Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Välkommen Klwa!
Jag bor också i Viby med man, en dotter på 3 och son på 1,5 år. Jag är uppväxt i Sollentuna och trivs bra här. Vi var väl ganska öppna med vart vi skulle bo, men jobbmöjligheter finns i Uppsala, Solna, Huddinge och SÖdertälje, så vi visste att någonstans utmed pendeltåget skulle vi bo, och då passade Sollentuna bra.
Camabo och Siljelins äldsta går på Solbacka, inga på Tunan vad jag komma på nu.
Är hemma från landet (själv!) och ska jobba några dagar, lyxigt! Men mkt mkt att göra, så jobb jobb jobb!!!! Martin och barnen är på landet, hoppas att det blir någorlunda lungt, Clara är som vanligt såååå mammig... Hon grät när jag åkte ikväll. Men så har hon ju vattenkoppor också. Fast det har verkligen gått "bra" och lindrigt. Hoppas att det blir lika enkelt för Oscar. Efter sommaren blir det varannan dag mamma/pappa för Clara iaf!
Midsommar var härlig, ni, vet med allt det vanliga!
New York var också härlig, men känns såååå långt borta just nu. Verkligenheten kommer snabbt ikapp med barn hemma!
Martin sprängde dock sin trumhinna på vägen dit, han var förskyld, och gjorde det han hunde under flygningen för att inte det skulle hända, men.... så han hade rejält ont under tiden vi var där, och i efterhand kan vi förstå att han borde gått till läkaren där. Flertal läkarbesök, antibiotika och MYCKET smärtstillande har gjort saken bättre, ochd det verkar gå åt rätt håll nu iaf. Bara ett hörseltest kvar om några veckor.
Läskigt med ormbett Mondino! Vad cool du är!
Hur härligt är inte Sverige just nu???!!! Landet har verkligen visat sig från sin bästa sida, bad, bad och bad!
Glad sommar till er alla!!!!