korfu08: Edsberg är kanon, bodde först på Ribbings väg 64 (centrumhuset) och sen på Skyttevägen när jag träffade min nuvarande fru. Båda saknar Evin's pizzor och helg-frukosten hos Figges
En rolig händelse var faktist på Figges när min fru rusade ut och spydde precis utanför mot staketet (p.g.a. graviditet) och Figge & Co. rusade efter och trodde det var nåt fel med vad dom just serverat...
MUM CC: Av Uppsala, Solna, Huddinge, Södertälje och Sollentuna var väl valet ganska enkelt
LadyN72: Säga vad man vill om stora köpcentrum typ Stinsen m.fl. men nackdelen är att alla små konkureras ut, t.ex. den som fanns när jag var liten uppe i Vaxmora (Uppväxt i Solängen och gick på Vaxmoraskolan), eller den som fanns här i Viby. Den i Norrviken är ju inte direkt billig så det blir ju bara det nödvändigaste och resten vid Stinsen så man bidrar ju faktist samtidigt till att alla små affärer slår igen.
skydiver: Dottern har precis gått ut 1:an på Idun och sonen (som nu lämnar ett super-dagis, Solbacka) börjar på Odens förskoleklass till hösten. Det slumpade sig så att alla grabbar från dagis kommer fortsätta tillsammans sen kan man alltid diskutera för- och nackdelar med att ha syskon på samma avdelning eller inte, i vårt fall blir det nog en fördel att ha på olika avdelningar.