Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Och Det är bara c:a 5 veckor kvar tills första advent!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2014-10-24 14:36:10 följande:

Någon som har fått snö än?

Det kom visst lite här igår morse,höede jag. (Själv låg jag och sov och missade det såklart)

Men det smälte bort lika fort. :-/
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    agua skrev 2014-10-24 17:44:57 följande:

Har fått så mycket snö idag :)

Ååh!  Får man fråga var du bor?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-10-25 18:19:24 följande:

Hej på er. Nu har vi fått våran efterlängtade lilla lillebror. Trodde att han skulle komma i november, men icke. För 2 dagar sedan kom han med en faslig fart. :)
    Tur tänkte jag då, att jag börjat julplaneringen, nu lär jag ju inte hinna med.
    Men inser att jag visst kommer att hinna med.

Idag köpte jag nya adventsljusstakar till köket och barnens rum. Ica maxi hade ju fått in massor av julsaker nu. :)
    Även hämtat ut pixikalendern. Ska bli mysigt att öppna med äldsta dottern innan hon lägger sig på kvällen.

Grattis!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Abbe83 skrev 2014-10-26 09:45:47 följande:

Här är en till som längtar till jul, längtar extra mycket nu när min fästman fått reda på att han är ledig vid jul. Samla mod för att fråga till jul om han vill gifta sig med mig nästa år då vi firar 7 år tillsammans. Är inte bestämt om vi ska fira jul själv hemma med våra djur eller om vi åker till min mamma och firar med min släkt.

Har börjat planera för julbaket. Gör alltid pepparkakor, vanliga pepparkakor och mjuk pepparkaka. Brukar alltid ge godis, knäckebröd och förra året gav jag saffransskorpor i julklapp till min mamma och syster. Min mamma sa att hon önskar sig saffransskorpor i år också. Mamma sambo gör jag alltid hans favoritgodis till, mintkyssar och chokladkola.

Brukar köpa fina askar, burkar och lägga det jag gjort i dom. Brukar inte göra lussekatter men ska göra det i år. Fundera på vad jag ska göra för godis förutom mammas sambos favoritgodis. Fundera på vilka sorts kolor jag ska göra, nån sorts tryfflar kanske eller chokladpraliner. Har köpt pralinformar som jag tänkt inviga i år, fundera på vad jag ska ha som fyllning. 

Du kanske ska ge din fästman frieriet som en julklapp?
    Även om ni firar med släkten så kan du ju göra det.

Min man och jag gav inbjudan till vårt bröllop på julmiddagen med min familj.
    Vi la inbjudningarna under allas tallrikar så de fick lyfta på tallriken innan de hade börjat lägga på mat.
    Samma sak gjorde vi när vi åt julmiddag med svärföräldrarna.
    Och det blev riktigt lyckat! Alla hade väntat så länge på att vi skulle göra slag i saken och gifta oss så det blev väldigt glatt och uppsluppet.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Abbe83 skrev 2014-10-26 20:14:46 följande:
    Fundera på att ge frieriet som en julklapp men vill göra det när vi är själva, brukar inte fira hela julafton med släkten. Jag sa till honom för ett tag sen att jag varit i en bröllopsbutik och kollat på brudklänning, då sa han till mig du kan ju fria. 
    Ok. Ja,det kan du ju göra.
    Då får hitta något mysigt tillfälle när ni är själva på kvällen eller så.
    GretaF skrev 2014-10-27 11:10:49 följande:

Jag älskar julen också :) Även om det kan vara lite stressigt innan med allt som ska ordnas. Men lugnet som infinner sig på julafton och juldagen är helt magisk!

Kan bara hålla med!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2014-10-27 21:55:08 följande:

Jag avskyr när man följer en tråd som som fäster för rubriken blir ALDRIG fetstilad vid nya inlägg, och tid och datum för senaste inlägg uppdateras inte heller. Detta gäller appen. Är det så för er också?

Ja,det är samma här med. Men frågan är varför tråden är fäst?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Carlique skrev 2014-10-27 22:35:27 följande:

Usch nej, lika hemskt är det varje år.

Då kanske du har hamnat i lite fel tråd då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2014-10-28 00:13:10 följande:

Men varför har dom fäst tråden utan att säga nåt? Känns som lite inkräktande

Ja,det undrar jag med. Förvånad
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Fino skrev 2014-10-29 20:45:11 följande:

Idag köpte jag Hemmets Journal Julnummer (jättefin med mycket vintage-inspirerat). Vill helst spara den till December, eller i alla fall slutet av November.
    Men har en känsla av att den kommer var utläst innan helgen..

Köpte den för nå´n vecka sen och den blev utläst på en gång.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!