Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jaha så var denna semester slut och man skall jobba en vecka, känner inte alls för det, men sen är jag ledig igen en vecka och då åker vi till Småland med husbilen så det känns bra.

I dag har vi varit på Sydpoolen i Södertälje och Johanna älskade detta äventyrsbad och det var riktigt skoj, rekommenderas. Stora vågor, vattenrutschkanor m m

I morgon är Johanna och Thomas hemma själva, de har ledigt, lyckostarna !!!!!!!1!

• korfu08

Ja tre åringar kan vara lite vilda, vår dotter är rätt envis, men har minnen från den tiden ändå. Vår husbil, hyr vi av en bekant, skulle nämligen inte betala 20000 kr för en sån, då åker jag hellre utomlands för de pengarna. Men skönt att ha en vecka kvar och att få komma bort och sen får vi längta till nästa vår, då vi får åka bort. Blir skönt att ha nåt att längta till i vintermörkret sen. Det blir nog Kreta en vecka, jag vill gärna ha lite veckor till sommaren att vara ledig också.

MUMCC dina barn är inte ensamma om att bete sig som de gör, Johanna kunde och kan fortfarande ha såna dagar när man inte vill gå ut offentligt med henne. Alla åldrar har sin charm.

Mondino vad många projekt du har på gång, skönt att få de igångsatta. Bra gjort!!! Hoppas att minigolfen var kul.
    Jag sitter nergrävd i ett bokslut, så jag jobbar mycket, men nu är det två dagar kvar.

Johanna är hemma med pappa denna vecka, bra att de får tid i hop. Hon är så mammig nämligen.

• korfu08

Mondino, ja det får bli en annan dag. Vi har alltså inte behövt betala 20000 kr för att hyra husbil, vi betalar fyra tusen kronor för att hyra den en vecka.

Jaha, ni har deadline dag två, vi har bokslut dag ett till fyra. Sen skall det analyseras av controllern och sen skall rapporterna i väg i morgon till Tyskland.

Johanna och Thomas har varit i Uppsala idag och åkt Lännatåget och det tyckte Johanna var jätteskoj.

Nä 20000 kr skulle jag aldrig betala för att hyra en husbil, då åker jag nånstans för de pengarna. Är verkligen jättetrött och har nog snittat 52 timmar denna vecka.

På söndag åker vi och i kväll har vi börjat att packa, Johanna är så glad att hon få ha sin röda resväska och ville ta med halva rummet i bilen. Ha ha !!! De är för roliga de små.

Nu skall jag sova och sen har jag sovmorgon en vecka.

• korfu08

jaha äntligen fredag och semester, känner mig som en levande zoombie och i längden tror jag inte att jag orkar gå upp kl kvart över fem och lämna Johanna kl 7,00, jobba 10 timmar och sedan komma hem vid sju halv åtta. framöver kanske jag går ner och jobbar 80%.

Nu har jag semester. SKÖNT !!!

Vi åker på söndag och Johanna ser fram emot det och hon saknar kompisarna pådagis. Så vi får se om fyra veckor på rad är nåt för henne nästa sommar.

Jag skall sova nu gonatt  och trevlig helg

• korfu08

Nä Mondino vi har inte 10 timmars dagar, men just i bokslut. Men 80% ligger nog en bit fram, jag är ju fortfarande konsult och sen vill de ju ha en heltid, och så, men framöver kanske man kan deala till sig en 80% tjänst. Sen vill ju jag gärna skaffa ett syskon också, och då lär ju 80% bli mer aktuellt.

Kul med lådbilslandet, vore nåt för Johanna, hon som är totalt orädd, och skall göra allt som stora gör, som att hoppa från 5 m svikten i simhallen, hon är orädd för det mesta, den lilla fröken. Men idag har vi packat för i morgon och sedan har vi haft besök.

Ja detta med syskon, det är ju så att vi är tvungna att göra provrörsbefruktning om vi skall få ett syskon, så vi får se hur det blir med detta framöver.

Jag hoppas på bra väder i Småland, så man kan få känna riktig semester.

Ha det bra

• korfu08

Fruktansvärt att läsa  5088 att mista sitt barn är nog det värsta som kan hända en. Har själv två missfall bakom mig, men det var rätt så tidigt, v 6 och v10, så det är inte på samma sätt. Beklagar verkligen det inträffade, blir så ledsen och förtvivlad för er skull och förstår att detta att lita på läkare och så inte är det man gör nu.

Har själv vandrat hos olika läkare och till slut har jag träffat rätt, hemskt att det skall behöva vara så.

Jag önskar jag kunde vara till nåt stöd,men vet inte riktigt vad jag skall göra, för detta är verkligen det värsta som kan hända. Jag gråter när jag läser din berättelse.

Du får gärna inboxa mig om du vill. Fast jag kommer att vara borta en vecka med min familj nu, men är åter tillbaks om en vecka.

Till Mondino, tack så mycket. detta behövs efter mycket jobb och vetskapen om att vi måste göra provrörsbefruktning för att få ett syskon och läkarna vet inte om min kropp klarar allt kring detta, den är inte i världens bästa skick i dag, men jag lever på hoppet att göra det i vår. Så denna vecka behöver vi alla tre.

• korfu08

5088 hemskt att inte läkarna bryr sig och lyssnar och läser vartenda ord av det du skriver kan inte heller förstå meningen med allt som sker. Har undrat det själv ibland, varför går att läsa i min presentation.

Själva är vi tillbaks från en härlig vecka i Småland och astrid Lindgrens sagovärld var höjdaren. Johanna älskade det och pippi är favoriten.

m12345 välkommen. Själv bor jag i Edsberg och vet lite om Norrviken, men du är välkommen och hoppas att du skall trivas.

En spännande sak har hänt under veckan. Har fått ett jättekul jobberbjudande och tänker söka tjänsten i alla fall, och det är alltid kul när man får ett erbjudande från företaget direkt och sen har jag hittat ett annat företag som jag velat till länge, som söker en intressant tjänst, så jag tänker söka den. Är ju ändå bara konsult och jag har ju rätt att söka i alla fall.

Annars har vi pratat igenom detta med provrörsbefruktning till våren och det är så att min kropp klarar inte av hur mycket som helst, just nu finns värken där med jämna mellanrum även om den är bättre nu när jag äter p piller.

• korfu08

ja jag har ju bara skickat min ansökan än, se om de verkligen vill ha mig. Skall åka nånstans i maj nästa år och semester kan inte nån hindra mig att ha, och byter jag jobb i höst, skall jag ha minst tre veckor nästa sommar. Så resan får de ta på köpet, jag kan ju ställa krav om jag byter jobb, sitter inte i sjön just nu i alla fall. Men när de förlänger mig som konsult och det var meningen att det var ett hyr köp och i aug skulle de anställa mig, men nuhar vi ny ekonomichef och snart ny redovisningschef, så man vet aldrig. Så då får de ta om jag tar ett fast jobb, företaget är intressant. Men har ju inte kommit så långt än, så man vet inte om de vill ha mig i slutändan. Har sökrt ett jobb till och det får vi också se vad det leder till, det är så att en av tjänsterna har de ringt upp mig och visat sitt intresse.

Camabo låter trist med Armicas dagis, hoppas det blir bättre med info och allt snart. Johannas dagis har de byggt om och nu är det nytt och fräscht och det är jättefint och hon har fått tillbaks sin favvofröken som pluggat ett år.

MUMCC duktigt av dig hålla föredrag på engelska. Skulle också behöva resa bort. Skall boka kretaresan i sept, så kan jag se fram emot det.

JAha en jobbdag.

• korfu08

Mondino, de andra jobbet var via ett annat bemanningsföretag, men företaget som skulle anställa mig hade inte råd och då sa bemanningsföretaget upp mig och där jag är nu, ja där vill jag bli anställd vilket var meningen och inte jobba som konsult, för det är inte så kul, dessutom får man mer betalt som anställd och bättre villkor som anställd, så om de förlänger mig som konsult, skall ha avstämningsmöte i början av september, så får de bestämma sig, annars är det klart att jag tittar efter nåt annat. Jag vet att man inte vill ha en massa korta anställningar, men har inte nåt val, för att vara konsult tänker jag inte, med att hoppa runt på en massa uppdrag.

Detta jobb har jag blivit erbjuden och skall dit i morgon, så får jag se hur det går, bra att ha som morot. Arbetsgivarna gillar tydligen mitt CV i alla fall, eftersom jag inte sökt tjänsten, utan de har sparat mitt CV från i våras.

Där jag är nu, ja det var ju ett hyrköp och de förlängde ju mig tills oktober som konsult, men har sagt att jag vill ha ett avstämningsmöte i början av september. Och då får de nog bestämma sig. Jag vill helst ha ett jobb där jag kan stanna och inte behöva hoppa runt, och då är det ju bättre att söka sig till nåt fast, där man kan vara ett par år.

Camabo, trist detta med sovandet, tur är sover Johanna bra i sin säng, beronde på att jag varit bestämd där och det har funkat. Hon har sovit i egen säng från ett par månader.

Dagis ja, Johannas dagis har de byggt om och nu är det jättefint och hennes favvofröken är på plats, skönt, nu är det som ett riktigt dagis. Var lite missnöjd i våras. Men nu har det ordnat upp sig.

Skall vara på intervjun kl 7,00 i morgon bitti, och det blir att Thomas lämnar Johanna och sen behöver jag inte komma så sent till jobbet, så det var en bra tid.

Sen skall jag träffa en kompis från mitt gamla jobb där jag var i 3,5 år, trots mobbning och utfrysning.
    För att jag ville ha en lång anställning, men oj vad dåligt jag mådde förra hösten.

Vill ha ett fast jobb tills våren, blir lättare om vi skall göra provrörsbefruktning och sen om man är föräldrarledig och så, hoppas att jag inte blir av med mitt jobb då bara, som förra gången. Då bodde vi i Västerås och man fick ta det man fick och hon sa upp mig under mammaledigheten och sänkte min tjänst till 50% när jag sa att jag var gravid.

• korfu08

Camabo, nä det är nog så, att det inte beror på hur bestämd man varit, alla barn är olika, det är det. Likadant med mat och vid matbordet. En del äter mer på dagis och inte nåt hemma. Tur att alla är olika för annars vore det trist.

Mondino. Visst har du rätt i detta med jobbytarplaner, och Cv, men detta jobb fick jag erbjudande om via telefon och jag är nyfiken så jag var där idag, och nu är jag velig, för det var ju ett riktigt bra jobb och det är ju så vågar man inget så vinner man inget, för det är en mer controllertjänst, men samtidigt bra utvecklingsmöjligheter. Ja man vet inte alltid vad man skall välja i livet.

Och dessutom har alla småbarn, plus åt den ekonomiavdelningen, så man gör upp varje vecka vem som hämtar och lämnar, vilka dagar, så man vet inom ekonomigruppen hur veckan ser ut, bra.

Ja får se om jag kan pressa fram en anställning där jag är nu, om jag skulle få detta, spela ut dem mot varandra. I bland får man vara egoistisk.

camabo ring och ligg på, du har inte nåt att förlora på att ringa intagningen. Man får chanser i bland och dem skall man nog ta, och du är värd platsen.

Jag har börjat tänka så, att vill man nåt i livet och man har en chans, så får man ta den, för facit har man aldrig förräns efteråt i alla fall. man får alltid erfarenhet som är värdefull i det man gör, när det gäller studerande och arbetsliv.

Vad gör man åt Johanna som är så övermammig, ja det verkar inte växa bort ? men det kanske gör det innan hon börjar i skolan i alla fall. Ja ja alla barn är ju olika, nåt jag får leva med.

Godnatt och jag får skriva en fördelslista för dessa två jobb och se om jag blir klokare.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!