Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jag längtar till solen och min kropp med efter denna hemska vinter för min del, med förkylning, lunginflammation, pneukokocker och eksem på det, som gör att jag går på ljusbehandling och kortison. Vi åker till Kreta v 24, i juni blir jätteskönt.

Johannas dagis är stängt tre veckor, men i värsta fall får hon gå på ett annat dagis nån vecka, man kan inte alltid tajma semestern och om man vill spara semesterdagar är ju det ett alternativ, om det finns ett annat dagis att tillgå.
    Annars är allt bra med oss och jag är trött, men det beror på alla mediciner som jag proppar i mig och sen letar jag jobb i närheten av där vi bor, och jag har fått lite napp var på en intervju idag, får se vad det ger i slutändan. Vill ha lite tid för min familj också, nu kommer jag hem sent och har alldeles för mycket att göra, och en chef som inte är förstånde och lyssnar, men det blir nog bra i slutändan.

• korfu08

Har fått nån form av vårförkylning och hoppas att den ger med sig snart. Vi har idag varit på IKEA och handlat nya balkongmöbler och de kommer vi att trivas jättebra med. Så nu skall vi sälja de gamla.

I går var Johanna på kalas hos bästa kompisen och på tisdag skall jag på intervju för ett jobb som ligger 20 min härifrån och det vore inte dumt att få så kort resväg.

Är rejält trött och sliten annars, så jag ser fram emot lite ledigt vid påsk om ett par veckor.

• korfu08

Playing the angel, tack intervjun i tisdags gick bra, och hon hade ett annat jobb i Sollentuna också, så vi får se vad det slutar och var ute hos en kund i Täby i en rekrytering i torsdags och det kändes bra. Får veta lite mer om jobben i Solna och Sollentuna nästa vecka. Men det i Täby kändes bra och de var trevliga.

ÄR trött efter en jättehektisk vecka. Och jag skall ta det lugnt i helgen och bara vara.

Ha en bra helg

• korfu08

Nu är jag här igen efter en veckas hårt jobbande. Äntligen fredag, skall på massage påCentralbadet i morgon och det blir mysigt och Thomas och jag har barnvakt efter simskolan och vi skall ut och äta och ha en myskväll själva.

Vi skall fira min födelsedag i förskott, då jag fyller i påsk. Har haft det lite stressigt ett tag och jag tror tyvärr också att jag är mjölkallergiker, har prövat laktosfri fil, och det funkade jättebra för magen. SÅ jag får väl köra på det.

Jag har varit på en del intressanta intervjuer, den intressante var telefonintervjun idag, men inte nåt klart än. Vill inte börja nåt nytt jobb förräns efter sommaren i alla fall.

Skönt med påsk nästa vecka, är ledig på skärtorsdagen och det känns jätteskönt med långhelg.

Ha en bra helg !

• korfu08

JN Beklagar verkligen det som hände er son.

Skönt att ni får börja nya dagiset tidigare, Johanna var på besök på sitt nya dagis idag och vill börja där i morgon. Men börjar inte förräns 15 aug, men kommer att vara ledig en hel del och vi har sen semester, så det blir lite Klossen emellan, så vi får stå ut.

Annars har vi varit till Kulturhuset idag och ätit glass på stan, och sen besök på nya dagiset. Sen lite cykling på kvällen inte långt kvar tills det går utan stödhjul.

I morgon åker vi till min pappa och hans sambo, och då är Johannas favvobebisar där. Sen på lördag är det firande av mig, som fyller år och vi är ute på Ingarö där min mamma bor.

• korfu08

Jaha, så har man kommit till påskafton varit ute i skärgårn och har också  blivit firad, fyller år idag. I morgon skall vi alla tre se på Pippi på is i Globen och det blir spännande.

På måndag blir det en hemmadag, det kan behövas.

Ha en fortsatt bra påsk.

• korfu08

Skydiver, modigt, jag skulle aldrig komma på tanken att doppa mig nu, hur varmt det än är. Jag badar vid minst 20 grader i vattnet och det skall vara 25 på land. Jag hatar att frysa. Det gör jag på vintern.

Pippi på is, var jättebra då vi var i Globen igår och såg denna show och Johanna var lyrisk och vill nu lära sig skridskor till vintern och det var jätteskoj, med ansiktsmålning i  Globen och allt och sen åt vi pippis pannkakor. Idag har vi tränat på cykeln och det kommer, Johanna kommer att släppa stödhjul och kunna cykla snart.

Hon har också lekt med en kompis idag och ett underbart påskväder, bara inte sommaren kom för tidigt, det har hänt förut och då är det mindre skoj. Men man får lov att njuta och Johanna älskar ju att vara ute, så det är ju skönt.

Jobb igen, trist men så är det.

• korfu08

Hej !

Jag har varit dålig att vara här på ett tag, har lite annat att stå i just nu. Var på introduktionsmöte på Johannas nya dagis i torsdags och det kändes så bra där, blir toppen när hon börjar där. Och sedan igår var på kalas hos favoritbebisen som fyllde ett år och är låtsaskusinen. Så kul , idag har vi cyklat lite och det är inte långt kvar tills hon kan cykla själv, det känns som det händer mycket just nu för Johanna. Förra veckan klarade hon baddaren på simskolan och hon var så stolt själv. Och det känns bra, för hon älskar ju vatten.

Just nu är hon med en kompis och leker och en ny vecka framför oss. Jag är rätt sliten faktiskt, men om en månad blir det semester och den 12 juni åker vi en vecka till Kreta och myser och bara har det bra, efter denna jobbiga vinter, då jag mest varit sjuk.

• korfu08

Hej !

Vår dotter gick en vecka på Klossen under sommaren förra året och hon gillade det under denna vecka. Sedan går hon ju på Klax Lyckeliten, som tyvärr har blivit jättedålig mot hur den var 07 till våren 2010.

Men hon byter till Bikupan i Edsberg och det i augusti. Och vi stod inte alls länge i kö och hon hade en köplats långt bak. Men så behövde de femåringar så hon blev erbjuden plats där i aug.

Så man kan komma in på förskola man vill trots lång kö.

Hoppas att ni får era förskolor som ni önskar. Själv var jag på introduktionsmöte på Bikupan förra veckan och det verkar vara en  jättebra förskola, med låg personalomsättning.

ha det bra

• korfu08

Ja det är jättetrist att Lyckeliten fått så dåligt rykte. johanna började där hösten 2007, då de hade annan ledning och var en av Edsberg bästa förskola och enormt bra personal och det var bra f ram t om hösten 2009 lite våren 2010. Men från början var fsk underbar och fröknarna då var enormt bra och hade jobbat länge. De började med att den som jobbat längst sa upp sig våren 2009 och därefter blev det enormt hög personalomsättning. Och f rom i höstas har det varit dåligt. Som tur är har Johanna fått plats på Bikupan f rom augusti och den förskolan är jättebra, var där på introduktionsmöte och det kändes så rätt. Som Lyckeliten var 2007, långt innan det blev Klax.

I morgon skall jag på intervju för ett nytt jobb som ligger närmre där jag bor, intervju nummer två och det är nervöst faktiskt.

Playing the angel, det skall kännas bra med en förskola. Johanna vill verkligen byta förskola nu, men hon har förstått att det blir efter sommaren. En av bästa kompisarna från Lyckeliten får hon med sig också. Stod bara tre månader i kö till Bikupan och trodde aldrig vi skulle få plats. Men tackar min lyckliga stjärna att vi fick det.

Är jättenervös för i morgon. Jag trivs inte alls med min nuvarande chef och så där jag är. Min förra chef var en underbar människa och de är som natt och dag och sen vill jag utvecklas mer och det känner jag inte att jag gör här.

Ha en bra dag

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!