Inlägg från: Celine1976 |Visa alla inlägg
  • Celine1976

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Hej allihopa!

Här kommer en till Glad är det ok om jag också hakar på?

Har precis köpt radhus i Sollentuna (Töjnan). Har 2 pojkar, 3,5 år och 1 år. Är föräldrarledig till augusti med lillkillen. Vi flyttar nog inte förrän i sommar eftersom vi ska renovera en hel del innan flytten. Tittar på förskolor i närheten och tänkte höra om ni har tips på bra förskolor i området? Igelkottens förskola låg närmast men har också lång kö. Såg på kommunens hemsida att det fanns platser på någon temporär förskola i centrum. Vet ni något om den? Tänkte börja ringa runt i morgon....

• Celine1976

Hej! Tack!

Mondino, det stämmer. Vi kommer att bo på Rådjursstigen. Ska besöka Igelkotten och Töjnans förskola nästa vecka. Inte för att jag tror vi får plats men man hoppas! Glad Ringde och frågade angående den temporära förskolan och den skulle stängas i augusti. Ringde också till Love och Fröhuset för att få besöka de. Ska också ringa o kolla Bagarbyvägens förskola, hört något om den?

Vet någon vad som händer om man inte får plats på någon av de 5 man har valt? Det hade varit skönt om man fick en förskola i närheten.

• Celine1976

Hej allihopa!

Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi får nycklarna till radhuset! Hoppas renoveringen går snabbt så vi får flytta in så snart som möjligt Glad

Har besökt 5 förskolor i närheten och 3 av de kändes bra. Vet ni något om Sofielunds förskola? Orkar inte besöka fler förskolor utan det får bli mitt fjärde val....tror jag.

Tydligen är våren här om några dagar! Längtar till att slippa dra på ungarna overall! 

• Celine1976
    Playing the angel skrev 2011-03-30 20:33:30 följande:
    Spännande! Skönt att flytta in när det är helt klart =)

Vi vill ha Sofielunds. Tycker den känns jättebra. Ny, fräsch, stor gård och i anslutning till skola. Det enda som jag känner är negativt är läget intill Sollentunavägen. Har ni stått länge i kö, kön dit är lååång. Tror det är över 120 nu..
    Vi har inte stått länge alls. Känner också att läget är lite fel egentligen men söker plats ändå. Hoppas ju självklart att man får förstahandsvalet
  • Celine1976
    Mondino skrev 2011-04-04 20:50:53 följande:
    Kul Becca att ni är på gång nu!! Håller tummarna att ni får duktigt med spekulanter och inga andra objekt!!!

Playing: Theo hade nåt som kallas för vattenbråck i pungen, en lindrigare form av ljumskbråck, som gjorde att ena sidan av pungen fylldes med vätska. Är ett förhållandevis enkelt ingrepp när dom är så här små, men är ju ändå skönt att det är gjort och att det gick bra.
    Skönt att det gick bra. Dennis opererades när han var 8 månader, ena testikeln hade inte gått ner. Svåraste var nog att han skulle vara fastande innan operation. Skönt att man har gjort det.
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!