Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Alltså, Lyckeliten.. jag har hört en hel del om att det är riktigt urdåligt där. Kan någon berätta mer?
Började med att vi hade plats på klax fsk klossen. Förra april flyttade vi från malmv till edsberg. Då i maj-juni fick vi reda på att klax som vi hade skulle utöka och öppna i edsberg också. Blev jätteglad för att jag skulle slippa sitta och åka buss ner på morgonen. Vi fick plats fort för att vi flyttade internt. Vi började i aug-sep.
Redan först månaden var hemsk. Personalen på daniellas avd hälsade inte ens på morgonen när man kom. Inte på mig, inte på barnen. Daniella som på förra fsk hade fått flytta till stora avd pga att hon inte stimulerades på hennes avd längre blev nerflyttad till mindre avd igen! Helt sjukt. Dom ville "kolla utvecklingen". Varje morgonjag skulle lämna så fick jag bokstavligt talat slita daniella ur famnen på mig till helt ointresserad personal. Jag var tvungen att ta upp det med dom fler gånger att det skulle kännas bättre om dom försökte få med henne i lek, tex: kom daniella ska vi kolla vad vi ska göra idag. Eller någonting! MEn nej!
Ofta när jag lämnade på morgon så var dom ute på gården, nu under vintern när vi kom så har det hänt fler än 3 gånger att man ser en liten (1-2 år) sitte själv och personalen inte ser pga att det finns som en vägg från utegården till framsidan.
Alla fsk säger att man ska märka kläder och vantar, vilket vi gjort. Vi har ändå blivit av med 4 par vantar under vintern. Och fått till svar att dom kan ligga kvar på gården. Vilket inte jag tycker är acceptabelt. Dom ska se till så att alla ytterkläder kommer in!
För inte så längesen så var det väldigt blött ute, = lerigt på gården. Jag kommer och ska hämta barnen och alla har gallonkläder utom mina. När jag ifrågasätter får jag till svar att "dom inte varit ute så länge, max 5 minuter". Vilket jag skiterfullständigt i! Barnen ska ha på sig regnbyxor om det är sånt väder!!! Nästa morgon är det samma väder och jag tar då upp det här med en annan personal. Och får till svar att så ska det såklart inte vara och att hon inte hade varit där dagen före. Men ska ta det med tidigare personal. På eftermiddagen när jag kommer, inga gallonisar! Säger till igen till samma som på morgonen och får till svar att dpom klätt på sig sj. Och hon frågar daniella: vrf tog du inte på dig gallonbyxorna när du vet att det är blött ute? . Alltså ursäkta mig men hon är tre! Det är erat jobb att kolla så att dom har bra kläder när dom går ut!
Efter att ha tagit upp med både fsk chefen och barnpedagogen som jobbade där om att flytta daniella till stora avd fick jag höra att det inte är hennes tur i kön. Samma vecka på fredagen får jag erbjudande om plats på rösjöskolans fsk och tackar ja direkt och säger upp vår plats. På måndag morgon när jag kommer springer barnpedagogen efter mig och ifrågasätter vrf jag vill säga upp pltsen. Och undrar om jag vill stanna kvar om daniella nu får flytta till stora avd. Då brast det för mig och jag sa precis vad jag tyckte om den här skit fsk!!
Vi hade tur att få börja tidigare än planerat på nya fsk så nästa vecka är sista veckan på lyckeliten.
Men all personal är inte dålig. Finns bra och jag har en "favorit". Men ledningen suger och bryr sig inte om vad föräldrarna tycker. Jag har mer jag kan berätta men då skulle det blivit väldigt mycket skit i tråden. Haha. Hoppas du blev någorlunda nöjd med svaret!
/ Jessica