• MrC

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Vad händer i sommar då? Ska vi planera in något skoj sen i sommar? Gröna Lund? Picknick i en park?
    Jag och Rivjärnet åker till Turkiet 18'e maj.

• MrC

Vi har flyttat från Rotebro till edsberg nu! Mycket bättre tycker jag...

• MrC
    korfu08 skrev 2011-08-01 21:00:09 följande:

Välkommen MrC till Edsberg, vi bor i Edsberg och trivs bra faktiskt och jag hoppas att det blir lite bättre väder snart.

Tack! Jag gillar verkligen att ha sportfältet på andra sidan gatan!
    Fick erbjudande om att byta min 3'a mot en 1'a i stan... njaaeeee. Jag stannar nog här.
  • MrC
    korfu08 skrev 2011-09-21 21:10:05 följande:
    MrC jag trivs jättebra i Edsberg  och skulle inte flytta till stan, har verkligen inte nån längtan dit. Nu har vi bott så länge i Edsberg och vi trivs, så varför flytta.
    Jag ser polisbilar ganska ofta här. Vad beror det på? Stökigt?
    Har inte sett något bus iaf.
  • MrC

Va? Vänta nu... Rösjöskolans dagis som ligger nära campingen?

• MrC

Vi är alltid friska. Vi kan inte komma ihåg när vi var sjuka senast. Måste ha varit för något år sedan...
    Nu har vi bott i Edsberg i snart 6 månader och trivs utmärkt.
    Till våren får vi hela lägenheten upprustad med nytt kök, badrum osv.
    Gott nytt år på er också!

MrC och lilla fröken Rivjärn, 6 år, på Ribbings väg....

• MrC
    korfu08 skrev 2011-12-21 22:02:22 följande:
    Härligt med nytt kök, jag bor också i Edsberg men lär nog inte få nåt upprustat, bor på Drevan och vi är nöjda med vårt boende faktiskt.
    Mmm ditt hus är mycket nyare än vårt, från 50-talet. Jag bor längst upp vid sportfältet i låghuset.
  • MrC

Alva gjorde ett nytt klassiskt uttalande när vi var till Sollentuna simhall i fredags.
    Vi hade köpt hamburgare med bröd, strips, cola och på tallriken låg lite sallad, tomat och stora lökbitar.
    Alva ville inte ha löken, så jag tog den.
    Just som jag äter lite lök går en storbystad kvinna förbi vårt bord. Alva säger då högt till mig:
    -Åh pappa, jag ser att du gillar STORA lökar!
    Hon syfta på lökbitarna. Men den storbystade kvinnan tror jag tänkte nå annat för hon skrattade lite...

• MrC
    BeccaGrodan skrev 2012-01-28 19:45:51 följande:
    Tjo,
    Nu är jag här igen, flytt under vår sommar hoppas vi verkligen den här gången :)
    Kommer sakna mitt gym här i Vallentuna och kollar nu runt på träningsställen i Sollentuna. Någon som har koll på
    Friskis i stinsen
    Simhallen
    Sats
    För och nackdelar mottages tacksamt :)
    Fitness24seven i Helenelund och Sollentuna C finns också.
    Jag tränar på simhallen. Många gruppträningar, stort gym, tillgång till bad.
    Need to say more?
  • MrC
    strojes skrev 2012-03-04 18:32:36 följande:
    Hittade en gammal bild från en träff i september 2007:

Ser ut som Bögs Gård?
  • MrC
    Gossii skrev 2012-05-03 21:37:16 följande:
    Är det bara bejbi prat här eller får man hänga på utan barn, men med sambo+ hund i sollentuna=D
    Ungarna är inga bebisar längre. Min är 6 år och börjar skolan till hösten... :)
  • MrC
    J N skrev 2012-05-31 10:38:27 följande:
    Jag bor i edsberg men har en snart 4 månaders & tar gärna promenader! :)
    Jag bor också i Edsberg. Ser att du har barn som är i lagom lekas ålder får min dotter (6 år). Hon har nästan inga lekkompisar här, för hon är så sällan hos mig. Vi kanske kan ses när hon är här i juni/juli?
  • MrC
    J N skrev 2012-06-01 07:29:31 följande:
    Absolut! Skulle nog vara kul! Hur gammal är hon?
    6 år skrev jag väl? Hon är född i slutet av oktober 2005.
  • MrC

Hej!
    Jag har flyttat från Sollentuna och bor numera i Huddinge, men jag har kvar lägenheten i Sollentuna. Träffade en ny kvinna och vi provar bo sambo i hennes trea.

Min dotter börjar 1'an snart, hon säger att hon är jätterädd. Men jag tror bara att hon är lite nervös. Hennes storasyster och storebror "eldar på" ganska bra också, har jag en känsla av. Det kommer nog att gå bra. De är 6 flickor och 6 pojkar i klassen, lagom stor tycker jag :)

• MrC
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-12 15:38:12 följande:
    Okej va trevligt :) jodå, vi trivs i edsberg. Men det känns väl smått som att det har blivit lite stökigare nuförtiden.. Men inte så farligt :) min dotter är född i januari och nästa kommer i april :)
    Har det blivit stökigare?
    Har bott här sedan sommaren 2011, men varit bortrest från mitten av juli till slutet av november. På vilket sätt har det blivit stökigare?
    Jag bor längst upp vid sportfältet.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-12 16:37:49 följande:
    MrC: då bor vi ganska nära! Vi bor några hus från ungdomshuset och just i sommar har det varit jättestökigt just däromkring. Dom åker fram och tillbaka på vägen med en Cross som låter förjävligt. Sen har dom tänt på nån container som började brinna där röken inte var alls särskilt hälsosam så brandkåren bad folk lämna platsen . Dom tände på fyrverkerier i en parkerad bil.. Brandkåren samt polisen har fått komma många gånger. Det är mer polishelikoptrar som cirkulerar häromkring än vad det varit förut.
    Okay. Du menar Ribbings väg 91? Jag bor högre upp, förbi ålderdomshemmet, mitt emot nedfarten till konstgräsplanerna.
  • MrC
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-12 16:59:09 följande:
    Ja det är väl där ungdomshuset ligger, på 91an tror jag.. Då bor du typ på 60 nånting? Då slipper du iaf dom här bråkstakarna ;p
    70-nånting bor jag på :)
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!