Mondino, de andra jobbet var via ett annat bemanningsföretag, men företaget som skulle anställa mig hade inte råd och då sa bemanningsföretaget upp mig och där jag är nu, ja där vill jag bli anställd vilket var meningen och inte jobba som konsult, för det är inte så kul, dessutom får man mer betalt som anställd och bättre villkor som anställd, så om de förlänger mig som konsult, skall ha avstämningsmöte i början av september, så får de bestämma sig, annars är det klart att jag tittar efter nåt annat. Jag vet att man inte vill ha en massa korta anställningar, men har inte nåt val, för att vara konsult tänker jag inte, med att hoppa runt på en massa uppdrag.
Detta jobb har jag blivit erbjuden och skall dit i morgon, så får jag se hur det går, bra att ha som morot. Arbetsgivarna gillar tydligen mitt CV i alla fall, eftersom jag inte sökt tjänsten, utan de har sparat mitt CV från i våras.
Där jag är nu, ja det var ju ett hyrköp och de förlängde ju mig tills oktober som konsult, men har sagt att jag vill ha ett avstämningsmöte i början av september. Och då får de nog bestämma sig. Jag vill helst ha ett jobb där jag kan stanna och inte behöva hoppa runt, och då är det ju bättre att söka sig till nåt fast, där man kan vara ett par år.
Camabo, trist detta med sovandet, tur är sover Johanna bra i sin säng, beronde på att jag varit bestämd där och det har funkat. Hon har sovit i egen säng från ett par månader.
Dagis ja, Johannas dagis har de byggt om och nu är det jättefint och hennes favvofröken är på plats, skönt, nu är det som ett riktigt dagis. Var lite missnöjd i våras. Men nu har det ordnat upp sig.
Skall vara på intervjun kl 7,00 i morgon bitti, och det blir att Thomas lämnar Johanna och sen behöver jag inte komma så sent till jobbet, så det var en bra tid.
Sen skall jag träffa en kompis från mitt gamla jobb där jag var i 3,5 år, trots mobbning och utfrysning.
För att jag ville ha en lång anställning, men oj vad dåligt jag mådde förra hösten.
Vill ha ett fast jobb tills våren, blir lättare om vi skall göra provrörsbefruktning och sen om man är föräldrarledig och så, hoppas att jag inte blir av med mitt jobb då bara, som förra gången. Då bodde vi i Västerås och man fick ta det man fick och hon sa upp mig under mammaledigheten och sänkte min tjänst till 50% när jag sa att jag var gravid.