• Mrs Cykel

Hur länge kan man blöda efter förlossningen?

Jag fick barn för två veckor sedan, och blöder fortfarande färskt blod. Det minskade något, men har ökat igen. Är det normalt?

I fredags hade jag 39 graders feber, men eftersom jag också var svullen i halsen kan det väl inte ha något samband - eller?

• Svar på tråden Hur länge kan man blöda efter förlossningen?
  • BlommyNess12

Ring och fråga på förlossningen.

• Mrs Cykel

Jag ska ringa snart men sitter o ammar och når inte telefonen... Är det förlossningen man ringer till?

• BlommyNess12

Ja, eller BB/gyn, det är samma avdelning här där jag bor iallafall..

Det kan vara så att du fått en infektion, och om du har haft feber så måste du undersökas för att utesluta infektion.

• Snusklubban

Jag hade precis tänkt ställa samma fråga!! Fick barn för två veckor sen (7:e juni) och jag blöder också fortfarande!  Tycker det borde ha uppehört nu...

• Mrs Cykel
    Snusklubban skrev 2010-06-20 14:34:18 följande:
    Jag hade precis tänkt ställa samma fråga!! Fick barn för två veckor sen (7:e juni) och jag blöder också fortfarande!  Tycker det borde ha uppehört nu...
    Jag fick också barn 7 juni. Då är vi iaf två som inte slutat blöda...

Jag ringde o pratade med en barnmorska och hon tyckte att det lät normalt, även om blödningen helst skka minska och inte tillta.
  • BlommyNess12

Ja man kan ju blöda i upp till 12 veckor efter förlossningen men vanligast är 6-8 veckor

• BlommyNess12
    Mrs Cykel skrev 2010-06-20 15:05:48 följande:
    Jag fick också barn 7 juni. Då är vi iaf två som inte slutat blöda...

Jag ringde o pratade med en barnmorska och hon tyckte att det lät normalt, även om blödningen helst skka minska och inte tillta.
    Vad sa hon om febern?
  • lokisse

jag blödde fyra veckor sen kom mensen som plaster pa saren...
    det är tydligen inte ovanligt även om man ammar att mensen avlöser blödandet eller att man far en mens mit i alltihopa sa att säga.

Difficile est saturam non scribere
  • Mrs Cykel
    BlommyNess12 skrev 2010-06-20 15:08:03 följande:
    Vad sa hon om febern?
    Eftersom den gått ned och att jag haft ont i halsen så lät det inte som att hon förknippade den med något annat än en eventuell virusinfektion. Skulle kontakta min vårdcentral om den återkommer. Jag skulle kontakta gynakuten om blödningar ökar mkt eller jag får andra besvär. I nuläget är det "bara" blödningar plus lite allmänt obehag, men det är ju faktiskt inte så länge sen förlossningen.
  • Cessi79

Jag blöder fortfarande också, och är rätt störd på det. Fick min pojke den 11:e juni, så det är 9 dagar nu, och även om det avtagit lite så är det fortfarande färskt blod, ibland ljusare och ibland mörkare... Usch, tycker det är rätt jobbigt! Man läser ibland att det ska avta efter 3-4 dagar, men så verkar inte vara fallet alltid när man kollar vad tjejer skrivit på nätet. Så det är väl tyvärr bara att avvakta. Ska ha BM från BVC på hembesök imorgon, får passa på att fråga henne då.

Svar på tråden Hur länge kan man blöda efter förlossningen?