jobbet och lyssna på julmusik istället!
MUM --> Ja, Armica ska fortsätta på gympan. Trots nazist-ledaren
MrC --> Välkommen hit! Jag hänger definitivt med till Grönan med min 3,5-åring och min 1-åring! Fast vi åker inte såna där fashionabla saker som flotte och hundsläde. Vi åker mest diligens och svävare och ibland när det är extra fina turer vi ska ut på tar vi enhjulingarna. Min sambo har visserligen en sån där gammal cykel med ett stort framhjul och litet bakhjul men han får följa med i alla fall. Fast en liten bit bakom så klart.