Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

dejan9209 skrev 2014-10-09 14:24:47 följande:
    Åhh det lät helt underbart!! önska verkligen jag hade en brasa julen skulle vara så otroligt mer mysig.... :(

Tidningen är toppen!
    Ja,det är verkligen mysigt! Speciellt nu när jag börjar bli förkyld och är lite småkrasslig och frusen.

Ja,tidningen var jättebra!
    Funderar på att beställa Stora juljournalen på Hemmets journal också.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-10-09 18:49:02 följande:

Har ni gjort upp era julplaner ännu? Jag brukar vara ute i god tid, men i år så får vi tillökning i början på november, så det känns som att hela julstöket är igång nu för att sedan pausas ett tag innan det är dags igen.

Nu har vi förvisso alltid julen hemma hos oss, och alla som vill har en stående inbjudan. Men jag gillar ändå att ha koll på om vi blir 12 eller 25 personer. Skulle behöva införskaffa lite nya glas och porslin om vi blir så många i år.

Så, är det jag som är sen eller hur ligger ni andra till?

Jag har inte planerat så mycket än. Men jag har gått runt i huset och planerat litegrann hur jag ska pynta osv.
    Sen har jag suttit och kikat på nätet och sett ut lite julklappar,vad jag ska baka och göra för mat osv.
    Så lite planering kanske.
    Men vi brukar vara hemma hos svärföräldrarna tillsammans med min mamma varje jul så vi brukar inte behöva göra så mycket här hemma.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-10-09 18:49:02 följande:

Har ni gjort upp era julplaner ännu? Jag brukar vara ute i god tid, men i år så får vi tillökning i början på november, så det känns som att hela julstöket är igång nu för att sedan pausas ett tag innan det är dags igen.

Nu har vi förvisso alltid julen hemma hos oss, och alla som vill har en stående inbjudan. Men jag gillar ändå att ha koll på om vi blir 12 eller 25 personer. Skulle behöva införskaffa lite nya glas och porslin om vi blir så många i år.

Så, är det jag som är sen eller hur ligger ni andra till?

Glömde säga grattis till tillökningen!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-10-09 20:32:53 följande:
    Låter ändå som att du kommit en bra bit i planeringen. Och har ni inte julafton hemma så är det lite mindre att planera upp.
    Julklapparna har jag också kikat på. Köpt ett par och skrivit upp ett gäng. Kanske ska planera för var vi ska ha granen i år. En liten mindre ombyggnad har gjort att dess hedersplats numera är en del av matsalen. Hum.
    Ja,litegrann i alla fall.

Ja,det är faktiskt ganska skönt att slippa stå och laga all mat osv. Svärmor brukar envisas med att göra allt själv,även om vi alltid brukar fråga henne om hon vill att vi ska göra något också.
    Ändå så blir jag ofta stressad lagomt till jul då jag så gärna vill göra saker själv också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-10-09 21:15:48 följande:
    Dom första åren gjorde vi allt. Men de senaste 2 har vi delat upp det. Har man lite kontrollbehov så blir det lätt att även om man vet att xx fixar Janson så tänker man att kanske borde man ändå se till att det räcker, blir rätt osv. :P Jag är lite knäpp, men övar på att bli bättre.
    Så förstår vad du menar med stressen och att man vill göra saker själv.
    Jo,precis! Jag känner ju att jag vill försöka avlasta min svärmor litegrann så hon slipper göra allt själv. Kanske ta med mig något själv.
    Men hon brukar,som sagt,alltid avböja och säga att hon fixar det.
    Och vill hon det så får hon. Men jag känner ju ändå att jag vill göra någonting.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-09 21:21:24 följande:
    Jag försöker mig på lite julrim, nja går la sådär....
    Är ni duktiga på det?
    föressten, ber om ursäkt för stavfelen trött "pappa".

Jag är helt såld helt DÖKÄR men får bara, träffa min kärlek under några få månader om året.
    Frestelserna är stora under denna tid.
    Jag vill bara slänga mig över min kärlek och drukna i den men jag vet att jag måste gå ner allt igen när januari åter är kommen!
    Sjunga vara glad "GE" "FÅ" göra andra glada.
    Tända ljus i mitt hus, och med en kopp varm.... och bara avlyssna ljudet av glädje , när alla blir kära i min förälskelse denna dag. Det är inte jobbigt utan mest kul att dela med sig av min kärlek till andra.

Den som vet vad min kärlek är är lika kär som jag
    Min mormor var otrolig på julrim och vi skrattade gott varje jul när vi skulle öppna våra julklappar från henne.
    Och jag har nog ärvt lite av den gåvan,tror jag.
    Jag brukar faktiskt lyckas ganska bra,om jag får säga det själv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-10 10:50:37 följande:
    Men vad kul, du måste bara göra några julrim, och lägga upp....
    snälla ;)
    Haha! I så fall måste jag nog få förslag på julklappar så jag kan få klura ut vilket rim som kan passa till.

Jag minns en julklapp jag fick av min mormor en jul.
    Hon hade börjat få slut på papper och hade 2 saker kvar att slå in åt mig.
    Dels var det ett paket smörgåsrån som hon visste att jag älskar och dels var det en förpackning trosor.
    Hon slog helt enkelt in det i samma paket och skrev detta rim på paketet:

"Smaka smaka liten kaka,låt det ej i byxan braka."

Det blev många goda skratt när jag läste upp det där.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-10-10 12:18:50 följande:
    Jag är inte säker på om jag hade kunnat skratta åt det, men tur att ni kunde Solig
    Vi har kanske lite sjuk humor i vår familj,vad vet jag.
    dejan9209 skrev 2014-10-10 13:16:03 följande:
    Att fundera/gissa på vad man fått, innan man öppnat paketet, jag själv tycker det är kul att försöka gissa mig på vad det kan vara, har jag rätt är det ännu roligare.
    Sen så är det alltid lika kul, att personen som skrivit rimmen verkligen lagt ner tid på det. Det är ju kul bara det.

Men klart alla får ju tycka som man själv vill :)
    Det tycker jag också är roligt faktiskt.
    MissFrost skrev 2014-10-10 16:29:46 följande:

Idag när jag var iväg och handlade såg jag att julen har börjat smyga sig in i butikerna. På Rusta har dom haft julbelysning sen ett par veckor tillbaka. Idag när jag var där hade dom även hunnit plocka upp julgardiner, juldukar, adventsstakar, lite pynt och t o m mossa. Inne på Ica Maxi köpte jag en liten flaska Apotekarens julmust, äntligen Tomte. Dessutom så kunde man redan nu köpa pepparkaksdeg på Maxi. På Coop Forum  så säljs det Juleskum allra redan. Jag både gläds åt detta men tycker även att det är liiite för tidigt Flört

Håller med om at det är lite tidigt,men man kan ju samtidigt inte låta bli att njuta litegrann heller.
    Aniiee skrev 2014-10-10 16:33:48 följande:
    Pepparkaksdeg har de haft nån månad på mitt coop =P Men den köper jag inte, för jag gör egen,

Jag tänker nu, efter att ha kommit hem och landat efter veckans sjukhusvistelse, krypa ned i sängen med pepparkaka och allers jultidning. Är det något särskilt jag borde läsa i den?
    Hela tidningen var bra,tyckte jag. Så lägg du dig ner och vila och bara njut!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-10 20:19:37 följande:

VÄNNER JULMUSTKAKAN VAR SÅÅÅÅ GOD NI MÅSTE BARA GÖRA DEN!!!!

Har du receptet?

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!