Jag längtar till jul!!!
Och Det är bara c:a 5 veckor kvar tills första advent!
Och Det är bara c:a 5 veckor kvar tills första advent!
Någon som har fått snö än?
Har fått så mycket snö idag :)
Hej på er. Nu har vi fått våran efterlängtade lilla lillebror. Trodde att han skulle komma i november, men icke. För 2 dagar sedan kom han med en faslig fart. :)
Tur tänkte jag då, att jag börjat julplaneringen, nu lär jag ju inte hinna med.
Men inser att jag visst kommer att hinna med.
Idag köpte jag nya adventsljusstakar till köket och barnens rum. Ica maxi hade ju fått in massor av julsaker nu. :)
Även hämtat ut pixikalendern. Ska bli mysigt att öppna med äldsta dottern innan hon lägger sig på kvällen.
Här är en till som längtar till jul, längtar extra mycket nu när min fästman fått reda på att han är ledig vid jul. Samla mod för att fråga till jul om han vill gifta sig med mig nästa år då vi firar 7 år tillsammans. Är inte bestämt om vi ska fira jul själv hemma med våra djur eller om vi åker till min mamma och firar med min släkt.
Har börjat planera för julbaket. Gör alltid pepparkakor, vanliga pepparkakor och mjuk pepparkaka. Brukar alltid ge godis, knäckebröd och förra året gav jag saffransskorpor i julklapp till min mamma och syster. Min mamma sa att hon önskar sig saffransskorpor i år också. Mamma sambo gör jag alltid hans favoritgodis till, mintkyssar och chokladkola.
Brukar köpa fina askar, burkar och lägga det jag gjort i dom. Brukar inte göra lussekatter men ska göra det i år. Fundera på vad jag ska göra för godis förutom mammas sambos favoritgodis. Fundera på vilka sorts kolor jag ska göra, nån sorts tryfflar kanske eller chokladpraliner. Har köpt pralinformar som jag tänkt inviga i år, fundera på vad jag ska ha som fyllning.
Jag älskar julen också :) Även om det kan vara lite stressigt innan med allt som ska ordnas. Men lugnet som infinner sig på julafton och juldagen är helt magisk!
Jag avskyr när man följer en tråd som som fäster för rubriken blir ALDRIG fetstilad vid nya inlägg, och tid och datum för senaste inlägg uppdateras inte heller. Detta gäller appen. Är det så för er också?
Usch nej, lika hemskt är det varje år.
Men varför har dom fäst tråden utan att säga nåt? Känns som lite inkräktande
Idag köpte jag Hemmets Journal Julnummer (jättefin med mycket vintage-inspirerat). Vill helst spara den till December, eller i alla fall slutet av November.
Men har en känsla av att den kommer var utläst innan helgen..