• J N

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

LadyN72 skrev 2011-05-13 16:18:16 följande:

Alltså, Lyckeliten.. jag har hört en hel del om att det är riktigt urdåligt där. Kan någon berätta mer?

Jag har mycket att berätta om lyckeliten! Haha.

Började med att vi hade plats på klax fsk klossen. Förra april flyttade vi från malmv till edsberg. Då i maj-juni fick vi reda på att klax som vi hade skulle utöka och öppna i edsberg också. Blev jätteglad för att jag skulle slippa sitta och åka buss ner på morgonen. Vi fick plats fort för att vi flyttade internt. Vi började i aug-sep.

Redan först månaden var hemsk. Personalen på daniellas avd hälsade inte ens på morgonen när man kom. Inte på mig, inte på barnen. Daniella som på förra fsk hade fått flytta till stora avd pga att hon inte stimulerades på hennes avd längre blev nerflyttad till mindre avd igen! Helt sjukt. Dom ville "kolla utvecklingen". Varje morgonjag skulle lämna så fick jag bokstavligt talat slita daniella ur famnen på mig till helt ointresserad personal. Jag var tvungen att ta upp det med dom fler gånger att det skulle kännas bättre om dom försökte få med henne i lek, tex: kom daniella ska vi kolla vad vi ska göra idag. Eller någonting! MEn nej!

Ofta när jag lämnade på morgon så var dom ute på gården, nu under vintern när vi kom så har det hänt fler än 3 gånger att man ser en liten (1-2 år) sitte själv och personalen inte ser pga att det finns som en vägg från utegården till framsidan.

Alla fsk säger att man ska märka kläder och vantar, vilket vi  gjort. Vi har ändå blivit av med 4 par vantar under vintern. Och fått till svar att dom kan ligga kvar på gården. Vilket inte jag tycker är acceptabelt. Dom ska se till så att alla ytterkläder kommer in!

För inte så längesen så var det väldigt blött ute, = lerigt på gården. Jag kommer och ska hämta barnen och alla har gallonkläder utom mina. När jag ifrågasätter får jag till svar att "dom inte varit ute så länge, max 5 minuter". Vilket jag skiterfullständigt i! Barnen ska ha på sig regnbyxor om det är sånt väder!!! Nästa morgon är det samma väder och jag tar då upp det här med en annan personal. Och får till svar att så ska det såklart inte vara och att hon inte hade varit där dagen före. Men ska ta det med tidigare personal. På eftermiddagen när jag kommer, inga gallonisar! Säger till igen till samma som på morgonen och får till svar att dpom klätt på sig sj. Och hon frågar daniella: vrf tog du inte på dig gallonbyxorna när du vet att det är blött ute? . Alltså ursäkta mig men hon är tre! Det är erat jobb att kolla så att dom har bra kläder när dom går ut!

Efter att ha tagit upp med både fsk chefen och barnpedagogen som jobbade där om att flytta daniella till stora avd  fick jag höra att det inte är hennes tur i kön. Samma vecka på fredagen får jag erbjudande om plats på rösjöskolans fsk och tackar ja direkt och säger upp vår plats. På måndag morgon när jag kommer springer barnpedagogen efter mig och ifrågasätter vrf jag vill säga upp pltsen. Och undrar om jag vill stanna kvar om daniella nu får flytta till stora avd. Då brast det för mig och jag sa precis vad jag tyckte om den här skit fsk!!

Vi hade tur att få börja tidigare än planerat på nya fsk så nästa vecka är sista veckan på lyckeliten.

Men all personal är inte dålig. Finns bra och jag har en "favorit". Men ledningen suger och bryr sig inte om vad föräldrarna tycker. Jag har mer jag kan berätta men då skulle det blivit väldigt mycket skit i tråden. Haha. Hoppas du blev någorlunda nöjd med svaret!

/ Jessica
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • J N
    Playing the angel skrev 2011-05-17 21:30:03 följande:
    JN - Men herregud ! Ja jag förstår verkligen att ni byter!! Vi funderar och kommer så göra några dagar till innan vi bestämmer oss för vad det blir. Ledningen är ju densamma på Lyckeliten som Klossen och det gör mig lite orolig, ni är ju inte de enda som väljer att lämna förskolan. Dock så kände jag igen några av namnen på pedagogerna du gillade på Klossen så ett gäng är iallafall kvar och det känns positivt =). Alltid skönt att höra om någon som själv verkligen har erfarenhet och inte bara har "hört".
    Ja ledningen gör ju mycket för en fsk. Den högsta ledningen är samma som klossen men fsk chefen var annorlunda. Vet inte riktigt vrf dom inte får det gå runt ordentligt. På lyckeliten känns det som om dom valt helt fel personal. Eller så är det fsk chefen som inte vet hur man tar tag i allting och förbättrar allt som man kritiserat om. Jag har försökt sen vi började och allt jag fick höra var: "vi tar all feedback" "jättebra att veta det ska jag ta tag i" osv. Men inget gjordes. Senast igår faktisk så kom jag och skulle hämta barnen. INGET barn hade regnbyxor eller nånting och det regnade och blåste kallt. Vissa hade inte ens jacka på sig varav mina var två av dom. Ska bli så skönt att komma bort. Fredag är ju våran sista dag tack och lov!

Klossen kan ju fortfarande vara bra eftersom personalen jobbat där läge och kan sina rutiner. Dom känner varandra liksom. Men ledningen förstör ju allt.
    Dom är snäsiga och oförskämda. Tex. Min närmsta vän som också har sitt barn här skulle på föräldrarådet. Det är när det samlas en förälder eller två från varje avd och man kan ta uppp olika punkter. Hon kommer in och får höra: "ser ut som det blir 3 mot 1 idag haha". Och senare kom dom in på våld och mobbing som min vän valt att ta upp för att vi ser det varje dag på fsk. När dom disskuterat ett tag blir min vän väldigt irriterad då dom skyller på barnens åldrar när dom kallar varandra det ena och det andra. DÅ får hon höra: "det är visst graviditetshormonerna som spökar":

Helt sjukt.
  • J N

Godmorgon tråden!

Igår var sista dagen för mina tjejer på lyckeliten. Känns underbart skönt nu. Nu blickar jag frammåt. :) Pedagogerna på deras avd hade gjort en gigantisk teckning, där alla barn fått rita till I & D: :) Jättefint.
    Vi köpte endast en avskedspresent till en av pedagogerna (som vi självklart gav när hon var ensam kvar). Blev ljuslykta med dumle och en biobiljett. Och ett kort till :)

Idag ska alla tjejerna vara hos min mamma då jag och min man ska ut och äta och gå på bio. Kommer inte ihåg sist vi var på bio :p

Vad ska ni alla hitta på under helgen?

• J N
    korfu08 skrev 2011-05-21 16:35:10 följande:
    Vi har haft en lugn lördag, Johanna lekte med en kompis och hade skoj. Jag behöver en lugn lördag efter lite hektiskta veckor.

Skönt för dig Jessica att Izadora och Daniella nu får börja i sin nya förskola. Vi skall hälsa på Bikupan  på måndag, då Johannas dagis är stängt pga planeringsdag. Och jag hade också velat att hon skulle fått börja tidigare. Men det gick inte, så nu är det som det är. men vi har ju semester under sommaren lite grann och så. Så det blir lite bättre då.

I morgon blir det nog en tur till Stinsen för vi skall handla lite. Skönt med långhelg.

Ha det bra
    Ja det är verkligen skönt. Jag har inte en klump i magen när jaglämnat dom. Det har ju bara varit inskolningsvecka men det har gått så himla bra så att jag inte behövt vara med. Daniella säger efter hon hängt upp sina kläder: men mamma gå nu då så kommer du och hämtar oss sen. Haha.

ag tror jag såg er på bussen. Jag tror iaf att det var Johanna. Ville inte glo haha. Hittade ni något roligt i Stinsen?

Själv så har jag gjort lite av varje den här veckan.
    I onsdags var vi och storhandla, och i torsdags så åkte jag och en kompis in till stan och lämnade in min telefon för upplåsning. Passade även på att köpa nya skor till barnen. Sommarskor och gummistövlar. Sen tog vi en lunch i Kungshallen innan vi snurrade in på hm innan hemgång. Igår var mannen ledig så då hade vi en mysdag som avslutades med hemmagjord pizza :)

Idag blir det en lugn dag. Kanske en runda till parken. Vad har ni alla för er under helgen?
  • J N

Goddag alla sollentunamammor :)

DÅ var det söndag igen och imorgon börjar ännu en ny vecka.

Jag hade planerat att ta ut barnen i prken med picknick idag men vädret e ju inte så kul att sitta och äta i så vi har dukat picknick i vardagsrummet med filt och bullar :) Uppskattas.

Nu sitter barnen och tittar på snövit och jag mobbar mig lite.

Har hunnit med att boka tid hos en kompis för att tatuera mig den 7/6. Längtar så! Det blir en fortsättning i nacken där jag har barnens första bokstav och följden blir ett till N för Nicolas med änglavingar. Blir även en text på spanska på underarmen :)

Imorgon börjar tjejerna på fsk "på riktigt". Ser verkligen fram emot det. Tjejerna längtar och har tjatat hela helgen. Deras gård är ju enorm så alla barn får plats och inte springer på varandra.

*Vi gick ju på bio i fredags vi såg pirates of the carribean 3D. Den var helt okej men dom andra filmerna är bättre. Någon gång i veckan ska vi gå med min syrra på Fast five. Den har vi längtat efter.

Annars har vi inte så mycket inplanerat kommande vecka faktiskt. :)

• J N

Gokväll allihopa!

Ja då har man första skolavslutningen avklarad. Så stolt är jag! Klev upp kl 6 och bakade tårta i morse. Bleb den berömda banan tårtan med vit marsipan och marsipan rosor :)

Nu är det fritids som gäller där dom gör massa roligt.

Förra tisdagen var jag till en kompis och tatuerade mig. Och i lördags var vi hela familjen hos min pappa och hans fru och grillade spelade trädgårds spel och bara njöt.

Imorgon ska jag, min syster och min vän in till ikea och småshoppa lite :) Man kommer alltid med något från ikea haha.
     Ska även dubbelkolla på sängen vi ska köpa i slutet på månaden. Längtar så. Ska bli så underbart med ny större säng! Vi har vårt hemprojekt att hela lägenheten ska vara klar inom ett år. Då pratar vi möbler, väggar och smågrejer. Jag tror nog att det kommer gå bra men så mycket man glömmer.

Nu ska jag sätta mig framför ett avsnitt av Nya Criminal Minds serien och vänta på att min man kommer hem. Hoppas på bättre väder imorgon än vad det är i skrivande stund(Regn!!)

Ha det så bra så länge!

• J N

Hej allihopa!
    Då var man tillbaka till vardagen efter en lång och välbehövd semester!
    Man har hunnit med en hel del under sommaren. Vi har bla varit på Gotland. Var på Kneippbyn sommarland där dom har pippis hus bla. Var så roligt!

Nu är vi tillbaka till förskola och fritids och den 22 börjar skolan igen för Nathalia.. Hon börjar tvåan. :) Känns helt sjukt att jag har ett barn som vuxit så fort och som ska börja andra klass! Haha..

Igår var vi på ikea och storhandlade. Nya sänger till hela familjen och massa andra möbler och inredning. Idag kommer alla möbler med hemkörning. Så idag blir det till att montera hela dagen och kasta alla sängarna haha.

• J N
    minty86 skrev 2011-09-30 08:53:53 följande:
    Hej! 
    Sollentuna mamma här med dagisångest =) haha!
    Vi bor i edsberg, men verkar inte finnas någon dagisplats till min son som ska börja i jan, verkar som att vaxmora förskola har kort kö. Någon som vet någonting om den? Tar gärna emot åsikter om förskolorna runt sollentuna. Vet ju idagsläget inte vilken han kommer att börja på.. tyvärr :( 
    Någon du absolut INTE ska välja är klax förskola lyckeliten! Vi har  bytt därifrån. Allt är dåligt där! Dålig koll på barnen, ja det är helt sanslöst!

En jag vet är bra är Rösjöskolans fsk. Och så har jag hört av vänner att bikupan är bra också.
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • J N
    minty86 skrev 2011-09-30 09:39:40 följande:
    Ja, han står i kö till dom (sist nämnda) men har ingen bra placering tyvärr =(  Så vet inte vart han kommer få börja. Fanns några lediga platser på några fsk i viby, helenelund å så men då blir d ju en bra bit å hämta och lämna varje dag =( 
    Kör du bil? För då kan det ändå vara "ok" och då kan du stå kvar i kön till den fsk du verkligen vill ha! Och kan byta. Du kan också testa att ringa till den fsk du helst vill ha och se om man kan ordna något? Det värsta du kan få är ju ett nej :)
  • J N
    MrC skrev 2011-10-11 00:19:33 följande:
    Va? Vänta nu... Rösjöskolans dagis som ligger nära campingen?
    Rösjö fsk ligger precis bakom edsbergs kyrkan..
  • J N

Tjena sollentunatjejer!
    Oj vad tiden går fort och är knappt inne på fl längre. Men mycket händer. Nu har Danilo blivit 13 veckor(igår) känns konstigt! Haha. Snart är det även sommarlov och efter sommaren börjar Nathalia 3an och Izadora 6års verksamhet! Och så är det sista året för Daniella på dagis! Mina tjejer har blivit så stora!

Annars rullar allting på. Full rulle kan man säga med stora barn som har överskottsenergi och en bebis på det. Och jag ska inte ljuga å säga att allt är på topp för herregud ibland känns det nästan som  man skulle behövas läggas in på psyket :p haha

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Danilo 2012♥
  • J N
    alvisen skrev 2012-05-18 15:32:04 följande:
    Finns det nån härinne som bor i Sjöberg eller i närheten o har lust att kanske ta en promenad eller nåt ibland? :)
    Har en dotter på drygt 5 månader. Vore kul att träffa andra i närheten! :) 
    Jag bor i edsberg men har en snart 4 månaders & tar gärna promenader! :)
  • J N
    MrC skrev 2012-05-31 20:39:12 följande:
    Jag bor också i Edsberg. Ser att du har barn som är i lagom lekas ålder får min dotter (6 år). Hon har nästan inga lekkompisar här, för hon är så sällan hos mig. Vi kanske kan ses när hon är här i juni/juli?
    Absolut! Skulle nog vara kul! Hur gammal är hon?
  • J N

Hallo brudar! Ett tag sen jag var inne ock skrev här men tiden bara flyger förbi!

Danilo blir 10 månader nu den 13e, Nathalia fyllde 9 i fredags, daniella fyller 5 nu den 20e och i januari blir izadora 7! Ja också b lir ju danilo 1 i februari :)

Såg att det disskuterats om klax förskolan. Jag har haft mina barn på både klossen och lyckeliten, och har massor att säga om den saken! Inga roliga grejer heller för den delen.

• J N

Vi slutade mars -11. Hemsk förskola, hemsk ledning hemsk personal!

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!