Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Hej !

Tack Playing the angel, det kändes bra på intervjun och jag hoppas att de också tyckte det gick bra.
    Jo jag är jätteglad att Johanna fått plats på Bikupan tror det blir ett toppenställe, fick jättebra intryck av Bikupan då jag var där på introduktionsmöte för ett par veckor sedan.

Annars är jag enormt trött, känns att man var ledig endast två veckor förra sommaren och sjuk hela vintern. Hade ju en pneukockerbakterie och nån annan bakterie i mig ett halvår, som vårdcentralen i Edsberg nochalerade, så dit går jag aldrig mer igen. Det som räddade mig var mitt tjatande om remiss till lungkliniken och då hade jag haft två lunginflammationer, och svullna körtlar och feber i flera veckor. Men de tog alla prover och lungkliniken gav mig rätt medicin, följden blev dock astmamedicin för mina luftrör livet ut och jag fick en massa eksem, så jag fick gå på kortison i en månad och ljusbehandling som slutar om tre veckor ungefär och är mycket bättre, men immunförsvaret är rejält försvagat, så nu håller jag på och bygger upp det.

Så trött är jag pga det. Men är frisk idag, tack Danderyds sjukhus, hudmottagning och lungmottagning. De läkarna har varit underbara. Skall vara ledig snart en vecka här i juni och då bär det av till Kreta, så det blir så skönt faktiskt.

Annars mår vi bra och fredag i morgon så skönt. Och får långhelg för dagis har planeringsdag på måndag, så då skall jag vara ledig. En dag med bara Johanna så skönt och mysigt.

• korfu08

Välkommen till Sollentuna Silverhaj 76, tyvärr har jag inte nån erfarenhet av dessa förskolor, bor i Edsberg och kan nog mer om förskolorna i Edsberg. Men det finns kundundersökningar på kommunens hemsida, om man skulle kunna rekommendera denna förskola till nån annan. Och sen var de andra frågor som folk fått svara på, och det gällde alla förskolor i Sollentuna.
    Kanske kan de hjälpa er.

NU skall jag sova och är så trött och sliten,.

• korfu08

Vi har haft en lugn lördag, Johanna lekte med en kompis och hade skoj. Jag behöver en lugn lördag efter lite hektiskta veckor.

Skönt för dig Jessica att Izadora och Daniella nu får börja i sin nya förskola. Vi skall hälsa på Bikupan  på måndag, då Johannas dagis är stängt pga planeringsdag. Och jag hade också velat att hon skulle fått börja tidigare. Men det gick inte, så nu är det som det är. men vi har ju semester under sommaren lite grann och så. Så det blir lite bättre då.

I morgon blir det nog en tur till Stinsen för vi skall handla lite. Skönt med långhelg.

Ha det bra

• korfu08

Ja nu är det fredag, underbart och imorgon skall vi bort och på söndag sjunger vår kör på mors dag i Fåfängan, så helgen blir lugn, snart åker vi till Kreta och jag är genomtrött, så det blir skönt, godnatt.

• korfu08

JN Ja Johanna och jag var i Stinsen i förra veckan, ja vi hittade inte så mycket, men det gick bra ändå. Idag åkte vi buss efter en utflykt till Uppsala och Thomas pappa grav, alltså Johannas farfar, vi köpte blommor och gjorde den fin, Thomas vill åka dit ibland, han saknar sin pappa som gick bort alldeles för tidigt, hann bara träffa Johanna två ggr, 2006  en gång och sommaren 2007, sen blev han allvarligt sjuk och gick bort 2007 och bodde sista åren i uppsala.

Vi blev dock sena hem och Johanna älskar att åka buss, så vi gick in och köpte kinamat i centrum, efter att ha gått på BR och kollat för 150 gången vad Johanna önskar sig i julklapp.

I morgon skall vår kör sjunga på Fåfängan det blir skoj, vi brukar göra det på morsdag och Johanna skall ha en kompis hemma.

J N vad skönt att barnen trivs på nya dagiset. Vi besökte Bikupan i måndags då jag var ledig och det är verkligen bra personal och Johanna tyckte affären de byggt upp var jätteskoj, ville inte gå hem alls. Jätteskönt

De har också egen kokerska, skönt, de lagar all mat själva, bra tycker jag.

Jo vi handlade rockring i Stinsen i förra veckan.

Skydiver, kul och spännande för Malin att flyga själv och modigt.
    J N låter gott med hemmagjord pizza, skulle också vilja gå på stan själv, men det är svårt att hinna jobbar ju hela dagarna och efter jobbet, orkar jag inte springa på stan. Men ibland gör jag det, en snabbrunda innan kören på måndagar.

Ha en fortsatt bra helg.

• korfu08

Konsert på Fåfängan var skoj, men oj vad det blåste. men sen fick vi champagne och mat.

Johanna tog alla sina pengar och gick ner till blomsteraffären med pappa och fick för sig att hon skulle köpa blomma till mig för sina pengar. så söt, så de köpte en blomma till mig. Vi brukar inte fira morsdag, men Johanna ville köpa nåt till mig. Lilla goa tjejen.

på torsdag blir det cirkus faktiskt. Annars inte mycket inbokat, vi får besök på lördag. Sen skall vi försöka se om Johanna kan få leka med sina två kompisar, som hon umgås mest med.

Sen är det packa som gäller i helgen, vi åker till Kreta om exakt två veckor, längtar verkligen.
    Så då är det lika bra att börja packa i långhelgen nu.

Ha det bra och ha en bra vecka. I morgon sista körövningen för denna termin, då börjar vi öva opera till festivalen på Ljusterö i augusti, spännande att sjunga opera, se om min röst orkar och jag med.

• korfu08

Hej !

Vilket underbart sommarväder ! Hoppas att det håller i sig. Snart långhelg. På torsdag tänkte vi gå på cirkus i Norrviken.Johanna tycker det skall bli skoj och sen skall vi vara hemma och b la packa till Kretaresan nästa vecka, leka med kompis och på lördag får vi besök och på söndag firar Thomas och jag sjuårig bröllopsdag. Skall nog köpa nåt fint till Thomas med tanke på att han tog hand om Johanna, hushållet och en jättesjuk Cecilia i tre månader. JAg låg ju mest i sängen.

På måndag jobbar jag dock bokslutstider, så då får Thomas och Johanna roa sig själva. Sen är det bara nästa vecka kvar, sen på söndag i nästa vecka, åker vi till Kreta på kvällen. Jätteskönt och välbehövligt.

Ha en skön långhelg, jag har i morgon att jobba hela dagen också.

Ha det bra
    Cecilia

• korfu08

Nu är det vardag igen efter en lång och skön ledighet. Varit på cirkus här i Sollentuna, Johanna har lekt med en kompis, haft besök, varit en sväng till Sollentuna Centrum, lekt med kompisar och på nationaldagen jobbade jag, var tvungen och då firade Thomas och Johanna nationaldagen i Edsviken och de hade jätteskoj och Johanna träffade en hel del dagisbarn.

Idag är jag själv Johanna är på landet hos min låtsaspappa som jobbar hemifrån tisdag och onsdag och Thomas jobbar med ett stort jobb utanför Stholm och kommer väl hem snart hoppas jag.

Har packat lite inför vår resa till Kreta på söndag, det skall bli toppenskönt att komma iväg.
    På lördag åker vi till Eskilstuna Zoo och på fredag har jag sommarfest med jobbet, hoppas på bra väder fredag och lördag.

Ha en bra vecka.

• korfu08

Snart semesterdags ! En dag kvar och på söndag bär det av till chaniakusten på Kreta, blir jätteskönt.
    I morgon är det sommarfest med jobbet och på lördag blir det Eskilstuna Zoo, Så det blir en fullspäckad helg, men får koppla av sen en vecka.
    Jag hoppas att ni får en skön och trevlig helg och bra vecka !

• korfu08

Hej !

Tillbaks i vardagen efter en vecka på underbara Kreta med familjen, ville vända och åka tillbaks när vi mötte det trista vädret i måndags morse. Har jobbat två dagar och jobbar nu fyra veckor, men det var skönt med en semestervecka, efter en jättejobbig vinter.

Snart midsommar vad skall ni göra då ? På midsommarafton skall vi ut till skärgården och fira hos min mamma och hennes man och ett par kompisar och det blir skoj, annars har vi inte så mycket planer i helgen.

Har jobbat två dagar och det kändes konstigt att komma tillbaks. Men nu är man inne i vardagen igen.

I morgon är det kort dag och skall hämta Johanna och bara ha en myskväll medan Thomas skall ställa sig på tennisbanan och det blir skönt och skall försöka rensa i lägenheten i helgen och städa.

Kul J N med projektet att lägenheten skall vara klar inom ett år, det hade vi som projekt att ett rum itaget skulle tapetseras om och så, är klara med alla rum utom sovrummet, som i så fall blir nästa rum ut och vardagsrummet men min man är nöjd med tapeterna där, så det lär inte bli så mycket upprustning där. Men de andra rummen har vi tapetserat om och så,senast Johannas rum i höstas och det blev jättebra.

Ha en bra midsommar !!!!

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!