Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Om jag kommer ihåg rätt så är vi ganska många här som har 3åringar / blivande 3åringar.....
Hur har ni andra det med toalettbesök och blöjavvänjing ? Nu ska ju mina tjejer ,som blir 3 i oktober, vara hemma hela sommaren,tillbaks till dagis i augusti någon gång, så då tänkte jag att det var ett utmärkt tillfälle att sluta med blöjorna. Men ,det går väl sådär......Känns som att jag inte gör annat än torkar kisspölar och tvättar nerkissade trosor dagarna i ända. Visst går det framåt,absolut, nu FÖRSÖKER de ju hinna till toaletten för att kissa, men det är ju inte alltid de hinner så långt. Och har man fullt upp med någon rolig leksak så glömmer man visst bort helt hur det känns att vara kissnödig.SUCK säger jag bara.
Törs inte åka hemifrån utan blöjor dock, vi ska till Tom Tits i Södertälje imorgon , jag och alla barnen ( 7 stycken blir de totalt) och ska ta tåget dit...Hur ska vi fixa det utan blöjor ? Törs man ens försöka? Eller är det kanske bättre att ha blöjfritt här hemma men ta med blöjor när vi åker iväg ? Hur gör ni andra ??