• Mrs Cykel

Hur länge kan man blöda efter förlossningen?

Jag fick barn för två veckor sedan, och blöder fortfarande färskt blod. Det minskade något, men har ökat igen. Är det normalt?

I fredags hade jag 39 graders feber, men eftersom jag också var svullen i halsen kan det väl inte ha något samband - eller?

• Svar på tråden Hur länge kan man blöda efter förlossningen?
  • Mrs Cykel

Jag ska ringa snart men sitter o ammar och når inte telefonen... Är det förlossningen man ringer till?

• Mrs Cykel
    Snusklubban skrev 2010-06-20 14:34:18 följande:
    Jag hade precis tänkt ställa samma fråga!! Fick barn för två veckor sen (7:e juni) och jag blöder också fortfarande!  Tycker det borde ha uppehört nu...
    Jag fick också barn 7 juni. Då är vi iaf två som inte slutat blöda...

Jag ringde o pratade med en barnmorska och hon tyckte att det lät normalt, även om blödningen helst skka minska och inte tillta.
  • Mrs Cykel
    BlommyNess12 skrev 2010-06-20 15:08:03 följande:
    Vad sa hon om febern?
    Eftersom den gått ned och att jag haft ont i halsen så lät det inte som att hon förknippade den med något annat än en eventuell virusinfektion. Skulle kontakta min vårdcentral om den återkommer. Jag skulle kontakta gynakuten om blödningar ökar mkt eller jag får andra besvär. I nuläget är det "bara" blödningar plus lite allmänt obehag, men det är ju faktiskt inte så länge sen förlossningen.
  • Mrs Cykel

För mig kommer små klumpar med levrat blod också. Är även det normalt efter två veckor?

• Mrs Cykel

Idag kom det ut en jätteklump (storlek som 3 fingrar kanske). Imorgon ska jag på kontroll hos BM. Antagligen rester efter moderkakan, men man vet ju aldrig...

• Mrs Cykel

Tänkte bara berätta att mina ökade blödningar antagligen hade en förklaring. Jag  träffade en läkare igår som kunde se med ultraljud att min livmoder inte hade dragit ihop sig som den skulle. Dessutom hade jag en misstänkt infektion.

Därför har jag nu fått antibiotika plus en medicin som drar ihop livmodern. Har ätit halva dosen av den sistnämnda och nu har blödningarna minskat rejält. Härligt! Hoppas verkligen att det håller i sig, men det vågar jag inte tro på än.

Jaja, ville bara berätta! Det kan med andra ord vara värt att kolla upp saker som inte känns helt rätt, och inte tro att allt är normalt. Även fast det oftast är det såklart!!

Svar på tråden Hur länge kan man blöda efter förlossningen?