• MUM CC

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Hej Nettie1!
    Jag tror att förskolorna har haft svårt att fylla upp med tillräckligt många barn nu i höst, så det kanske kan gå att få plats vid annat tillfälle än terminsstart. Bäst är det nog att ringa/gå och prata med de aktuella FSK. Det finns flera som arbetar på FSK här tråden, så de kanske kan säga mer om detta.
    I vilket område vill du hitta en FSK i?

• MUM CC

Halloj allihopa!
    Undrar om någon av er känner till någon bra bak som tar upp att man inte ska gå iväg med främmande människor etc? Min väner har en "Nej sa lilla P", men den finns inte att köpa någonstans... Tycker att en bok om detta skulle vara bra, känns som det går in bättre om man läser en historia om det än "bara" pratar om det.
    Några tips?

• MUM CC

Vad har vi gjort idag då??? Jo, varför inte ta en tur till IKEA och handla ingenting! Bestämde oss till slut att åka dit för att bara köpa en ny matstol till Clara (varför är det inga som säljer dem på Blocket???), men den var ju slut, precis som ALLA andra juniorstolar dem har. Så det var bara att åka hem igen...

Har annars röjt runt i garaget, så nu är det bara att ta en tur med en helfull bil till tippen igen så är projekt rensa, flytta om, organisera hela garaget klart!

Har också hittat vad jag tror är bra vinterskor på Stadium till Oscar. Är det någon som har erfarenhet av Timberland? Känns som dem borde vara OK. Men tror att jag ska byta till en stl större, fast det är ju svårt för småttingarna att tulta runt i snön med overall och allt, men man vill ju att de ska räcka till hela vintern... (+1,2 cm vs +1,7 cm). Men allvarligt, han är 1,5 år och har då stl 25!!! Ung samma som Clara som har 25-26...

Var är er uppfattning om galonisar med fleece som inte går att ta bort? Har inte haft det innan, utan har haft PoP gortex med fleece under. Känns liksom mysiga, men blir det inte varmt, de andas ju inte?

Frågar er om allt, mina orakler!!!

Vad händer nu då???!!! SD in i riksdagen?????? Hoppas att de blir helt utfrysta...

• MUM CC

Tack för era svar!
    Var och bytteskorna  till en storlek större idag. Och galonisarna med fleece har redan använts på morgnarna, de är poppis!

• MUM CC

Wow! Grattis Camabo, vad kul!!!! Då blir det till att köra bil till jobbet nu eller? Bra att du tof körtkort i så fall!

Läste idag en artikel i Vi föräldrar om att de på en FSK hade en grupp med 4-åringar där de typ 2 gånger i månaden hade "upptäckardagar" och då fick ett av barnen helt bestämma vad de skulle upptäcka och på vilket sätt. Lät riktigt bra och kul! Kanske något att införa?

• MUM CC

Halloj!
    Hemkommen från Italien, dock utan goda ostar och korvar, alla delikatessaffärer var stängda när jag had tid tyvärr... snyft!
    Annars var det en mycket trevlig resa, de hade inrett ett lab i ett gammalt stall, med fikon, nektarin och äppelträd runt hörnet! Ungefär samma miljö som jag jobbar i... NOT! Betongkomplexet Huddinge sjukhust från 70-talet har svårt att matcha detta...
    Missade tyvärr resan till Gardasjön, åkte hem innan konferensen var slut. Kände att det blev för många dagar borta.

En fråga: kan man lämna in andra saker än just kläder till klädbytardagarna på Runan? Hur går det till?
    Har en åkpåse tex?

• MUM CC

OK Skydiver, du verkar kunna detta, hur gör man?
    När är det inlämning, hur märker man upp, ung hur ligger priserna, vad händer om det inte blir sålt? Ja, typ allt, inget vet jag!

• MUM CC

Jag var förbi klädbytarsagen, men behövde först vara med Clara på gympan, så det blev 1,5 timmar efter start, och då kändes det inte som någon idé faktiskt... man ska nog vara där prick när det öppnar. Det var ju verkligen fullt med bilar när jag var där 09.10 för Claras gympa, fick parkera borta vid Rälsen!
    Nästa gång komemr jag vara taggad!

Åkpåsen är en Babytravel dunåkpåse med fleece inuti, helt öppningsbar, marinblå, jättemysig! Säljer den för 350 kr om du är intresserad...

• MUM CC

Skydiver, var ute efter overaller, och jag såg bara overaller i små storlekar när jag kikade in... Sedan är jag ganska kinkig när det gäller overaller, vill ha bra grejer.

• MUM CC

92 och 104 om jag kommer ihåg rätt nu... Dem har overaller som passar nu, men vet inte om dem kommer räcka hela säsongen.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!