Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ta Vaxmora och sen kan ni byta i augusti nästa år, brukar vara lättast att få  plats då i nån förskola.

• korfu08

Törnskogen Vaxmora, har jag som tips, Rösjöskolans dagis det skall vara bra har jag hört. Ja sen vet jag inte mer om förskolorna i Edsberg men kolla kommunens hemsida och ring och be få komma och kolla, men stå kvar till Bikupan och Snäckbacken, augusti är lättast att komma in och det kanske är så att ni får en plats till aug nästa år, men under tiden kolla hemsidan på kommunen och ring och fråga hur det ser ut med platser och om ni kan få komma på besök. Lycka till

• korfu08

Rösjöskolans förskola ligger bakom Edsbergs kyrkan och det är en bra förskola.

Hoppas annars att allt är bra med er alla i tråden.

• korfu08

Usch Skydiver för springmask, har aldrig haft det och inte Johanna heller, hoppas verkligen vi slipper det. usch och fy vad äckligt. Hoppas ni fått bukt med dem nu. Vi har haft en dag på Stinsen då vi trängts med andra där och sen dans först förstås och nästa söndag skall Johanna vara med i stora dansfinalen i Vilundaskolan i Upplands Väsby. Hon och hennes bästa kompis går i samma grupp och skall vara med båda två. Skoj för dem båda. Johanna tycker det skall bli skoj och sedan i morgon skall vi äta julbord på Skansen och gå på julmarknad. Det blir skoj, min mamma och hennes man skall med och det blir skoj. Så det är rätt mycket nu i december. Hoppas att det kommer lite snö till Lucia och jul och nyår i alla fall, trist med en grön jul och att snön kommer i februari när man inte vill ha den.

• korfu08

Vill önska er alla en riktigt god jul och hoppas att er jul blir bra och att ni är friska och krya.

• korfu08

Härligt med nytt kök, jag bor också i Edsberg men lär nog inte få nåt upprustat, bor på Drevan och vi är nöjda med vårt boende faktiskt.

• korfu08

skydiver vilka söta lucior och tomtar. God fortsättning och hoppas att er jul varit bra och att ni fått lite vila och ledigt.

• korfu08

JA tiden går fort, har nog inte träffat nån av er, men jag flyttade hit först 2006 och var altiv först 2008. Men är inne på famlijeliv sällan numera.

• korfu08

Oj vad tiden gått sen jag var här, är nästan aldrig inne på familjeliv. Vi bor i edsberg, jag, min man och vår dotter som börjar sexårsverksamheten till hösten. Det har varit mycket med skolträffar och så, igår var de i skolan halva dagen med förskolan och hälsade på.

Tiden går fort, tänk redan så stor.

Det rullar annars på med jobb, dagis och allt annat.

• korfu08

Jag bor också i Edsberg och har en dotter på 6 år, som börjar sexårs i höst.

Vad tiden gått fort, tycker inte det var längesen hon var bebis.

Nu börjar hon sexårs till hösten.

• korfu08

Grattis då Mondino, till att han fått anställning och studenten.
    Kul för honom och skönt att få jobb direkt.

Jag hoppas att sommaren kommer snart. Men har haft lite semester, varit en tripp med familjen till Göteborg och då var vi förstås på Liseberg.

Kul tyckte dottern.

Välkommen tillbaks Beccagrodan till Sollentuna igen.

• korfu08

Hej !

Har ni haft en bra sommar allihopa ? Vi har haft en bra sommar, vår dotter har börjat på sexårs, vad tiden går och vi har lite semester kvar och åker utomlands om ett par veckor en vecka, för sol och bad, det har vi inte blivit så bortkämda med denna sommar direkt.

• korfu08

Jättelängesen jag skrev i denna tråd. Men bor kvar i Edsberg, men är inte så aktiv på FL och vi mår bra och trivs bra.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!