Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Skydiver, kul för Malin att flyga själv, förstår att hon var stolt. Låter skönt att bila iväg och inte stressa. Nästa sommar har Johanna fått erbjudande att följa med morfar och hans sambo som är norska till Norge, och en ö utanför Trondheim, första semestern utan oss i en vecka, men hon blev jätteglad och stolt, och tycker det låter spännande. Får se om det blir av och om det blir bil, flyg eller tåg.

Ja en annan jobbar ett par veckor till, men var ju i Grekland  och det innan alla strejker där, hade det kanon i Kreta. Nästa höst skall vi försöka att ta oss till Teneriffa, för mina luftrörskull. Och dit har jag länge velat åka.

Nu får jag fyra tuffa veckor på jobbet framför mig, jag skall göra flera personers jobb samtidigt men inte jobba över, spännande att se hur det går.

• korfu08

Välkommen MrC till Edsberg, vi bor i Edsberg och trivs bra faktiskt och jag hoppas att det blir lite bättre väder snart. Men vi har ju haft en vecka på Kreta så vi kan inte klaga alltför mycket.

Hade semester förra veckan, denna veckan är Johanna hos mormor och morfar i skärgården och nästa vecka åker vi ut till Ljusterö har hyrt stuga där. HAr spridit ut min semester lite, det är skönt. Kanske blir det bättre väder då. Snart börjar Johanna på nya dagiset, skönt.

• korfu08

Johanna stormtrivs på nya dagiset och det känns underbart att lämna henne där varje morgon. Nu är semester och inskolning slut och tänk att Johanna bara har ett år kvar på förskola, sen är det sexårs.

Nu till helgen skall vi en sväng till simhallen. Johanna kan näst intill simma, det är inte mycket kvar och det är ju jätteskoj faktiskt.

Nästa helg börjar Johanna på barndans igen och det tycker hon skall bli skoj.

JN hoppas det gick bra att montera i hop sängarna och att de nya blev bra. Kul att förändra lite ibland.

Vi hade en jättebra Kreta vecka och sen en jättebra vecka på Ljusterö där vi hyrde stuga, Vi har haft en jättebra sommar faktiskt.

• korfu08

Vår dotter trivs jättebra på nya dagiset, jämfört med Klax Lyckeliten. Hon vill knappt gå hem och Bikupan i Edsberg där vi bor är jättebra och hon har hittat nya kompisar och jättebra personal.

JAg har fått jobb i Sollentuna också, så nu får jag mer tid med familjen fast jag jobbar heltid. Känns lyxigt, slutar två på fredagar, rena lyxen. Jag är så glad, börjar på måndag. Nu vill jag inte byta jobb på länge.

Vi har haft en bra sommar och hoppas på en lugn höst.

• korfu08

Åh jag hade ett par gummistövlar i den storleken men nu men gav bort dem. Men snart kommer ett par ofodrade stövlar i storlek 28 bli lediga om nån vill ha dem. Rosa med röda stjärnor på.

För Johanna kommer att ha vuxit ur dem efter hösten.

Hoppas att allt är bra med er alla.

Jag har börjat mitt nya jobb i Sollentuna i Norrviken jobbar jag. Skönt med en kvart till jobbet med buss, till sommaren kan man cykla. Jag behöver börja träna så det kan ju jag ha som mål.

Johanna stormtrivs på nya dagiset, vilket lyft.

• korfu08

Snart helg jätteskönt. Men det är också skönt att jobba så nära där man bor.

Är själv i kväll då Thomas spelar tennis och Johanna är hos morfar, han är ledig på fredagar.

• korfu08

Jaha då har man varit på nya dagisets första föräldrarmöte och vilket toppendagis hon hamnat på, högsta betyg säger jag bara. Trivs gör hon och jag trivs på nya jobbet. ÄR lite trött och förkyld men annars mår jag bra.

På fredag slutar jag tidigare och det skall bli skönt, att få lite mystid med Johanna och då blir det pizza som hon så gärna vill.

På lördag är det barndans och på söndag kalas. Skoj helg för Johanna.

• korfu08

MrC jag trivs jättebra i Edsberg  och skulle inte flytta till stan, har verkligen inte nån längtan dit. Nu har vi bott så länge i Edsberg och vi trivs, så varför flytta.

• korfu08

Jag har faktiskt inte heller sett nåt bus där vi bor i alla fall. Så jag bryr mig inte så mycket om polisbilarna.

Men man kan ju undra vad det beror på ? I vårt hus är det lugnt och alldeles tyst i alla fall.

• korfu08

Vår dotter kom in på Bikupan i Edsberg, trots att hon var fem år och hade nummer långt bak i  kön, så det behöver inte vara kört, men kanske inte förräns i augusti nästa år. Men Bikupan är jättebra faktiskt, vi är mycket nöjda, däremot är Klax Lyckeliten inte nåt att rekommendera,vår dotter gick där förut och jag gillar inte den alls. Hög omsättning av personal och det funkar inte bra. Bikupan får de göra en massa skoj och bra personal som arbetat där länge och egen lagad mat av en kokerska och vår dotter stormtrivs. Vår dotter gick ett par månader på Törnskogen 2007, det var väl ok, lite svårt att ta sig dit med buss, men har man bil är det ok. Det serverades inte frukost på den förskolan, vilket det gör på Bikupan.

Det var ju ett bra tag sen hon gick på Törnskogen det är ett Vittra dagis tror jag, om det är det som ligger i Vaxmora. Men att vi bytte, var att vi ville ha närmre till dagiset.

Lycka till.

Har också hört att Snäckbacken i Edsberg skall vara bra, och Rösjöskolans fsk. Och Bikupan då förstås.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!